استاندار کرمانشاه از معلم‌های استان خواست در پی پرورش چهره های بزرگی همچون شهید سعید جعفری و آیت‌الله نجومی باشند.
کد خبر: ۱۱۲۶۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶ 17 September 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا محمدطیب صحرایی امروز(۲۶ شهریور) در همایش مدیران مدارس استان، گفت: معلم ها باید با استفاده از شیوه های خلاقانه و با تکیه بر مبانی محکم دینی در جهت تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان تلاش کنند تا افرادی مبتکر و خلاق تحویل جامعه بدهند.

صحرایی با بیان اینکه برای حل مشکلات کشور به مردان و زنان توانمندی احتیاج داریم که امروز باید در بدنه آموزش و پرورش توانمند شوند، افزود: معلم‌های امروز کرمانشاه باید در پی پرورش امثال شهید سعید جعفری و آیت‌الله نجومی و دیگر چهره‌های بزرگ باشند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه لازمه تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان این است که در وهله اول به آنها امید بدهیم، تاکید کرد: معلم ها باید قبل از اینکه به دانش‌آموزان الفبا و ریاضی و فیزیک شیمی و ادبیات یاد بدهند، هدف از تحصیل را برای آنها تبیین کنند، وگرنه اگر دانش‌آموزان امید نداشته باشند چطور می توانیم شاهد تلاش آنها برای رسیدن به جایگاه های برتر باشیم.

وی تاکید کرد: باید به دانش‌آموزان امید بدهیم که در سایه تلاش و کوشش آنها می توان فردای کرمانشاه را زیباتر ساخت، چون از بین دانش‌آموزان امروز نماینده و استاندار و فرماندار و دیگر مسئولین فردای جامعه انتخاب می‌شوند.

صحرایی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب موتور محرکه کشور را امید معرفی کرده اند، گفت: در سایه امید است که داوطلب کنکوری ما از شهرستان اسلام آبادغرب رتبه برتر کنکور را کسب می‌کند.

وی همچنین با اشاره به مشکلات فضاهایی آموزشی استان داشت و گفت: فضای آموزشی مجموعه تعلیم و تربیت استان به طور جدی باید تقویت شود.

 وی اضافه کرد: نظام تعلیم و تربیت استان نیاز به پشتیبانی دارد و تمامی استان باید برای تقویت آن بسیج شوند.

در بیان خباثت دشمنان همین بس که سال گذشته دامنه دشمنی‌ها را به کف مدرسه کشاندند

وی در ادامه اشاره‌ای هم به اغتشاشات سال گذشته داشت و گفت: با تمام اختلاف سلیقه‌هایی که ممکن است در کشور داشته باشیم، اما برای شناخت خباثت دشمنان همین کافی است که سال گذشته تلاش کردند دامنه دشمنی‌ها را به کف مدرسه بکشانند و دختربچه های ما را در مدارس آزار دهند.

صحرایی با بیان اینکه قطعا اقدام دشمنان در مدارس دخترانه ما با هدف ضربه به نظام به عنوان یک اقدام خبیثانه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد، تاکید کرد: این اقدام آزاردهنده نشان از خباثت دشمنان ما دارد، وگرنه چرا باید دختربچه های ما هدف قرار بگیرند. مگر آنها چه گناهی کرده‌اند.

 وی تاکید کرد: دشمنان بدانند هیچ موفقیتی برایشان وجود نخواهد داشت و هرگز نمی توانند خدشه‌ای به اسلام و انقلاب وارد کنند.

کرمانشاه با وجود مشکلاتی که دارد، در دریایی از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها قرار دارد

استاندار کرمانشاه در ادامه گریزی هم به ظرفیت‌های استان کرمانشاه در حوزه‌های مختلف زد و گفت: معتقدم استان کرمانشاه در عین مسائل و مشکلاتی که دارد، در دریایی از ظرفیت ها و فرصت‌ها قرار دارد که باید شکوفا شوند.

وی از نیروی انسانی به عنوان یکی از مهمترین ظرفیت‌های استان کرمانشاه یاد کرد و افزود: مهمترین ظرفیت استان نیروی انسانی آن است که باید تقویت شوند.

صحرایی با بیان اینکه استان کرمانشاه در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت، معدن، گردشگری و... ظرفیت‌های فراوانی دارد، گفت: استان کرمانشاه جزو استان‌های سرآمد در حوزه کشاورزی بوده و رتبه نخست تولید نخود به عنوان یک محصول راهبردی را داشته و در زمینه تولید محصول استراتژیک گندم هم رتبه چهارم کشوری را دارد. در حوزه صنایع هم ظرفیت های خوبی داریم

وی با اشاره به ظرفیت های زیاد استان کرمانشاه در حوزه گردشگری، گفت: تنها در گردشگری اربعین این استان امسال میزبان ۳.۵ میلیون نفر از زوار اربعین بود که یک میلیون نفر آنها از مرز خسروی تردد کردند.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه با بیان اینکه اربعین برکات معنوی بسیاری برای استان داشت، افزود: پیاده‌روی اربعین درآمد مادی زیادی را نیز عاید استان کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار