در صورت ثبت نشدن اطلاعات ملکی در سامانه ملی املاک و اسکان کشور واحد مسکونی خالی تلقی و برای ملک برگه مالیاتی صادر می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۶۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱ 13 September 2023

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، برای استفاده از قابلیت‌های سامانه املاک و مستغلات و دریافت کد رهگیری قرارداد‌های اجاره را ضروری دانست و گفت: براین اساس ابتدا در سامانه ملی املاک و اسکان کشور به نشانی https://amlak.mrud.ir اطلاعات هویتی، مشخصات املاک تحت مالکیت، محل اسکان و دیگر موارد تکمیل و ثبت شود.

علیرضا قاری قرآن افزود: مطابق با ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب دی ماه سال ۱۳۹۹ تمامی سرپرستان خانوار‌های شهری و روستایی، مالک و مستاجر و تمامی مالکان واحد‌های مسکونی به درج اطلاعات محل سکونت (اقامتگاه) و املاک تحت مالکیت خود (با مالکیت‌های رسمی، وکالتی، تعاونی شهری و روستایی) در این سامانه مکلف شده اند.

وی تصریح کرد: با راه اندازی نسخه آزمایشی سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور از ابتدای خرداد امکان ثبت رایگان قرارداد‌های اجاره و دریافت کد رهگیری از طریق مالکان و مستاجران، بدون مراجعه به دفاتر املاک فراهم شده است.

وی افزود: دسترسی به این سامانه از طریق آدرس https://srem.mrud.ir امکان‌پذیر است و برای استفاده از قابلیت‌های این سامانه، ضروری است که ابتدا در سامانه ملی املاک و اسکان کشور اطلاعات هویتی، مشخصات املاک تحت مالکیت، محل اسکان و دیگر موارد تکمیل و ثبت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار