نائب رئیس مجس شورای اسلامی خبر داد؛
نائب رئیس مجس شورای اسلامی گفت: هشت هزار میلیارد ریال تسهیلات مرحله اول برای بافت فرسوده به مردم کرمانشاه وام پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۶۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶ 13 September 2023

عبدالرضا مصری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: وجود بافت فرسوده در کلان شهری مانند کرمانشاه همواره یکی از دغدغه‌های مسئولان و ساکنان این مناطق است.

وی افزود: در جلسه‌ای با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی این موضوع بررسی و تسهیلات و حمایت‌های ویژه‌ای برای مرمت و بازسازی این محله‌ها در نظر گرفته شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهر کرمانشاه دارای قدمت تاریخی است و همین امر باعث شده در این شهر شاهد وجود بافت فرسوده باشیم.

وی گفت: بافت فرسوده در برابر حوادث مقاومت ندارند و به دلیل این در بافت فرسوده همواره در استان کرمانشاه نگرانی وجود دارد و مردمی که در این بافت فرسوده سکونت دارند توان اقتصادی بازسازی خانه را ندارند.

مصری بیان کرد: طرحی با ۱۹ نوع کمک که با هدف راه گشایی، تسهیل و به روز کردن بافت فرسوده و تبدیل به سکونتگاه‌های مناسب اجرا شد.

وی افزود: طی این جلسه در رابطه با تجمیع پلاک‌های مختلف که اگر افراد در یک بلوک واقع شوند تسهیلات مناسبی به آن‌ها ارائه خواهد شد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: با معرفی یک طرح تجاری طبقات بالای این طرح مسکونی خوانده خواهد شد و هشت هزار میلیارد ریال تسهیلات در مرحله اول در اختیار این پروژه‌ها قرار می‌گیرد.

وی گفت: به زودی شاهد تغییر شکل در بافت‌های فرسوده استان کرمانشاه هستیم و همچنین شهرداری با هماهنگی استانداری یک رینگ ایجاد می‌کند که از نظر تردد در بافت فرسوده تسهیل ایجاد خواهد کرد.

مصری اذعان کرد: قیر مورد نیاز برای حل این پروژه تأمین شده است و یکی از اقلام اصلی که سهم بسزایی در این امر دارد قیر است.

وی عنوان کرد: وزارت راه و شهرسازی ۲ هزار و ۵٠٠ تن قیر در اختیار ما قرار داده است که ۲ هزار تن در پروژه‌های کرمانشاه و ۵۰۰ تن هم برای سایر پروژه‌های شهرستان‌ها اختصاص پیدا می‌کند.


انتهای پیام/ک

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار