کد خبر: ۱۱۲۶۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴ 12 September 2023

تابناک رضوی-احمد عارفخانی/ رهبر انقلاب روز دوشنبه بیستم شهریور با مردم سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی دیدار کردند که مطالب مختلفی در این دیدار بیان شد و از زوایای مختلف می توان این دیدار را تحلیل کرد.،اما رهبر انقلاب در ابتدای این دیدار به یک مطلب مهم اشاره کردند که بسیار قابل تامل و مداقه است که حکایت از نگاه ژرف و تیز بینانه ایشان دارد. حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار تصریح کردند «برای من دیدار شما عزیزان خاطره‌انگیز است؛ هم مردم بیرجند و خراسان جنوبی، هم مردم سیستان و بلوچستان. اینها را که عرض میکنم، نه برای اینکه فقط یک بخشی از تاریخ را گفته باشم بلکه بیشتر برای اینکه میخواهم آن تصویر غلطی را که دشمنان این ملّت از برخی از مناطق کشور ارائه‌ میکنند باطل کنم؛ من میخواهم حقیقت را برای افکار عمومی در زمینه‌ی برادرانمان در بخشهای مختلف کشور روشن کنم» دراین کلام رهبر انقلاب چند نکته کلیدی وجود دارد نکته اول این که رهبر انقلاب بیان می کنند بیان این مطالب صرفا اشاره به بخش تاریخی نیست وبیشتر برای باطل کردن تصور غلط دشمنان ملت در نگاه به برخی از مناطق است، نکته دوم رهبر انقلاب روشن‌کردن حقیقت برای افکار عمومی در بخش های مختلف کشور است. با نگاهی به بیانات یک ساله اخیر رهبر انقلاب می‌توان یک کلید واژه را برجسته مشاهده کرد که محورهای اصلی و کلیدی این مطالب اطلاع رسانی، تبلیغات، تببین، روشنگری، بیان دستاوردها از طریق هنر، رسانه های دیداری، شنیداری، مکتوب، فضای مجازی و حتی تبلیغ چهره به چهره و از طریق حضور در بین نخبگان، دانشجویان و حتی مردم عادی است. حتی رهبر انقلاب در یک دیدار بیان کردند که ما تبلیغات بلد نیستیم ودشمن در زمینه تبلیغات موفق عمل کرده است.

به راستی حلقه مفقوده در کشور ما در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی چیست و چرا علی الرغم حضور رسانه های مختلف دولتی و خصوصی مردم ما ازبسیاری از دستاوردها و پیشرفت‌ها اطلاع ندارند. این موضوع بویژه در استانها و مناطق محروم ضریب چند برابری دارد. واقعیت این است که هنوز بعد از 44 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و علی الرغم اقدامات دولت‌های مختلف در استانها و مناطق کمتر برخوردار و بویژه مناطق مرزی، عامه مردم کشور شناخت درستی از این مناطق ندارند.

در خصوص استان سیستان و بلوچستان این ضریب حتی نسبت به سایر مناطق کمتر برخوردار بیشتر است و رسانه ها نتوانستند چهره جدید و واقعی از این استان نشان دهند و صد البته که با همه تلاش های رسانه ملی در طول سال‌های اخیر هنوز مردم تصور دقیق و جامعی از سیستان و بلوچستان ندارند.

آنچه درسالهای مختلف از قاب رسانه ملی و سایر رسانه ها درباره این استان مشاهده شده بیشتر محور «درد و رنج» مردم این استان درباره موضوعاتی از جمله «مواد مخدر، گرد وخاک، بی آبی، فقر، ناامنی، ترور، و قاچاق» بوده است در حالی که این سرزمین در حوزه تاریخ، دفاع از مرزها، حوزه کشاورزی، حوزه فرهنگ و سایر موارد پیشینه بسیار درخشانی دارد، به نظر می رسد برای جبران این نگاه غلط و باطل که رهبر انقلاب هم به آن اشاره کردند باید هم در رسانه ای دیداری، شنیداری، مکتوب و فضای مجازی بازنگری و تلاش شود با نگاه جدید، نو وتوجه به فرهنگ، گذشته، و آینده پیش رو برنامه ریزی و تصویری امیدوارانه ارائه کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار