نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس با انتقاد از عدم جذب جوانان حوزه انتخابیه خود در مجتمع گازی عسلویه و بی توجهی به بومی گزینی در این مجتمع، گفت: خواهشمند است وزارت نفت و شخص جناب آقای رئیسی به این مهم ورود کرده و مانع تضییع حق بزرگ و آشکار جوانان مستعد لامرد و مهر شوند.
کد خبر: ۱۱۲۶۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲ 12 September 2023

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: سیدموسی موسوی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 21 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: در ابتدا از تلاش های دولت سیزدهم و خاصه ریاست محترم جمهور در حوزه های مختلف، همچنین در پیش گرفتن دیپلماسی فعال در سیاست خارجی، آزادسازی پول های بلوکه شده و تخصیص مناسب به پروژه های عمرانی قدردانی می کنم و امیدوارم حاصل این تلاش ها هرچه سریع تر در سفره اقتصاد و معیشت مردم آثار خود را نشان دهد.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین از ملت و دولت عراق به دلیل میزبانی از زائران حسینی در ایام اربعین تشکر می کنم و از ارکان مختلف دولت، مردم شریف استان ها و شهرهای مرزی، نیروهای انتظامی و مرزبانی و نیروهای امنیتی، موکب داران عزیز و خاصه موکب داران خدوم شهرستان های لامرد و مهر قدردانی می کنم.

وی افزود: ریاست محترم جمهور براساس مصوبه هیات دولت در سال 1391 و سپس شیوه نامه اجرایی وزارت نفت عنوان مجتمع گاز پارس جنوبی نیروهای جویای کار شهرستان های لامرد، مهر و پارسیان که در شعاع 100 کیلومتری عسلویه قرار دارند بومی محسوب می شوند و فاصله لامرد و مهر با پارس جنوبی به لحاظ هوایی 30 کیلومتر و زمینی 45 کیلومتر است اما چندسالی است که مردم منطقه از این امتیاز محروم هستند و اخیرا در فراخوان جذب حدود 800 نفر در مجتمع گاز عسلویه مردم لامرد و مهر محروم شده اند این در حالی است که شهرها و مناطقی که 300 کیلومتر تا پارس جنوبی فاصله دارند، بومی تلقی می شوند لذا خواهشمند است وزارت نفت و شخص جناب آقای رئیسی به این مهم ورود کرده و مانع تضییع حق بزرگ و آشکار جوانان مستعد لامرد و مهر شوند. بنده نیز از تمامی راهکارها جهت حل این مشکل استفاده می کنم.

موسوی اظهار کرد: جناب آقای رئیسی؛ رانندگان ترابری سبک منطقه عملیاتی پارسیان چندین سال است که مطالباتی دارند و بنده نیز پیگیری های فراوانی در این حوزه داشته ام. یادآوری می کنم در سفر حضرتعالی به عنوان ریاست قوه قضائیه در سال 1400 در فارس و شیراز به عنوان مجمع نمایندگان استان فارس این مشکل را مطرح کرده و تقاضای رسیدگی کردم هرچند اخیرا وزارت نفت اصلاحات و امتیازاتی در حقوق و مزایای این عزیزان لحاظ کرده است اما درخصوص تبدیل وضعیت آن ها اقدامات بیشتر و جدی تری لازم است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد: شورای عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام به گونه ای تصمیم گیری کند که قانون تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی اجرایی شود. همچنین اجرای دقیق و کامل طرح رتبه بندی معلمان، بکارگیری نیروهای پیش دبستانی و نهضتی و غیرانتفاعی در شرایطی که وزارت آموزش و پرورش با کمبود شدید معلم مواجه است ضرورت دارد.

این نماینده مجلس همچنین افزود: از دولت محترم تقاضا دارم اعتبار کافی جهت ساخت جاده بسیار خطرناک و مرسوم به مرگ فیروزآباد- جم- عسلویه در نظر بگیرد و برای 4 خطه شدن این محور اعتبارات لازم تامین شود.

موسوی با بیان اینکه امیدوار است در تنظیم آئین نامه اجرایی واردات خودروهای کارکرده دقت شود، اضافه کرد: امیدوارم آنقدر زنگوله به پای این مصوبه بسته نشود که در زندگی مردم نقش و تاثیری نداشته باشد./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار