معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مطرح کرد؛
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: انتخاب کیف مناسب برای جلوگیری از بیماری‌های اسکلتی، عضلانی مهم است.
کد خبر: ۱۱۲۵۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵ 12 September 2023

ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: آمارها نشان‌ می‌دهد ۴۰ درصد از استفاده کنندگان کوله پشتی از درد ناحیه کمر شکایت دارند به همین دلیل تولیدکنندگان باید به تولید کوله پشتی ارگونومیک تشویق شوند.

وی افزود: توصیه‌های مهم برای انتخاب کوله پشتی شامل انتخاب کوله پشتی به دلیل تقسیم وزن بار به ۲ قسمت، تناسب اندازه کوله پشتی با سن و قد دانش آموز، وزن کوله پشتی بیشتر از ۱۰ درصد وزن بدن نباشد و دانش آموز هنگام راه رفتن سر و شانه‌‌اش خم نشود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: لبه بالایی کوله پشتی همسطح شانه قرار بگیرد و عرض کوله پشتی بیشتر از فاصله ۲ شانه نباشد، انتخاب کوله پشتی سبک و دارای قسمت‌های مختلف برای قرار گیری وسایل، دارا بودن کوله از بند سینه‌ای و کمری از دیگر نکات مهم برای انتخاب کیف مدرسه مناسب است.

وی عنوان کرد: پهن بودن بند‌های شانه‌ای، دارا بودن کوله از عرق گیر، وجود نوارهای شبرنگ روی کوله برای حفظ ایمنی هنگام تردد، چیدن اشیا سنگین در قسمت عقب کوله پشتی و نزدیک به پشت، اشیا با وزن متوسط در قسمت میانی و اشیا سبک در جلوی کوله از نکات قابل توجه است.

این مسئول ابراز کرد: قرار دادن کوله پشتی روی میز سپس روی شانه‌ها، استفاده از کتب و دفاتر با جلد‌های کاغذی سبک، استفاده از کوله چرخدار تنها در مسیر صاف و بدون پله از دیگر نکات حائز اهمیت است.

این مسئول استفاده از یک بند کوله پشتی در کوله‌های ۲ بنده و کوله‌های تک بندی و با بند نازک را عامل افزایش فشار بر شانه و ستون مهره‌ها دانست و گفت: در فواصل طولانی به طور مداوم کوله پشتی حمل نشود و در صورت احساس خستگی کوله پشتی را در آورده تعدادی نرمش انجام داده و سپس کوله پشتی را به نحو احسنت بپوشید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار