امام جمعه گرگان پیاده‌روی اربعین حسینی را جلوه‌ای از ایثار و انسجام امت اسلامی دانست و گفت: هیچ تجمعی این تعداد جمعیت را ندارد و در واقع یک رخداد عجیب و بزرگ است.
کد خبر: ۱۱۲۵۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵ 08 September 2023

به گزارش تابناک گلستان و به نقل از خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان با اشاره به حضور ۲۲ میلیونی مردم کشور‌های مختلف جهان در اربعین امسال، اظهار داشت: جریان اربعین را ما ایجاد نکردیم، بلکه پیاده‌روی این ایام سنتی دیرینه در عراق بوده و هیچ تجمعی حتی حج هم این تعداد جمعیت را ندارد و در واقع یک رخداد عجیب و بزرگ است.

وی تصریح کرد: خبرگزاری‌های بزرگ جهان براساس روال و عادت همیشگی خود، به این حرکت عظیم یا توجهی نکرده یا کم به آن پرداختند.

امام جمعه گرگان گفت: در کنار زیارت نوه پیامبر (ص) که رسانه‌ها به آن اشاره کردند، اما اصل این حضور جاذبه داشتند، آرمان‌ها و اهداف امام حسین (ع) برای هر انسان آزاده‌ای اعم از مسلمانان، زرتشتیان، ارمنی‌ها و مسیحیان است.

نورمفیدی عنوان کرد: ضدیت با ظلم و جور، طرفداری از عدالت، دنبال حق و انصاف بودن و حفظ کرامت انسانی در واقع اهداف و آرمان‌های امام حسین (ع) بوده که نه تنها متعلق به شیعیان و مسلمانان است، بلکه به کل جهانیان تعلق دارد.

نماینده، ولی فقیه در گلستان با اشاره به سخنان گاندی درباره امام حسین (ع) مبنی بر این که اگر ملت هند می‌خواهند از سلطه انگلیس نجات یابند، باید پیروی از آن امام داشته باشند، ادامه داد: امام حسین (ع) هر چند تجهیزات و امکانات و نیرو نداشت، اما بزرگی میدان نبرد و طرفداری از حق و عدالت باعث شد تا مبارزه را رها نکند.

وی تصریح کرد: چراغ، بیرق و عظمت امام حسین (ع) نه تنها با کارها، اهداف و برنامه‌های دشمنان و یزدیان زمان خاموش نمی‌شود، بلکه روز به روز شاهد افزوده شدن به این عظمت هستیم.

نورمفیدی همچنین با اشاره به سالروز ۱۷ شهریور ماه سال ۱۳۵۷ که به جمعه سیاه معروف است، گفت: آن حادثه بسیار عجیب بود و در حالی که رژیم پهلوی حکومت نظامی اعلام کرده بود، اما مردم توجهی نکرده و در نقاط مختلف تهران از جمله میدان ژاله سابق (شهدا) تجمع کردند که عوامل ساواک مردم را به گلوله بستند و بسیاری را به شهادت رساندند.

وی با بیان این که آمار دقیقی از شهدای آن روز وجود نداشت، افزود: امام راحل در بیانیه و اطلاعیه خود به صد‌ها شهید اشاره و آن حادثه را فوزی عظیم نام بردند. سنگینی آن حادثه سبب شده بود که حتی انقلابی‌ها هم مایوس و ناامید شوند، اما آن پیام امام (ره) روح و جان دوباره به ملت دمید.

امام جمعه گرگان همچنین سالروز رحلت آیت‌الله طالقانی در ۱۹ شهریورماه سال ۱۳۵۸ و همچنین قرار داشتن در آستانه سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در ۲۸ ماه صفر را به مردم ایران و محضر امام زمان (عج) تسلیت گفت.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار