رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه با اشاره به وجود ۸۴۱ پروژه راکد و نیمه تمام در استان، گفت: تکمیل این پروژه ها بیش از هفت هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.
کد خبر: ۱۱۲۴۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷ 03 September 2023

کرمانشاه ۸۴۱ پروژه

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا حسن نوروزی با بیان اینکه پروژه های راکد از پروژه های نیمه تمام متفاوت است، گفت: پروژه های راکد پروژه هایی هستند که چندین سال است اعتبار نگرفته اند، درحالیکه پروژه های نیمه تمام در سال‌های اخیر اعتباراتی دریافت کرده، اما هنوز تکمیل نشده و نیاز به اعتبارات بیشتری دارند.

وی با بیان اینکه ۸۴۱ پروژه نیمه تمام و راکد در سطح استان داریم، عنوان کرد: اعتبار لازم برای تکمیل این تعداد پروژه با قیمت های فعلی حدود ۷۰۱۵ میلیارد تومان است.

این مسئول گفت: با توجه به این میزان اعتبار مورد نیاز، اگر سالانه ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل این پروژه ها اختصاص یابد، می‌توان امیدوار بود این تعداد پروژه ظرف چهار تا پنج سال آینده به بهره برداری برسد، البته این امر در صورتی محقق خواهد شد که پروژه جدید دیگری در استان طی سالهای آینده شروع نشود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه در ادامه در تشریح مهم ترین پروژه های نیمه تمام و راکد استان از سد "کبوتر لانه" به عنوان یکی از مهمترین این پروژه ها یاد کرد و افزود: این پروژه که در شهرستان کنگاور در حال ساخت است، امسال ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار دارد که امیدواریم با این میزان اعتبار ظرف یکسال آینده به مرحله آبگیری برسد.

نوروزی گفت: سد "قشلاق" در شهرستان صحنه هم پروژه مهم دیگر استان است که عملا به پایان رسیده، اما بحث تملک اراضی پشت سد جهت آبگیری آن باقی مانده که امسال حدود ۹۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی و توازن به آن اختصاص یافته و با این اعتبار بخشی از اراضی باقیمانده تملک خواهد شد.

وی افزود: پروژه مهم دیگر آبرسانی به شهر کرمانشاه از سد گاووشان است که برای این پروژه هم امسال ۲۰۵ میلیارد تومان از محل قانون بودجه لحاظ شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه گفت: در کنار قانون بودجه، ۲۰۰ میلیارد تومان از محل منابع "ماده ۵۶" و ۴۰۰ میلیارد تومان هم از محل اعتبارات سفر هیات دولت به این پروژه اختصاص یافته است.

نوروزی گفت: این پروژه که بخش های مختلفی از جمله راه اندازی تصفیه خانه دارد در مجموع نیازمند اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد تومانی است که در تلاشیم از منابع مختلف این اعتبار را ظرف دو سال تامین کرده و این پروژه را به سرانجام برسانیم.

نوروزی گفت: پروژه نیمه تمام دیگر استان پروژه کتابخانه مرکزی است که ۱۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل نیاز دارد، اما امسال تاکنون اعتباری به آن اختصاص نیافته است.

این مسئول از قطار شهری کرمانشاه به عنوان پروژه مهم نیمه تمام دیگر استان یاد کرد و افزود: این پروژه امسال ۱۰۶ میلیارد تومان در قانون بودجه اعتبار دارد. علاوه بر این در سفر هیات دولت ۳۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه لحاظ شده که ظرف سه سال به آن تزریق می شود.

نوروزی با بیان اینکه برای تکمیل پروژه قطار شهری کرمانشاه با قیمت های فعلی ۷۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، عنوان کرد: این پروژه می تواند از منابع دیگر مانند اوراق مشارکت هم کسب اعتبار کند و تلاش استان این است که در سالجاری برای تسریع در اجرای این پروژه ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تامین مالی این طرح فراهم شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه از راه آهن غرب کشور هم به عنوان دیگر پروژه مهم نیمه تمام استان یاد کرد و افزود: امسال در قانون بودجه ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه لحاظ شده و برنامه استان آن است از ظرفیت تهاتر نفت برای تأمین مالی این پروژه استفاده نماید. اولویت اول این طرح هم تکمیل خط کرمانشاه تا اسلام آبادغرب به طول ۱۱۰ کیلومتر است.

وی افزود: در بازدید مسئولین دفتر پیگیری طرح های عمرانی مصوبات سفر مقام معظم رهبری که خرداد امسال صورت گرفت، حدود هشت پروژه اعتباراتی دریافت کردند که یکی از آنها پروژه راه آهن غرب بود و برای این پروژه ۵۰ میلیارد تومان اعتبار لحاظ شد.

 نوروزی گفت: باند دوم جاده بیستون-سنقر و آبرسانی به شهر سنقر هم دو پروژه مهم نیمه تمام دیگر استان هستند که در قانون بودجه امسال به ترتیب ۱۳۰ و ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای آنها لحاظ شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار