معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: برای سال تحصیلی پیش رو یک هزار و ۲۰۰ نیرو در حوزه مربی پرورشی، مشاور و معاون در مدارس اردبیل کمبود وجود دارد.
کد خبر: ۱۱۲۴۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶ 02 September 2023

به گزارش تابناک اردبیل و به نقل از مهر، غفور حضوری اظهار کرد: برنامه‌های پیش رو برای آغاز سال تحصیلی به صورت کمی و کیفی تعریف شده و ما تلاش می‌کنیم به رغم کمبود نیروی انسانی این برنامه‌ها را در ارتقای فضای تربیتی و پرورشی نسل آینده اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون یک هزار و ۷۷ نفر پرسنل در قالب مربی، معاون و مشاور در مدارس فعالیت می‌کنند که ما تلاش می‌کنیم از ظرفیت این نیرو‌ها استفاده کنیم.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: برخلاف سال‌های گذشته تلاش می‌کنیم تا با کاستن از حجم بالای بخشنامه‌های ابلاغی به مدارس در حوزه فرهنگی، تربیتی و مشاوره‌ای کیفیت کار و راندمان را در این بخش افزایش دهیم.

حضوری کمبود فضا‌های تربیتی، فرهنگی و مشاوره‌ای را در استان اردبیل یادآور شد و بیان کرد: ۵۰۰ نمازخانه مستقل، ۳۸۰ کتابخانه مدرسه‌ای، ۲۱ کانون فرهنگی و تربیتی و ۲۰ مرکز مشاوره در استان اردبیل فعالیت می‌کنند که به نسبت جمعیت دانش آموزی این مراکز محدود و اندک است.

وی ادامه داد: در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فعالیت‌های خوبی را آغاز کردیم و تلاش مان بر این است تا از ظرفیت خانه یاریگران زندگی و مراکز مشاوره‌ای استفاده کنیم که نسبت به تجهیز و فعال سازی این مجموعه‌ها اقدامات خوبی آغاز شده است.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: نشاط افزایی و استرس زدایی جز رویکرد‌های اصلی معاونت فرهنگی در فضای مدارس است و سعی می‌کنیم تا دانش آموزان در یک فضای معقول و منطقی همراه با مؤلفه‌های تربیت اسلامی و دینی به نقطه تعالی برسند.

حضوری گفت: در روز‌های گذشته و به دنبال اعلام نتایج کنکور با کمترین هزینه مراکز مشاوره آموزش و پرورش استان اردبیل در قالب ۱۱ پایگاه انتخاب رشته به دانش آموزان و شرکت کنندگان در کنکور خدماتی ارائه کردند که امیدواریم در سایه این راهنمایی‌ها و مشاوره‌ها قبولی این دانش آموزان را در آزمون سراسری شاهد باشیم.

وی اظهار کرد: ما فرآیند تربیتی را در مدارس یک فرآیند منسجم پیوسته و بدون توقف می‌دانیم و بر این باوریم دانش آموزان در یک بازه زمانی ۱۲ ساله از ظرفیت‌های تربیتی و مبانی اخلاقی بهره‌مند شوند.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: ما بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که نقشه راه است سعی داریم تا با همراهی خانواده‌ها نسل آینده را در رسیدن به حیات طیبه به عنوان نقطه آرمانی کمک و مساعدت کنیم.

حضوری خاطرنشان کرد: بر اساس شعار «تربیت بدون توقف» فعالیت‌های تابستانی را آغاز کردیم و در این ۷۰ روز سعی شده تا دانش آموزان از برنامه‌های متنوع اوقات فراغت تابستانی بهره گرفته تا خود را برای آغاز سال تحصیلی پرنشاط و تأثیرگذار در حوزه تربیتی آماده کنند.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار