فرماندار شهرستان مشگین‌شهر گفت: به دنبال وقوع سیل شدید چند روز اخیر در شهرستان مشگین‌شهر ۱۷۰ میلیارد تومان به ۱۸ روستای شهرستان‌های اهر و مشگین‌شهر خسارت وارد شد.
کد خبر: ۱۱۲۴۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲ 02 September 2023

به گزارش تابناک اردبیل، شهرام محمدی با اشاره به آخرین وضعیت مناطق حومه شهرستان مشگین شهر پس از سیلاب چند روز گذشته اظهار کرد: با توجه به بارش رگباری باران در شب چهارشنبه در شهرستان اهر و مشگین شهر و جاری شدن سیل با حجم و سرعت بالا در بستر رودخانه‌های اهر چایی و مشگین چایی ۱۸ روستای شهرستان مشگین شهر در ۳ بخش مرادلو، قصابه و بخش مرکزی دچار خسارت شدند.

وی با تشریح جزئیات خسارت سیلاب اخیر در بخش‌های مختلف افزود: طبق بررسی‌های انجام شده حدود ۸۳ میلیارد تومان در بخش کشاورزی، ۴۰ میلیارد تومان در حوزه آب، ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در بخش آب و فاضلاب، ۱۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری و ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در بخش مسکن خسارت اولیه برآورد شده است.

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر با اشاره به آسیب جدی ۶ استخر پرورش ماهی در جریان سیل خاطرنشان کرد: خسارت‌ها عمدتاً به مزارع، باغات، شالیزار‌ها و اراضی صیفی جات اتفاق افتاده است که البته بخش گسترده‌ای از این اراضی‌ها در بستر رودخانه‌ها قرار دارند و در مواردی جاده بین مزارع، جاده روستایی، پل‌های روی جاده‌ها و معابر روستایی و ۱۲ باب منزل مسکونی دچار آسیب شد.

محمدی با بیان اینکه ۲ باب منزل مسکونی مربوط به مددجویان تحت پوشش بوده است، گفت: از هفته جاری عملیات بازسازی و ساخت منزل این افراد خسارت دیده با همکاری بنیاد مسکن آغاز می‌شود.

به گفته وی روستا‌های کنچوبه، مشیران، چرچلو و قره آغاج کلان از بخش مرادلو، روستا‌های خانکندی، آق دیوار، خانباز، نیازسویی و ساطی علیا از بخش قصابه و روستا‌های حاجی لو، جبدرق، تبنق، کوجنق، ساری خانلو، دوست بیگلو، صاحب دیوان، عربلو، آق درق از بخش مرکزی در جریان این سیل دچار خسارت شدند.

فرماندار مشگین‌شهر ادامه داد: از اولین لحظه‌های وقوع سیل ستاد مدیریت بحران در صحنه حضور داشت و ما توانستیم مدیریت مناسبی را برای جلوگیری از تلفات انسانی داشته باشیم که خوشبختانه به دنبال همین تدابیر هیچ تلفات انسانی رخ نداد.

محمدی در تشریح جزئیات خدمات‌رسانی به روستا‌های آسیب دیده عنوان کرد: در همان شب اول وقوع سیل راه بین روستا‌های کوجنق و خانکندی بازگشایی و نان مورد نیاز به روستای خانکندی ارسال شد و با برقراری ۳ دستگاه چادر برای خانواده‌هایی که منزل آن‌ها در روستای خانکندی تخریب شده بود جریان امداد و خدمات‌رسانی ادامه یافت.

وی همچنین از برقراری برق و گاز روستای خانکندی در ساعات اولیه وقوع سیل خبر داد و افزود: خدمات رسانی تا به الان در این روستا‌ها ادامه داشته و با توجه به اینکه عمده مشکل ما در منطقه در حوزه آب شرب بود با همکاری بنیاد علوی آب‌های بسته‌بندی شده در منطقه توزیع و عملیات آبرسانی سایر با استقرار ۴ دستگاه تانکر انجام شد.

فرماندار مشگین‌شهر بیان کرد: تسطیح جاده‌های بین مزارع، اصلاح پل‌ها و لای‌روبی معابر روستایی از اولین روز وقوع سیل در منطقه در دستور کار بوده و تا به امروز ادامه دارد که در این راستا اگر ماشین‌آلات مورد نیاز به موقع تأمین و در منطقه مستقر شوند تا دو روز آینده مشکل راه‌های بین مزارع برطرف شده و خدمات‌رسانی به مردم منطقه به سهولت انجام می‌شود.

محمدی همچنین با اشاره به تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران به دنبال وقوع سیل در مشگین‌شهر خبر داد و گفت: به منظور بازدید از مناطق سیل زده مشگین‌شهر معاون میدیرت بحران کشور امروز وارد مشگین‌شهر شده و در جلسه ستاد مدیریت بحران حضور خواهد شد.
منبع/مهر

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار