فرمانده انتظامی لرستان از شناسایی و دستگیری اعضای باند چهارنفره کلاهبرداری آگهی استخدام کمیته امداد در فضای مجازی این استان با بیش از ۱۴۰ شاکی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۴۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲ 01 September 2023

به گزارش تابناک لرستان و به نقل از مهر، سردار یحیی الهی امروز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در پی شکایات تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه توسط افراد ناشناس از طریق فضای مجازی با درج آگهی استخدام کمیته امداد در استان لرستان و ایلام از آنان کلاهبرداری شده است، بلافاصله مراتب به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: پس از اخذ اظهارات افراد مال‌باخته و بررسی‌های اولیه مشخص شد قربانیان با مشاهده آگهی استخدام اقدام به برقراری ارتباط با فرد درج کننده آگهی کرده و افراد کلاهبردار نیز به بهانه ثبت‌نام و شرکت در آزمون مبلغ ۱۲۵ هزار تومان از قربانیان اخذ و پس از آن پاسخگوی تماس‌های آن‌ها نبوده است.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات پلیسی و تخصصی چهار نفر را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی، طی عملیات منسجم دستگیر و تحویل مراجع قضائی کردند گفت: بیش از ۱۴۰ نفر به‌عنوان مال‌باخته مورد سو استفاده این افراد شیاد قرار گرفته است.

سردار الهی از عموم شهروندان خواست که در صورت بروز هرگونه مشکل و مواجهه با جرایم رایانه‌ای با مراجعه حضوری به پلیس فتا از راهنمایی و مشاوره مستقیم کارشناسان استفاده کرده و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و ثبت درخواست در قسمت درخواست‌های مردمی و یا با شماره‌گیری ۰۹۶۳۸۰ مرکز امداد و فوریت‌های سایبری به جهت استفاده از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام کنند.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار