معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان گفت: ۳۹ نفر از دانشجویان نوورود سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در قالب طرح «بورسیه صنعتی» در هفت رشته تحصیلی در دانشگاه سمنان پذیرش می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۲۳۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷ 30 August 2023

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از خبرگزاری فارس، فرشاد ورامینیان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان اظهار کرد: با هدف اشتغال دانشجویان با استعداد و نخبه علمی در واحدهای صنعتی منطقه و با حمایت بنیاد نخبگان استان سمنان، ۳۹ نفر از دانشجویان نو ورود سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در قالب طرح «بورسیه صنعتی» در هفت رشته تحصیلی در دانشگاه سمنان پذیرش می‌شوند.

وی تصریح کرد:‌ از اهداف این طرح، می‌توان به شناسایی، هدایت، توانمندسازی، جذب و نگهداشت سرمایه انسانی مستعد برتر و نخبه در واحدهای اقتصادی کشور، آموزش مهارت‌های لازم و مرتبط با نیازهای واحدهای اقتصادی به استعدادهای برتر، ارتقای توانمندی‌های عملی و فنی استعدادهای برتر، از طریق ارتباط مستمر آنان با واحدهای اقتصادی، استفاده از ظرفیت‌های اجتماع نخبگانی برای ارتقای فعالیت‌های واحدهای اقتصادی از مشمولان این شیوه‌نامه اشاره کرد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان خاطرنشان کرد: متقاضیان استفاده از بورسیه صنعتی باید یکی از شرایط ذیل را دارا باشند:

۱. دارندگان نشان‌های طلا، نقره و برنز کشوری در المپیادهای ملی دانش‌آموزی با معرفی باشگاه دانش‌پژوهان جوان و تأیید بنیاد ملی

۲. دارندگان رتبه‌های ۱ تا ۲ هزار آزمون‌های سراسری ورود به مقطع پایه دانشگاه (بدون لحاظ کردن سهمیه)

۳. دارندگان رتبه‌های ۱۰ درصد برتر استان در آزمون‌های سراسری ورود به مقطع پایه دانشگاه صرفاً در استان‌های کمتر برخوردار

۴. برگزیدگان رویدادهای نخبگانی مورد تأیید بنیاد ملی

۵. دانشجویان حائز ۹۰ درصد حدنصاب برگزیدگی در طرح توسعه فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشجویان مستعد تحصیلی (طرح شهید وزوایی)

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان اضافه کرد: داوطلبان متقاضی این طرح باید ضمن دارا بودن شرایط فوق و تمایل شرکت در این طرح، دانشگاه سمنان را بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه کنکور سراسری انتخاب کنند.

ورامینیان گفت: در مرحله بعد سازمان سنجش، مشمولان را برای انجام مصاحبه و ارزیابی علمی ـ مهارتی به دانشگاه معرفی خواهند کرد و در صورت موفقیت متقاضیان در مصاحبه، از تسهیلات مندرج در شیوه‌نامه برخوردار می‌شوند.

وی عنوان کرد: همچنین شرکت‌های آریا ترانسفو شرق، آریا تراسفو قدرت، شرکت تولیدی شیمیایی کلران و گروه تولیدی صنعتی‌سازان متقاضی جذب دانشجویان در همکاری مشترک با دانشگاه سمنان در رشته‌های مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی مکانیک، مهندسی مواد و متالورژی، شیمی کاربردی و حسابداری هستند.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار