کد خبر: ۱۱۲۳۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳ 30 August 2023

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 08/06/1402 تقدیم حضور می گردد.

------------------------------------------
محدودیت های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
سرهنگ یدالله جهان تاب رئیس پلیس راه استان مازندران از اعمال محدودیت های ترافیکی تا ساعت 6 صبح روز شنبه 11 شهریور ماه 1402 در محورهای مواصلاتی استان خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "یدالله جهان تاب" در تشریح این خبر، گفت: به منظور ارتقاء ايمني و تسهيل در عبور و مرور وسايل نقليه، محدودیت های ترافیکی تا ساعت 6 صبح روز شنبه 11 شهریور ماه در محورهای مواصلاتی استان به اجرا در خواهد آمد.
رئیس پلیس راه استان مازندران، افزود: به همین منظور تردد انواع موتورسیکلت به غیر از موتورسیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز ترافیک تا ساعت 6 صبح روز شنبه 4 شهریور ماه در تمامی محورهای مواصلاتی استان ممنوع است.
سرهنگ جهان تاب با اشاره به ممنوع بودن تردد تریلر، کامیون و کامیونت در محور کرج- چالوس ، اظهار داشت: تردد انواع وسایل نقلیه در صورت پرحجم بودن ترافیک در محور مذکور از ساعت 12 تا 24 روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 8 و 9  شهریور ماه از مرزن آباد به سمت کرج و تهران ممنوع بوده و در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 3 بعد از ظهر تا 24 همان روزها از ابتدای تونل کندوان به سمت مرزن آباد به صورت یک طرفه خواهد بود.
وی افزود: تردد انواع وسایل نقلیه در صورت پرحجم بودن ترافیک در محور مذکور از ساعت 12 ظهر تا ساعت 24 روزهای جمعه و شنبه 10 و 11 شهریور ماه از آزادراه تهران- شمال به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 3 بعد از ظهر تا ساعت 24 همان روزها از مرزن آباد به سمت کرج و تهران یک طرفه خواهد شد .
وی با اشاره به محدودیت های ترافیکی و ممنوع بودن تردد کلیه تریلر ها از محور هراز در روز چهارشنبه 8 شهریورماه ، گفت: تردد انواع کامیون و کامیونت به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت 12 ظهر تا ساعت 24 امروز چهارشنبه 8 شهریور ماه و همچنین از ساعت 6 صبح تا 24 روزهای پنج شنبه و جمعه 9 و 10 شهریور ماه از این محور ممنوع است .
رئیس پلیس راه استان افزود: تردد کلیه وسایط نقلیه از ساعت 2 بعد از ظهر تا ساعت 22 روز جمعه 10 شهریور ماه در صورت سنگین بودن بار ترافیکی  از از شمال به جنوب  به صورت مقطعی یک طرفه انجام می شود .
سرهنگ جهان تاب همچنین یادآور شد: اجرای محدودیت های پیش بینی شده  منوط به افزایش حجم ترددها بوده و در صورت عادی بودن ترافیک با هماهنگی محدودیت ها کان لم یکن تلقی می شود .
وی در خاتمه  از رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان مازندران را دارند، خواست: با رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی و ضمن مدیریت سفر خود، در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 21824420 و 21824434 پلیس راه استان با پیش شماره 011 تماس بگیرند .
------------------------------------------
برون سپاری چهار خدمت پلیس به دفاتر پلیس + 10
سرهنگ سید محسن جعفری رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از برون سپاری چهار خدمت پلیس پیشگیری، از هفده شهریور ماه سال جاری به دفاتر پلیس + 10 خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سید محسن جعفری"  در این خصوص اظهار داشت : در راستای اجرای ماده 67 قانون برنامه ششم توسعه و به منظور کاهش مراجعات مردمی به کلانتری ها و پاسگاه ها و بهبود کیفیت ارائه خدمات انتظامی به شهروندان، چهار خدمت پلیس پیشگیری به دفاتر پلیس +10 استان واگذار شد.
وی، افزود: 4 خدمت گواهی تایید عکس، تحقیقات و اقدامات حوزه بیمه ها، فقدانی اسناد و مدارک و فقدانی تجهیزات الکترونیکی دارای کد IMEI و شماره سریال، از هفدهم شهریور ماه در دفاتر پلیس+ 10  سراسر استان مازندران ارائه می‌شود.
سرهنگ جعفری تصریح کرد: برای دریافت هریک از خدمات ذکر شده فوق بر اساس فرآیند قبلی، مراجعه کننده باید به کلانتری ها و پاسگاه ها مراجعه می‌کرد ولی در فرآیند جدید، شخص درخواست خود را مبنی بر دریافت هر یک از این خدمات در پلیس +10 ثبت شده و فرآیند گردش کار از طریق پیامک به فرد درخواست کننده خدمت ارائه می‌شود.
رئیس پلیس پیشگیری استان در پایان با اشاره به اهمیت برون سپاری خدمات مختلف حوزه پلیس پیشگیری گفت: این کار سبب کاهش مراجعات مردم به کلانتری و پاسگاه ها و به تبع آن ارتقا توان عملیاتی پلیس برای رسیدگی به سایر وظایف خود می‌شود.
------------------------------------------
دستگیری اراذل و اوباش و زندانی فراری در ساری
سرهنگ عبدالله حسن زاده فرمانده انتظامي شهرستان ساری از دستگیری یکی از اراذل و اوباش و مخل نظم و امنیت عمومی معروف در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ عبدالله حسن زاده در تشریح این خبر، گفت: ماموران گشت یگان امداد این شهرستان حین اجرای ماموریت به یک خودروی سواری که با مشاهده ماموران از محل متواری شده بود مشکوک شدند .
فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: ماموران در اقدامی عملیاتی خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن یک قبضه شمشیر، یک قبضه قمه و یک قبضه چاقو کشف کردند .
سرهنگ حسن زاده از دستگیری راننده خودرو در این عملیات خبر داد و اظهار داشت: متهم که دارای سابقه شرارت، ناامنی، فرار از زندان و از اراذل و اوباش سطح یک این شهرستان بوده پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .
فرمانده انتظامي شهرستان ساری با بیان این که نيروهاي پليس با بکارگيري تمام توان عملياتي و انتظامي خود در تلاش برای تامين نظم و امنيت شهروندان هستند و هرگز اجازه جولان به اراذل و اوباش و مخلا نظم و امنیت عمومی را نخواهند داد از شهروندان خواست: ضمن رعايت نکات ايمني هرگونه موارد مشکوک را از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.
------------------------------------------
دستگیری سارقان زورگیر در ساری
سرهنگ علی قیصری رئیس پلیس آگاهی استان مازندران از دستگیری 2 سارق زورگیر با 2 فقره زورگیری از نوجوانان در ساری خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی قیصری در تشریح این خبر، گفت: در پی زورگیری از 2 نوجوان  و سرقت اموال آنان در ساری، موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت قرار گرفت .
رئیس پلیس آگاهی استان مازندران، افزود: ماموران با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی متهمان را که با تهدید چاقو اقدام به سرقت گوشی همراه و اموال آنان کرده بودند شناسایی و در اقدامی عملیاتی دستگیر کردند .
سرهنگ قیصری از کشف اموال سرقتی از متهمان و تحویل آن به مالباختکان خبر داد و خاطرنشان کرد: این افراد که دارای سابقه سرقت و زورگیری در شهرستان ساری نیز بوده اند ضمن اعتراف به زورگیری از این دونوجوان، پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند .
وی در خاتمه با توصیه شهروندان به رعایت هشدارهای انتظامی و خودداری از به همراه داشتن اشیاء قیمتی به مخلان نظم و امنیت عمومی هشدار داد: پلیس در برخورد با جرائم و هر اقدامی که موجب ایجاد نگرانی در مردم شود از هیچگونه تلاشی فروگذار نخواهد کرد و با افرادی هم که بخواهند امنیت و آرامش جامعه را خدشه دار کنند قاطعانه برخورد خواهد کرد .
------------------------------------------
دندانپزشک قلابی در گلوگاه دستگیرشد
سرهنگ محمود کلوانی فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از دستگیری دندانپزشک قلابی زن در آن شهرستان خبر داد .
سرهنگ "محمود کلوانی" در گفت ‌و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس با اعلام اين خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر این که زنی46ساله بدون داشتن مدرک دندانپزشکي اقدام به ارائه خدمات به شهروندان می کند، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت .
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه، تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، متهم را که بدون داشتن مدارک پزشکی اقدام به فعالیت های پزشکی شامل دندانسازي، دندانپزشکي و ارتودنسی در منزل خود می کرد شناسایی کردند.
سرهنگ کلوانی خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی قضائی متهم دستگیر و ضمن توقیف تجهیزات دندانپزشکی متعلق به متهم، محل فعالیت این پزشک قلابی نیز پلمب شد .
وی با اشاره به این که متهم پس از تشکیل پرونده براي سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد از شهروندان خواست: از مراجعه به این گونه مراکز که علاوه بر عدم رعایت بهداشت و استاندادردهای لازم می توانند باعث بروز خطرات جبران ناپذیری برای مراجعه کنندگان شوند خودداری کنند .
------------------------------------------
انهدام باند سرقت دوچرخه و گوشی همراه در بهشهر
سرهنگ ابوالقاسم ابراهیمی جانشین انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری اعضای یک باند موبایل قاپ و سرقت دوچرخه با 21 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "ابوالقاسم ابراهیمی" در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره موبایل قاپی در سطح شهرستان ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرارگرفت.
وی افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران پلیس آگاهی پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق به شناسایی و دستگیری  2 سارق حرفه ای در این شهرستان شدند .
جانشین انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری 2 مالخر در ادامه رسیدگی به پرونده خبر داد و اظهار داشت: این افراد در تحقیقات پلیسی به 14  فقره موبایل قاپی و 6 فقره سرقت دوچرخه در این شهرستان  اعتراف کردند .
سرهنگ ابراهیمی در پایان با بیان اینکه پلیس با اشراف اطلاعاتی اجازه عرض اندام به مجرمان را نخواهد داد از شهروندان خواست: به محض مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب به مرکز فوریت های پلیس 110 اطلاع دهند.
------------------------------------------
دستگیری سارق زورگیر خودرو در محمودآباد
سرهنگ محمود حسین زاده فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از دستگیری سارق زورگیر یک خودروی سواری در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمود حسین زاده" در تشريح اين خبر،گفت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی110 مبنی بر زورگیری و سرقت به عنف یک خودروی سواری پژو در حومه یکی از مناطق روستایی شهر سرخرود، بلافاصله موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت .
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد تصریح کرد: در اجرای این ماموریت بلافاصله تیمی متشکل از ماموران پایگاه آگاهی و تجسس کلانتری بخش سرخرود با اقدامات فنی و پلیسی خودروی مورد نظر را  در یکی از شهرک های ساحلی شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد با اشاره به اینکه متهم با مشاهده ماموران اقدام به فرار کرده بود، اظهار داشت: در اقدامی ضربتی خودروی مورد نظر متوقف و سارق دستگیر شد.
سرهنگ حسین زاده با اشاره به اینکه متهم دارای سابقه سرقت و زورگیری در این شهرستان است،  افزود: این سارق حرفه ای پس از اعتراف به سرقت خودرو، زورگیری و کلاهبرداری از شهروندان با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.
------------------------------------------
دستگیری سارق سیم و کابل برق در میاندورود
سرهنگ مجتبی راست خدیو فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از دستگیری سارق سیم و کابل برق با 5 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.
سرهنگ "مجتبی راست خدیو" درگفت ‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی سرقت های متعدد کابل و تجهیزات انتقال برق از شبکه های توزیع برق این شهرستان که موجب قطعی برق و اختلال در سیستم های روشنایی شده بود، موضوع در دستورکار پلیس آگاهی  قرار گرفت .
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود، تصریح کرد: ماموران با انجام اقدمات اطلاعاتی و بررسی های فنی سارق را که با استفاده از یک خودروی با پلاک مخدوش اقدام به سرقت می کرد شناسایی کردند .
سرهنگ راست خدیو، اظهار داشت: در اقدامی عملیاتی متهم دستگیر و در بازرسی از خودروی وی 100 متر سیم برق سرقتی به همراه تجهیزات سرقت سیم و کابل برق کشف شد .
وی، خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی های به عمل آمده به 5 فقره سرقت سیم و کابل های برق اعتراف کرد و ضمن کشف مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی از مخفیگاه وی، پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
فرمانده انتظامی شهرتسان میاندورود در خاتمه با تاكيد بر حذف زمینه‌های وقوع جرم به منظور بالا بردن ضریب امنیت در جامعه با برنامه‌ريزي و احساس مسئوليت همگانی، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تردد های مشکوک افراد ناشناس در محدوده ی محل سکونت خود مراتب را سریعا به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.
------------------------------------------
عامل نزاع و درگیری در خیابان مدرس بابل دستگیر شد
سرهنگ محمدزمان شالیکار فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری و بازداشت عامل نزاع و درگیری در خیابان مدرس بابل با حضور به موقع ماموران یگان امداد خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدزمان شالیکار در تشریح این خبر، گفت: در پی اقدام به قمه کشی، شرارت و عرض اندام فردی در خیابان مدرس ، بلافاصله ماموران یگان امداد به محل اعزام شدند .
فرمانده انتظامی شهرستان بابل، تصریح کرد: متهم که ضمن انسداد خیابان منجر به ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان شده بود در اقدامی عملیاتی از سوی ماموران و با شلیک گلوگله به قسمت پا زمینگیر شد .
سرهنگ شالیکار با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد، به اراذل و اوباش و هنجار شکنان هشدار داد: امنیت خط قرمز پلیس بوده و پلیس در این زمینه با کسی تعارف نخواهد داشت.
------------------------------------------
راه های جلوگیری از لجبازی ها در روابط زناشویی
چکار کنیم که همسرمان به خواسته های ما اهمیت دهد و لجبازی نکند؟ برای ساختن یک خانواده خوشحال، باید یک محیط خانوادگی ایجاد کرد تا در آن بتوان با ایجاد فضایی سرشار از اعتماد با اعضای خانواده ارتباط برقرار کرد... .
به جای شکایت از دیگران درخواست کنید، شکایت بر گذشته متمرکز است و موجب ناامیدی می شود چون گذشته غیر قابل تغییر است، اما درخواست کردن بر خواسته شما انگشت می گذارد و متمرکز بر آینده است و برای بهبود شرایط راه حلی پیشنهاد می کند.
گاهی شکایت ها به صورت سوال مطرح می شوند . مانند (چرا نمی تونی ...؟) و بیشتر قضاوتی است، اما برخی سوالات مانند ((مایلی این کار رو که من دوست دارم با هم انجام بدیم؟)سوالی است واقعی که ممکن است پذیرفته شود ، رد شود یا به بحث گذاشته شود و در نهایت سوالی است که نشانه درخواست از فرد و به نوعی پیشنهادی است.
برای آنکه بتوانیم به دیگران عشق بورزیم ابتدا باید این موضع گیری را کنار بگذاریم که راه درست راه من است؛ باید بتوانیم منطق حاکم برذهن مخاطب خود را درک کنیم، در قالب او جای بگیریم و احساسات او را تجربه کنیم .
عشق واقعی از زمانی آغاز می شود که انسان به دور از نیاز و توقعات خود ، متفاوت بودن دیگران را بفهمد و به آن احترام بگذارد و عشق پایدار، چنین عشقی است، حتی اگر ویژگی های مخاطب همیشه مطابق میل و یا در جهت رفع نیازهای ما نباشد.
اگر بتوانید به جای انتقاد کردن ازهمسرتان  به او پیشنهاد بدهید اثر بخش تر خواهد بود و باعث می شود که گفت و گو به دعوا ختم نشود، مثلا به جای اینکه بگوییم چرا مرا به تفریح نمی بری به او بگوییم وقتی مرا به تفریح می بری حالم خوب می شود، یا به جای اینکه بگویید چرا دیر آمدی به خانه ؟تا حالا کجا بودی؟می توانید بگویید نگرانت شدم اتفاق خاصی افتاده بود که دیر آمدی ؟
زوجین باید هنگام پیدایش مشکلات فقط در مورد آن مشکل با همسرشان صحبت کنند، در واقع ایجاد یک خانواده خوشحال به عواملی انسانی مانند کیفیت زمان و انرژی که ما برای روابط خود با همسر، فرزندان و سایر اعضای خانواده اختصاص می دهیم بستگی دارد، همچنین برای ساختن یک خانواده خوشحال باید در ابتدا یک محیط خانوادگی ایجاد کنیم که در آن بتوانیم در فضایی سرشار از اعتماد با اعضای خانواده ارتباط برقرار کرده و از آن ها پشتیبانی کنیم.
بنابراین معیارهای اصلی شناخت یک خانواده خوشحال عبارتند از: محیطی مثبت و سرشار از عشق. چنین فضایی موجب رشد کودکانی متعادل از لحاظ روحی و جسمی می شود و در نتیجه این کودکان به راحتی تحت تاثیر رفتارهای افراطی و ناخوشایندی مانند خشونت و جنایات دیگر قرار نمی گیرند.
چند نکته که در زندگی مشترک باید رعایت شود:
*همسرتان را با وجود تفاوت ها همانطور که هست بپذیرید و از تلاش برای تغییر او دست بردارید.
*کاری کنید که وقتی همسرتان در کنار شماست احساس خوبی نسبت به خودش داشته باشد.
*در برخورد و ارتباط با همسرتان دقت به خرج دهید(مهارت ارتباط موثر را یاد بگیرید)
*برای داشتن زندگی عاشقانه و رمانتیک وقت و انرژی صرف کنید.
*به نیازهای جسمی و روحی همسرتان توجه کنید.
*شاد باشید و مسئولیت شادی خود را به عهده بگیرید.
*احساسات خود را بشناسید و به آنها بها بدهید و با همسرتان درباره آنها صحبت کنید.
همان طور که یک زن آرامش بخش و التیام بخش خستگی های همسرش است یک مرد هم باید برای همسرش چنین باشد پس سعی کنید همسرتان را درک کرده و نقش خود را به خوبی ایفا کنید و او را درسختی ها و ناراحتی ها همراهی کنید.
تهیه کننده: کارمند نرگس رضازاده، کارشناس ارشد روانشناسی- مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری 12 بابلسر 

 

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار