مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری یزد گفت: کارگروه مقابله با سقط های غیر قانونی با هدف اجرای مواد مرتبط با سقط در قانون جوانی جمعیت، در استان تشکیل شد.
کد خبر: ۱۱۲۳۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲ 30 August 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، مهدیه السادات حسینی مطلق در اولین جلسه کارگروه مقابله با سقط غیرقانونی جنین با بیان اینکه افزایش آمار سقط جنین از عوامل تاثیر گذار بر کاهش جمعیت است، افزود: ده ماده از ۷۳ ماده قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به موضوع سقط اختصاص داده شده که همین موضوع نشان از اهمیت توجه و مقابله با سقط های غیرقانونی جنین دارد.
وی به آمار نگران کننده سقط جنین در استان یزد اشاره کرد و افزود: سقط عمدی جنین علاوه بر اینکه خلاف قانون بوده و جرم محسوب می شود، بنا بر فتوای مراجع دینی نیز حرام الهی است، اما در برخی موارد سقط برای حفظ سلامت مادر و تنها با تشخیص پزشک متخصص و تایید تیم ذکر شده در قانون جوانی جمعیت امکان پذیر است.
دبیر قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت عدم آگاهی از عواقب سقط جنین را یکی از دلایل افزایش سقط های غیر قانونی جنین دانست و گفت: آگاهی بخشی و اطلاع رسانی عوارض جسمی و روحی سقط غیرقانونی جنین توسط دستگاه های فرهنگی می تواند در این زمینه موثر باشد.
حسینی مطلق در ادامه به اقدامات غیرقانونی برخی از پزشکان در ارائه خدمات و داروخانه ها در عرضه داروهای سقط جنین اشاره کرد و افزود: این مراکز شناسایی شده و با آنها برخورد می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار