نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی با دستور آیت الله رئیسی در معاونت اجرایی ریاست جمهوری بودجه‌ای بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان به این طرح اختصاص یافت.
کد خبر: ۱۱۲۳۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵ 29 August 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی و به نقل از خبرگزاری فارس، امروز هفتم شهریور به مناسبت سفر مقام معظم رهبری به شهرستان نهبندان در سال ۸۷ است و این روز بعد از سفر معظم له به این شهرستان به عنوان روز نهبندان نامگذاری شد.

امروز با حضور استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس و اقشار مختلف مردم در مصلی امام علی (ع) نهبندان گرامیداشت سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به این شهرستان برگزار شد.

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی در این مراسم با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب با سفر به نهبندان خواستند که مسوولان بیش از پیش به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته توجه کنند اظهارداشت: سفر ایشان به نهبندان نظر مسوولان را به این منطقه پررنگ‌تر کرد و آن‌ها باید قابلیت‌های بکر این شهرستان را شناسایی کنند.

وی با بیان اینکه کشور با رهبری‌های خردمندانه رهبر معظم انقلاب در حالت پویایی و بالندگی و در مسیر رشد و توسعه است افزود: امروز روز خستگی و درجا زدن نیست باید کار‌های جهادی و شبانه روزی انجام شود.

مصطفی نخعی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس هم ۷ شهریور را نقطه تاریخی برای این شهرستان دانست و گفت: آنچه در شهرستان اتفاق افتاده باید سالانه مدیران گزارش دهند نسبت به ۷ شهریور قبل چه اقداماتی در شهرستان نهبندان انجام شده است.

وی در مورد طرح توسعه نهبندان که از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۷۸ به نهبندان بود افزود: تاکنون تحولی که مورد نظر رهبر معظم انقلاب بود تحقق نیافته، اما در سفر رئیس جمهور به استان با دستور آیت الله رئیسی در معاونت اجرایی ریاست جمهوری بودجه‌ای بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان به این طرح اختصاص یافته که طی ۴ سال برای تکمیل زیرساخت‌ها و حل مشکلات نهبندان اختصاص می‌یابد.

وی گفت: در آستانه یک جهش بزرگ در شهرستان نهبندان هستیم به شرطی که همه پای کار باشیم و همه مسوولان، مردم و جوانان باید کنار هم باشند.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس طرح انتقال آب از دریای عمان، اتصال نهبندان به منابع پایدار گاز عسلویه و شبکه ریلی سراسری، افتتاح کلینیک پزشکان، صدور مجوز پذیرش دانشجوی دختر در دانشگاه فنی و حرفه‌ای نهنبدان و پذیرش دانشجو در رشته بهداشت عمومی از طریق کنکور سراسری و برگزاری اولین دوره‌های آموزشی در دپارتمان ملی معدن نهبندان، کلنگ زنی بزرگترین واحد فراوری فلورین خاورمیانه در حوالی دهسلم را از جمله این اقدامات برشمرد.

حجت الاسلام احمد نجمی پور، امام جمعه نهبندان هم با اشاره به اینکه اگر آب به شرق کشور برسد جریان زندگی از حالت کُما خارج می‌شود و مهاجرت معکوس می‌شود گفت: شهرستان نهبندان در زمینه آب نیازمند توجه ویژه است.

همچنین خواستار اجرای طرح رزاق برای بهبود معیشت مرز نشینان تا شعاع ۵۰ کیلومتر، فعال شدن بازارچه مرزی دوکوهانه، احیای طرح هاب شتر در حیدر آباد، تسریع در اجرای طرح توسعه نهبندان، تامین اعتبار برای راه‌های مواصلاتی و ریلی، راه اندازی دانشگاه فرهنگیان و توجه به معادن نهبندان شد.

ابوالفضل ایروانی، فرماندار نهبندان نیز گفت: تقاضا داریم این طرح راهبردی که برای مردم نهبندان حیاتی است پیگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار