وزیر علوم:
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها و مراکز علمی یزد باید به سمت ایجاد ثروت جدید حرکت کند گفت: ظرفیت‌های کویر در ثروت آفرینی برای کشور بررسی شود.
کد خبر: ۱۱۲۳۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱ 28 August 2023


به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمدعلی زلفی گل در دیدار با آیت‌الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه یزد استان علم، عبادت، قنات، قنوت و قناعت است و به لحاظ علمی هم سال‌های سال رتبه برتر کنکور را داشته است، اظهار داشت: در بحث صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان هم یزد وضعیت مطلوبی را دارد و گسترش آموزش عالی هم در این استان ویژه است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های مختلف پیام نور، علمی کاربردی، دولتی، آزاد، علم و هنر، غیرانتفاعی و دیگر دانشگاه‌های این استان همه و همه به خوب عمل کردند و یزد از لحاظ توسعه علمی جایگاه خوبی را به دست آورده است.

وزیر علوم با بیان اینکه در حوزه پارک علم و فناوری هم توانسته توسعه بسیار خوبی داشته باشد ادامه داد: خوشبختانه در این دانشگاه‌ها و مراکز علمی دانشمندان برجسته‌ای هم حضور دارند که نه تنها در سطح ملی بلکه در سطح بین‌المللی دارای مرجعیت علمی هستند.

زلفی‌گل خاطرنشان کرد: همه این موارد نشان می‌دهد استان یزد دارای مزیت‌هایی است که در پیشرفت علمی کشور می‌تواند تاثیر بسیار خاصی داشته باشد اما از روسای دانشگاه‌ها درخواست داریم که با هدایت‌های امام جمعه و همراهی استاندار و نمایندگان در یک جنبه دیگر هم سرآمد کشور باشد و آن جنبه، بحث مزیت‌آفرینی و مزیت‌های ایجادی است.

وی ادامه داد: پارک علم و فناوری باید مزیت‌هایی را از طریق علم و پژوهش و فناوری ایجاد کند که در گذشته وجود نداشته‌اند و برای آیندگان به این وسیله قدرتی جدید را ایجاد کنیم.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: در بحث انرژی‌های جدید خوشبختانه استاندار یزد عنایت ویژه‌ای دارد و با توجه به اینکه کویر یک نعمت بسیار خوب و بزرگ است، باید برنامه‌ریزی صورت بگیرد که با مطالعات تحقیقاتی و ملی در قالب یک پروژه کلان استفاده‌های صورت گرفته از کویر در دنیا را مورد بررسی قرار داده و به این وسیله ما کویر را به یک منبع ثروت جدید استفاده کنیم.

زلفی‌گل به اقدامات استان یزد در استفاده از نور خورشید برای تولید برق و انرژی اشاره کرد و افزود: این یکی از اقدامات بسیار خوبی است که با حمایت استاندار یزد ایجاد شده اما لازم است که دیگر عرصه‌های خلق ثروت را هم مورد توجه قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: برخی از کشورها آرزو دارند که یک روز در کشورشان آفتاب وجود داشته باشند و از آن بتوانند استفاده کنند و در زندگی یک روز را زیر آفتاب بخوابند اما خداوند به کشور ما تمامی نعمت‌ها را در حوزه‌های مختلف داده است.

وزیر علوم با اشاره به تاکید آیت الله ناصری مبنی بر اینکه باید تفکر، تعقل و تدین در سیستم آموزشی کشور ما وجود داشته باشد گفت: ما می‌توانیم اراده‌ و انگیزه‌ای بسیار قوی داشته باشیم و با توجه به داشته‌‌ها و ویژگی‌های کشورمان، زمینه‌ای را به وجود آوریم که کشورمان در حوزه‌های مختلف به پیشرفت دست پیدا کند.

زلفی گل ادامه داد: از استان یزد انتظار داریم که در عرصه‌های جدید نوآوری و خلاقیت‌های علمی به ویژه با تکیه بر کویر زمینه استفاده هرچه بیشتر ظرفیت‌های کشور در توسعه را فراهم نماید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار