نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه سربازی تمرین نظامی اما مهم‌ترش آمادگی علمی و اجتماعی است، بر لزوم فراگیری و به‌کارگیری سرمایه علمی و اجتماعی یا همان جلب اعتماد توسط جامعه روحانیت و طلاب تاکید کرد و اعتماد مردم به طلاب را یک میراث گرانبها دانست.
کد خبر: ۱۱۲۳۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸ 27 August 2023

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در جمع طلاب وظیفه دوره آموزش عمومی شهید مالامیری در پادگان المهدی (عج) شهرستان بابل، ضمن گرامیداشت هفته دولت و اربعین حسینی، اظهار کرد:

ما جامعه روحانیت و طلاب به دو سرمایه احتیاج داریم؛ یکی حفظ سرمایه علمی فرهنگی است و داشتن حرفی برای گفتن در این حوزه، که اگر در این سرمایه دستمان خالی باشد نمی‌توانیم چندان موفقیتی پیدا کنیم، البته این سرمایه شخصیت حقیقی افراد را افزایش می‌دهد.

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: دشمنان از عالم دینی نمی‌ترسند بلکه از عالم دینی موثر در جامعه و کارآمد می‌ترسند، ما غیر از سرمایه علمی، فرهنگی و معرفتی باید از سرمایه اجتماعی بالایی نیز برخوردار باشیم و این همان سرمایه دوم است‌.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: نقش امام راحل این بود که با سرمایه علمی و اجتماعی هم توانست بنیان نظام سلطنتی ۲۵۰۰ ساله را در هم شکند و هم اعتماد و اعتقاد مردم را نسبت به خود جلب کند.

این مسئول با بیان اینکه بسیاری از علما باسواد بودند، اما عالم دینی نبودند، خاطرنشان کرد: جمع عالم باسواد و عالم دینی تبدیل به افراد بزرگی همچون مقام معظم رهبری می شود که در نتیجه باعث ایستادگی در مقابل بزرگ‌ترین فتنه‌ها شده است.

وی با اشاره به روایتی از حضرت یوسف (ع) در رابطه با خزانه‌داری، عنوان کرد: اینکه بتوانیم اعتماد مردم را جلب کنیم خیلی مهم است، دشمنان ما برای تخریب جایگاه اجتماعی روحانیت طرح‌ها داشته و دارند تا ترور شخصیت اجتماعی این جامعه را داشته باشند‌.

آیت الله محمدی لائینی خطاب به سربازان طلبه حاضر، با اشاره به راهکار جلب اعتماد در جامعه، عنوان کرد: شما باید علم و اعتماد را تحصیل کرده و آن را تمرین کنید، اینکه یک طلبه‌ای به‌عنوان سرباز وظیفه در فلان دستگاه آنقدر جا بیفتد در مقابل امواجی از تخریب خوب است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه سربازی تمرین نظامی اما مهم‌ترش آمادگی علمی و اجتماعی است در پایان اذعان داشت: ما حق نداریم رفتاری داشته باشیم که جایگاه اجتماعی‌مان را تضعیف کند، اعتماد مردم به طلاب یک میراث گرانبهاست، امروز در مقابل مستکبران، شیاطین و غیره باید بایستیم، جامعه روحانیت حدود ۵هزار شهید تقدیم انقلاب کرده، دشمن نمی‌خواهد روحانیت در میان جامعه آبرومند باشد، ما دشمنان بزرگی داریم باید خودمان را بسازیم. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار