وزیر صمت خبر داد؛
وزیر صمت گفت: جهت‌گیری‌های سیاسی برای افزایش بهره‌وری در بخش‌های صنعتی، معدنی و تجاری مشخص می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۲۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳ 26 August 2023

اجرای برنامه‌های راهبردی برای افزایش بهره‌وری در بخش‌های صنعتی، معدنی و تجاریبه گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، عصر امروز چهار شهریور ماه عباس علی آبادی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با فعالان اقتصادی استان کرمانشاه که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد اظهار کرد: ما نیازمند هم‌فکری در حوزه راهبردی هستیم چون همه آنچه که امروز داریم نتیجه راهبردهای ما است.

وی با اشاره به تلاش به حل مشکلات حوزه صنعت، افزود: به امید حل مشکلات وارد دولت شدم و تمام تلاش خود را برای این امر به کار خواهم گرفت.

وزیر صمت تصریح کرد: اختیارات لازم به رئیس سازمان صمت در استان کرمانشاه داده می‌شود و با کمک معاونین به حل مشکلات و کاستی‌های موجود کمک می‌کنیم.

وی تأکید کرد: بر اساس سیاست‌ها و اهداف کمی که لایحه برنامه هفتم توسعه یعنی نرخ رشد ۸/۵ درصدی سالانه در بخش صنعت، نرخ رشد ۱۳ درصدی سالانه در بخش معدن و نرخ رشد ۲۳ درصدی سالانه در صادرات غیرنفتی برای ما تعیین کرده بود حرکت می‌کنیم.

وی ادامه داد: جهت‌گیری‌های سیاسی را مشخص کردیم که نخست افزایش بهره‌وری و رقابت‌پذیری در بخش‌های صنعتی، معدنی و تجاری با اتکا به شرکت‌های بزرگ و مادر و خوشه‌سازی و تجارت الکترونیک است.

علی آبادی بیان کرد: امروز کشور ما در یک شرایط بحرانی است و دشمن به ما یک حمله بزرگ و اقتصادی کرده است و با تمام قوا در حال جنگیدن است لذا باید با تمام قوا در مقابلش بایستیم.

وی ابراز کرد: بحث توسعه زیرساخت‌های پشتیبان در بخش صمت با تاکید بر دیپلماسی تجاری و اقتصادی، اصلاح نظام قیمت‌گذاری و یارانه‌ای در رشته فعالیت‌های صنعتی، معدنی و تجاری بخشی از تلاش‌ها در راستای حل مشکلات این حوزه است.


صنایع استان کرمانشاه نیازمند حمایت و توجه بیشتر

 

محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در این نشست از وزیر صمت تقاضا کرد فراتر از تکلیف تخصصی خود در هیئت دولت برای رفع دغدغه‌های موجود همراه استان کرمانشاه باشد.

وی افزود: هیئت دولت علاوه بر آن زحمت تخصصی که به عهده دارند در مجموعه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری یک عنایتی به شرایط ویژه استان کرمانشاه داشته باشند.

استاندار کرمانشاه خطاب به وزیر صمت تصریح کرد: همراهی شما در استان سه مصداق دارد که نخست می‌تواند حمایت از ایجاد زیرساخت‌ها باشد مانند نیروگاه‌ها، دیگری راه آهن است و استخدام‌های این استان که امید است از نظر و همراهی شما در هیئت دولت استفاده کنیم.

وی گفت: یک مصداق و نمونه دیگر از همراهی با استان کرمانشاه حمایت‌های تشویقی مانند کاهش‌های قطع انرژی و کمک در بخشودگی‌ها است.

مدیر ارشد استان کرمانشاه بیان کرد: یکی از معاونین صمت می‌تواند نماینده ویژه برای همراهی بیشتر با مجموعه صنایع استان کرمانشاه باشد تا یک فهرست از مسائل پرتکرار در این حوزه را حل و از آن‌ها عبور کنیم.

وی خاطرنشان کرد: موضوع مهم دیگر کمک‌های بنیادین به صنایع استان کرمانشاه مانند تصفیه خانه‌ها است و حمایت شما از تصفیه‌خانه‌های استان کرمانشاه و استفاده بهتر صنایع از آب یک کمک فراگیری به مجموعه خواهد کرد.

انتهای پیام/ز

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار