کارشناس ارشد مسائل راهبردی با بیان اینکه برخی از افراد در داخل، اندیشه‌ها و آرمان‌های امام (ره) را رها کرده‌اند، گفت: اینها دیگر حال حرکت ندارند.
کد خبر: ۱۱۲۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰ 17 October 2015
کارشناس ارشد مسائل راهبردی با بیان اینکه برخی از افراد در داخل، اندیشه‌ها و آرمان‌های امام (ره) را رها کرده‌اند، گفت: اینها دیگر حال حرکت ندارند.

به گزارش فارس، رضا سراج در دوره تشکیلاتی بسیج دانشجویی استان همدان در سالن اجتماعات مرکز تربیت معلم شهید مقصودی با عرض تسلیت به مناسبت شهادت سرلشگر شهید حاج حسین همدانی اظهار کرد: شهید حاج حسین همدانی از نگین‌های درخشان مجاهدت و ایثار و استقامت و صبر و تواضع بود.

وی با اشاره به اینکه مردم قدردان همدان به خوبی سردار همدانی را در آغوش گرفتند و بدرقه کردند، افزود: قدردانی و حضور چشمگیر مردم همدان جای تقدیر دارد که اینگونه با سردار همدانی وداع کردند.

کارشناس ارشد مسائل راهبردی و استراتژیک با اشاره به اینکه یکی از مباحث مهم و ضروری در شرایط کنونی نوع مواجهه با نظام سلطه است، گفت: نظام سلطه تلاش دارد که از هر راهی نفوذ کند و جایگاه قبلی خود را در منطقه به دست آورد.

وی با بیان اینکه دو نکته اساسی و مهم در انقلاب اسلامی ایران در مواجهه با نظام سلطه وجود دارد، خاطرنشان کرد: نفی سلطه‌پذیری و مبارزه با نظام سلطه از اصول اساسی انقلاب اسلامی است.

سراج تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون با مرور هر صحنه‌ای، در می‌یابیم امریکا به دنبال سلطه‌گری بوده و ملت ایران اسلامی با نفی سلطه‌پذیری با نظام سلطه مبارزه کرده است.

رئیس سابق سازمان بسیج دانشجویی کشور خاطرنشان کرد: به دنبال فروپاشی شوروی سابق فریاد نظم نوین جهانی از سوی آمریکایی‌ها طرح شد و آمریکا قرن 21 را برای خود مهم می‌دانست.

وی با اشاره به اینکه پس از قرن بیستم و پیروزی آمریکایی‌ها در جنگ جهانی و سقوط شوروی سابق، امریکا ادعای رهبری دنیا را داشت، ابراز کرد: آمریکا دنیا را جهان لی‌لی‌پوتی و خودش را گالیور می‌دانست و نگاهش به کشورهای جهان بر چند دسته بود.

سراج اضافه کرد: برخی از کشورها همچون اتحادیه اروپا با آمریکا هم‌پیمان و متحد بودند و برخی از کشورها نیز مانند کشورهای عربی دنباله رو امریکا و برخی از کشورها نیز خنثی و بی‌خاصیت بودند و در این میان برخی از کشورها مانند جمهوری اسلامی ایران کشورهای چالش‌گر بودند.

کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در آن سال‌های نظم نوین جهانی و بروز خوی استکباری آمریکا محور شرارت در منطقه نام گرفت و تهدید به حمله نظامی شد، گفت: در آن دوره برخی اصلاح‌طلبان مرعوب تهدید آمریکا شده و حتی نامه ذلیلانه نوشتند.

وی با بیان اینکه آمریکا انتظار داشت با حضور نظامی در منطقه و اشغال کشورهای افغانستان و عراق، جمهوری اسلامی ایران را به زانو درآورد، اظهار کرد: آمریکا حتی برای مهار روسیه نیز نیروهای ناتو را به سمت شرق گسیل کرد.

سراج با بیان اینکه آمریکا هزینه سنگینی در حمله نظامی به عراق و افغانستان متحمل شد، تصریح کرد: استراتژی آمریکا ماندن در عراق و فروش نفت بود اما این برنامه محقق نشد و آمریکا مجبور به ترک عراق شد.

رئیس سابق سازمان بسیج دانشجویی کشور با تأکید بر اینکه سلطه‌ستیزی و استکبارستیزی ایران اسلامی موجب بیداری اسلامی و ایجاد موج مقاومت در منطقه شد، افزود: اکنون آمریکا در بدترین شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی قرار دارد.

وی اضافه کرد: اختلاف بین دو حزب در امریکا، شکست در مبارزه با تروریسم، شکست در پرونده مصر و یمن و سوریه و از دست دادن مدیریت در منطقه خاورمیانه نشانگر وضعیت نامناسب آمریکا است.

سراج خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر جمهوری اسلامی ایران یکه و تنها با وجود سرداران شجاع و دلاوری چون سردار شهید حسین همدانی با تروریست‌ها مبارزه کرد و حتی در زمانی که روسیه نیز ناامید شده بود سردار شهید همدانی با بسیج نیروهای مردمی دمشق را از سقوط حفظ کرد.

کارشناس ارشد مسائل راهبردی با اشاره به اینکه امروز آمریکا یک قدرت شکست خورده است، افزود: آمریکا با وجود شکست‌های متعدد و وضعیت نامناسب به یک پیروزی بزرگ نیاز دارد و این اقدام را در مواجهه با جمهوری اسلامی ایران می‌داند.

وی ابراز کرد: آمریکا جنگ هوشمندانه‌ای را علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده که جنگ نیابتی یکی از آنهاست و در این مهم البته شکست خورد و نتوانست محور مقاومت را بی‌ثبات کند.

سراج گفت: در بحث تحریم‌ها و جنگ اقتصادی نیز با وجود تحریم‌های شدید کمترین لطمه متوجه ایران اسلامی شد و راه دور زدن تحریم‌ها را پیدا کردیم.

رئیس سابق سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه برخی از افراد در داخل، اندیشه‌ها و آرمان‌های امام (ره) را رها کرده‌اند، اظهار کرد: اینها دیگر حال حرکت ندارند و رفته رفته با مشی کدخداپذیری از ولایت الهی خارج می‌شوند.

وی افزود: این افراد با بزرگ‌نمایی جنگ اقتصادی به پیروزی آمریکا در این مهم کمک می‌کنند.

سراج تأکید کرد: آمریکا می‌خواهد به ما بقبولاند که ما نمی‌توانیم و این مسئله با تصویرسازی دست دادن وزیر امور خارجه با رئیس جمهور امریکا اینگونه نشان داده می‌شود که جمهوری اسلامی ایران که تاکنون از می‌توانیم دم می‌زد امروز می‌گوید نمی‌توانیم و به سمت ما آمده است.

وی با اشاره به اینکه در جنگ نرم آمریکا پیروزی‌های کوچکی به دست آورده است، ابراز کرد: بزرگ‌ترین امید امریکا برای پیروزی نفوذ در جمهوری اسلامی ایران است و بر جریان نفوذ بسیار حساب کرده است.

وی جریان نفوذ را نقطه آسیب‌پذیر در مقابل نظام سلطه دانست و گفت: جریان نفوذ مانند اسب ترواست که وارد جمهوری اسلامی ایران شده و سربازان پیاده می‌‌شوند تا در جنگ نرم و جنگ اقتصادی وارد صحنه شوند.

سراج با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در صحنه بین‌المللی به موفقیت‌های خوبی رسیده است، خاطرنشان کرد: در صحنه درون کشور و در مواجهه با جریان نفوذ باید دقت کنیم و جریان نفوذ را شناسایی و راه مقابله با نفوذ را بیاموزیم و دست نفوذگر را قطع کنیم.

وی تصریح کرد: جریان نفوذ امروز با القای اینکه خزانه خالی است و نمی‌توان با خزانه خالی کار کرد، تصویرسازی می‌کند که حتی بدون آمریکا نمی‌توانیم آب هم بخوریم.

کارشناس مسائل استراتژیک با تأکید بر اینکه شاخص‌های نفوذ را باید شناخت، ابراز کرد: هر جا و از هر قلم و زبانی آرمان‌ها و اصول انقلاب کمرنگ جلوه داده شد و نسخه سلطه‌پذیری تجویز شد، آنجا مجاری نفوذ است.

وی کدخداپذیری را متأثر از تصویرسازی نفوذ دانست و گفت: بزک کردن چهره منفور امریکا نیز از مجاری نفوذ است و هر جا که چهره امریکا موجه و بزک کرده دیده شد، آنجا نفوذ صورت گرفته است.

سراج با اعلام اینکه جریان نفوذ همیشه به دنبال دو قطبی کردن جامعه است، اظهار کرد: جریان نفوذ به دنبال حاکمیت دوگانه و بزک چهره امریکا است.

وی حفظ روحیه استکبارستیزی و سلطه‌ناپذیری را راه مقابله با نفوذ دانست و خاطرنشان کرد: نماد سلطه‌ستیزی در جامعه شعار مرگ بر امریکا است.

رئیس سابق سازمان بسیج دانشجویی کشور ابراز کرد: شعار مرگ بر آمریکا باید همواره حفظ شود و طنین این شعار کوبنده‌تر از همیشه باشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار