توافق بین ستاره‌های غیر اروپایی با تیم‌های این قاره بر سر عدم حضور مقطعی در مسابقات ملی بین فصل باشگاهی، مرسوم است و احتمال دارد سردار با شرط مورینیو برای عدم حضور در جام ملت‌های آسیا موافقت کرده باشد.  
کد خبر: ۱۱۲۲۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴ 26 August 2023

به نظر می‌رسد تیم ملی فوتبال ایران باید بدون سردار آزمون در جام ملت‌های آسیا بازی کند!

به گزارش تابناک ورزشی؛ سردار آزمون برای بستن قرارداد با آاس رم وارد ایتالیا شد؛ این خبری خوشحال کننده برای فوتبال‌دوستان ایرانی است اما زمزمه‌هایی از جزییات این توافق، باعث ورود شوک به کادر فنی و هواداران تیم ملی ایران خواهد شد.

قرارداد مهاجم ایرانی با جالوروسی قرضی همراه با بند خرید غیراجباری ۱۲ میلیون یورویی خواهد بود. سردار آزمون امروز جمعه در تست‌های پزشکی رم شرکت می‌کند.
 
اما نکته نگران کننده این انتقال بزرگ برای تیم ملی ایران است؛ جایی که برخی منابع موثق ایتالیایی از توافق ضمنی سردار آزمون با رم برای شرکت نکردن در جام ملت‌های آسیا خبر داده‌اند.  
 
ادعای جانلوکا دی‌مارتزیو، خبرنگار معروف ایتالیایی، حاکی از بی‌میلی سردار آزمون برای بازی در جام ملت‌های آسیا در زمستان سال جاری است.
 
این منبع معتبر خبری در اروپا نوشت: سردار آزمون مهاجم تیم ملی ایران ـ که به‌زودی با آاس رم قرارداد امضا می‌کند ـ با هدف کمک به تیم مورینیو و وفق یافتن با شرایط تیم جدیدش، تمایلی به ترک جالوروسی در میانه فصل با هدف شرکت در جام ملت‌های آسیا ندارد! یعنی احتمال دارد، ایران نتواند از یکی از بهترین بازیکنان خود در مهم‌ترین تورنمنت ملی فوتبال آسیا بهره ببرد.
 
احتمالا یکی از نکات مهم در آخرین تماس تصویری سرمربی پرتغالی رم با آزمون پیش از بستن قرارداد، همین مساله بوده است که سردار با اظهار تمایل خود به خودداری از شرکت در جام ملت‌ها، مورینیو را قانع کرد.

البته در این باره باید گفت، غیبت حدود یک ماهه در مسابقاتی سنگین مثل جام ملت‌های آسیا، آن هم در میانه فصل و اوج مسابقات باشگاهی، هر مربی را نگران می‌کند.

این خبر برای یوزها و امیر قلعه‌نویی به شدت نگران کننده است. تیم ملی، مهاجمی در کلاس آزمون برای جانشینی او ندارد و زوج طارمی در بازی‌های بزرگ به داد فوتبال ایران رسیده است. 

توافق بین ستاره های غیر اروپایی با تیم‌های این قاره بر سر عدم حضور مقطعی در مسابقات ملی بین فصل باشگاهی، مرسوم است و احتمال دارد سردار با شرط مورینیو برای عدم حضور در جام ملت‌های آسیا موافقت کرده باشد. 

حضور ستاره‌های آفریقایی، آمریکای لاتین و آسیا در اردوهای تیم های ملی در تورنمنت‌های ملی و حتی بازی‌های تدارکاتی فیفادی همواره محل مناقشه بین فدراسيون های ملی و باشگاه‌های بزرگ اروپا بوده است. اغلب مربیان تیم‌های اروپایی، چنین مسابقاتی را مخل روند آماده سازی و ترمیم عضلانی بازیکنان می‌دانند و دلیل بسیاری از مصدومیت ها را همین مساله قلمداد می‌کنند.

سردار آزمون در حال حاضر مصدوم است و آاس رم امکان استفاده از او تا بهبودی مصدومیتش قبل از آغاز فصل وی در بازی تدارکاتی بایرلورکوزن را ندارد. احتمالا همین آسیب، باعث شده تا آزمون شرط رم برای انصراف از جام ملت‌ها را بپذیرد.

آزمون فصل ناموفقی را در بوندس‌لیگا پشت سر گذاشته است و حالا می‌خواهد با تمرکز روی تمرینات گروهی رم، جایگاه خوبی در تیم ژوزه مورینیو و سری آ پیدا کند.

مهاجم ۲۹ساله خوب می‌داند که اگر این فصل نتواند در سطح اول فوتبال اروپا بدرخشد، به تیم‌های درجه دو و حتی عربی نزول خواهد داشت.

انصراف سردار آزمون از جام ملت‌های آسیا شرط ضمنی قرارداد با آاس‌رم / یوزها بدون مهاجم اول در قطر

آاس رم با وجود داشتن بازیکنان سرشناس، در خط حمله دچار ضعف‌هایی است که سردار آزمون می‌تواند در صورت آمادگی، آنها را مرتفع سازد و بار دیگر در مارکت اروپایی قیمت مناسبی برای خودش رقم بزند.

این تصمیم احتمالی البته باعث خوشحالی مهاجمان پرشمار پشت سد مانده تیم ملی ایران خواهد شد و رقابت را به اوج خواهد رساند.

در حال حاضر بازیکنانی چون الهیار صيادمنش، مهدی قایدی، شهریار مغانلو، رضا اسدی، محمد محبی و چندین مهاجم هدف دیگر در فوتبال ایران، منتظر فرصتی برای نشان دادن توانایی خود و آزمایش شانس شان در تیم ملی هستند.

نویسنده: مهدی کریمی

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار