وزیر کشور؛
وزیر کشور گفت: ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر تاکنون در سامانه سماح ثبت نام کرده اند که پیش بینی می شود این رقم طی روزهای آینده افزایش یابد.
کد خبر: ۱۱۲۲۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳ 25 August 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ وحیدی روز جمعه در حاشیه بازدید از پایانه مسافربری برکت در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای ماه صفر تاکنون ۶۰۰ هزار نفر زائر از مرزهای ششگانه کشور به سمت عراق عبور کرده اند که ۵۰ درصد معادل ۳۰۰ هزار نفر این زائران از مرز مهران عبور کرده اند.

وی افزود: هر لحظه به شور و شوق جمعیت زائران اربعین برای عبور از مرزها جهت تشرف به عتبات عالیات افزوده می شود و در راستای تسهیل تردد زائران تلاش مطلوبی از سوی مسئولان صورت گرفته است.

وی با اعلام رضایتمندی زائران از خدمات و امکانات موجود در مرز مهران، تاکید کرد: جهت خدمات رسانی به زائران همه دستگاه ها و نهادها پای کار هستند و ایستگاه های صلواتی و مواکب فعال شده اند و تردد زائران به سهولت انجام می گیرد.

وحیدی یادآور شد: پایانه برکت برای حمل و نقل زائران در موج برگشت آماده شده است و پارکینگ های یک و ۲ اربعین هم توسعه یافته است و زائران می توانند با ماشین های شخصی به مهران عزیمت کنند.

وی تاکید کرد: توقف و ماندگاری زائران در پشت گیت های مرزهای مهران و زرباطبه کم شده و طی هماهنگی های انجام گرفته با طرف عراقی عبور زائران از مرزها تسریع یافته است.

وی به مسافران توصیه کرد: باتوجه به گرمای هوا، زائران ساعات صبح و عصر را جهت عزیمت به مرزها انتخاب کنند و در حد امکان از تردد در ساعات ۱۲ تا ۱۶ ظهر به علت اوج گرما خودداری کنند.

وحیدی اضافه کرد: باتوجه به اینکه بخش عمده ای از زائران به با ماشین های شخصی خود به مرز مهران آمده اند بنابراین تاکنون مشکلی در زمینه حمل و نقل نداشته ایم و البته ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری جهت ترابری زائران نیز مدیریت شده و همچنین امسال تاکسی های اینترنتی چون اسنپ و تپسی هم برای جابجایی مسافران فعال شده اند.

وزیر کشور در مورد تردد از مرز زرباطیه هم گفت: دیشب حجم تردد زائران از این مرز افزایش یافت که این امر باعث ایجاد وقفه ای کوتاه مدت شد و اکنون تردد از این مرز به سهولت و بدون مشکل در جریان است و ماشین های حمل و نقل ایرانی هم در کنار ناوگان ترابری عراق مستقر در مرز زرباطیه حضور دارند.وزیر کشور صبح امروز با حضور در استان ایلام از روند تردد و خدمات رسانی به زوار و زیرساخت های پایانه مسافربری برکت و پایانه مرزی شهید سلیمانی با حضور مسئولان اجرایی و ستاد اربعین حسینی بازدید کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار