مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان از بهره‌برداری پروژه‌های ارتباطی این استان با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲ هزار و ۷۸۸ میلیارد ریال هم‌زمان با هفته دولت خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۲۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵ 23 August 2023

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از خبرگزاری فارس، سیدیاسر حسن‌پور، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان از بهره‌برداری پروژه‌های ارتباطی این استان با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲ هزار و ۷۸۸ میلیارد ریال هم‌زمان با هفته دولت خبر داد و اظهار کرد: پراکندگی پروژه‌های آماده بهره‌برداری در استان سمنان به صورت متوازن است و حمایت از مناطق کمتر توسعه‌یافته را در بردارد.

وی بیان کرد: ایجاد باجه‌های بانکی روستایی، تأسیس و ارتقای سایت‌های تلفن همراه در استان سمنان، پروژه توسعه شبکه فیبر نوری درب منازل و کسب و کار‌ها (FTTX)، خرید تجهیزات و به روزرسانی شبکه سوئیچینگ بین‌شهری و بین‌الملل زیرساخت و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فناوری اطلاعات از جمله پروژه‌های قابل بهره‌برداری در هفته دولت امسال است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان از مزیت‌های اصلی طرح‌های اجرا شده به افزایش کیفیت خطوط اینترنت پرسرعت پهن باند ثابت (FTTH) مشترکان در استان، ارتقا و بهینه‌سازی شبکه تلفن همراه در روستاها، بهبود کیفیت خدمات دیتا و استفاده بهینه از تجهیزات، توسعه سوئیچ ثابت و افزایش کیفیت و توسعه خدمات دیتا اشاره کرد.

حسن‌پور افزود: توسعه ارتباطات و زیرساخت‌ها در حوزه فناوری باید منجر به دسترسی آسان به شبکه ملی اطلاعات، اینترنت پرسرعت پهن باند، اشتغال، ثروت و رونق تولید در استان سمنان شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار