مدیر معدنی هشونی طغرالجرد کوهبنان گفت: این معدن ۱۷ میلیون تن ذخیره قابل استخراج دارد که تا کنون ۸ میلیون تن آن استخراج شده است.
کد خبر: ۱۱۲۱۹۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲ 22 August 2023

به گزارش تابناک کرمان به نقل از خبرگزاری فارس، سید عزیز مجیدی امروز در بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شرکت زغالسنگ هشونی طغرالجرد کوهبنان اظهار داشت: این معدن از سال ۱۳۴۸ شروع به اکتشاف کرده و بهره‌برداری از این معدن ۱۳۵۵ شروع شده است.

وی عنوان کرد: این معدن ۱۷ میلیون تن ذخیره قابل استخراج دارد که تا کنون ۸ میلیون تن آن استخراج شده است.

مجیدی با بیان اینکه ۹ میلیون تن ذخایر، زغالسنگ است، ادامه داد: برای استخراج زغال نیاز به تامین نقدینگی و و تغییر روش استخراج است.

مدیر معدن هشونی طغرالجرد کوهبنان با اشاره به اینکه کارگران در معادن زیر زمینی بیشتر از ۱۵ سال نمی‌توانند کار کنند، گفت: کارگران ما نیاز به نفس تازه دارند و امیدواریم با نتیجه این جلسه، سرمایه‌گذاری نیمه مکانیزه و یا مکانیزه برای استخراج این حجم از زغال در زغال سنگ کرمان برای تامین خوراک فولاد داخل بسیار ضروری‌ست، انجام شود.

مجیدی با اشاره به اینکه این معدن در ۱۰ سال پیش ۲۵ هزار تن تولید داشته است، ادامه داد: به‌دلیل کمبود نقدینگی به سختی حقوق کارگران را پرداخت می‌کنیم و نمی‌توانیم طرح‌های توسعه‌ای را انجام دهیم.

مدیر معدن زغال‌سنگ هشونی طغرالجرد کوهبنان گفت: سیل خردادماه سال جاری به معدن صدمات خیلی زیادی وارد کرد و تنها کارگران معدن با دست خالی تمام معدن را بازسازی و شروع به کار کردند.

وی عنوان کرد: به‌دلیل خسارتی که از سیل به ما وارد شده درخواست دارم از دو ماه بخشودگی بیمه تامین اجتماعی برخوردار شویم و همچنین حقوق دولتی ما شامل بخشودگی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار