کد خبر: ۱۱۲۱۶۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۰ 21 August 2023

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: حسینیه‌ها و تکایا در طول تاریخ توانست بنیه اعتقادی مردم را قوی کند، باید ناصح شفیق صادق را شناخته و ناصحان کاذب را از خود دور کنیم.

بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در مراسم افتتاحیه حسینیه سیدالشهدا (بیت الرقیه سلام‌الله‌علیها) روستای لائی رودبار نکا در آستانه شهادت حضرت رقیه (س)، ضمن تسلیت ایام و تقدیر بابت ساخت این بنا، اظهار کرد: بزرگان روحانی این منطقه واقعا باعث افتخار بوده و ادب و آداب‌شناس هستند، اینکه چراغ روضه‌خوانی در اینجا روشن است جای تشکر دارد، این روستا مردمانی خوب و ولایی دارد. 

ناصح صادق را شناخته و ناصحان کاذب را از خود دور کنیم/ حسینیه‌ها و تکایا؛ ماوایی امن  


وی ضمن اظهار امیدواری بابت سروسامان گرفتن مسئله جاده مزار شهدا تا روستای رودبار، افزود: متاسفانه قبل از دولت سیزدهم حتی یک سانتیمتر از منطقه هزار جریب آسفالت نشده بود! اما طی یک سال گذشته ۴۰کیلومتر از جاده اینجا آسفالت شد که نشان از ناکارآمدی‌ها و یا خیانت‌های برخی از دولتمردان در گذشته دارد.

آیت الله محمدی لائینی خاطر نشان کرد: در آستانه اربعین قرار داریم، یک فراز از زیارت اربعین می‌گوید که چهار خدمت به امام حسین (ع) نسبت داده شده است، دعا برای ملت و مردم آنقدر انجام داده که حجت را تمام کرده، خیرخواهی خود را از مردم دریغ نکرده و خون خود را ریخته که مردم از سرگردانی و گمراهی نجات پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه ما انسان‌ها در زندگی یکدیگر باید تاثیرگذار باشیم که نوعا هم تاثیر می‌گذاریم، تصریح کرد: گاهی اوقات نصیحت می‌کنیم و خروجی خوبی دارد، اما گاهی تاثیر بدی داریم، یکی از حقوق انسان‌ها و مومنین این است که در حق هم نصیحت و خیرخواهی داشته باشند، کسی از سکوت نفعی نمی‌بیند و باید گفت.

این مسئول با بیان اینکه انسان‌ها سه دسته هستند، اضافه کرد: بعضی‌ها خیرخواه که نیستند هیچ بلکه بدخواه هستند، برخی‌ها خیرخواه دروغین هستند و تظاهر می کنند که خیرخواهند ولی در واقع دشمنی می‌کنند، گروهی هم ناصح راستین هستند.

وی با اشاره به مصادیقی از هشتگ‌های مجازی همچون "نه به اربعین" و دعوت به آشوب و موارد دیگر، اینها را نمونه ای از تظاهر خیرخواهی دانست و تاکید کرد: ۲۸ مرداد سالروز کودتای انگلیسی آمریکایی بود با اوباش اجاره‌ای مقدمه‌ای برای کودتا و بازگشت نوکر انگلیس و آمریکا شدند، ۲۲مرداد ماه سال ۱۳۵۰ نیز سالروز واگذاری بحرین از ایران بود بحرینی که ۳۰جزیره کوچک و بزرگ دارد شاه خائن این پاره تن ایران را از دست داد و آمریکا ناوگان دریایی خود را اینجا مستقر کرد.

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: در طول تاریخ ایران پادشاهان خائن و جانی زیاد داشتیم اما پادشاه دست نشانده نداشتیم جز رضاخان و پسرش که دست نشانده انگلیس و آمریکا بودند، در فضای جامعه برخی افراد بی‌خود بدخواه هستند، یک عده‌ای هم ممکن است خیرخواه و ناصح دروغین باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه حضرت آدم اولین ضربه خود را از دست ناصح دروغینی همچون شیطان خورده، عنوان کرد: شیطان قسم دروغ خورد و باعث شد آدم و حوا از بهشت بیرون رانده شوند، این درسی برای بنی آدم است تا بداند که بیشترین ضربه را از بدخواهی در قالب خیرخواهی می‌خورند.

امام جمعه ساری یادآور شد: جامعه بشری در طول تاریخ از دست همین دسته خیرخواهان دروغین ضربه‌ها خورده و آسیب‌ها دیده است، انتظار اینکه در جامعه همه خالص و خیرخواه باشند بعید و محال است، پس چه باید بکنیم؟ اینکه قدرت شناخت ناصح کاذب از ناصح صادق را پیدا کنیم.

این مسئول بیان کرد: امروز وظیفه همه مبلغین دینی و فرهیختگان این است که جامعه را با جهاد تبیین و تبلیغات راستین ارتقا بدهند تا بتوانند دوست را از دشمن تشخیص بدهند، این مهم است، در طول تاریخ پایگاهی که این رسالت را انجام می‌داد مساجد و تریبون‌های امام حسین (ع) بودند.

وی گفت: اگر می‌بینیم که امروز جامعه به این درجه رسیده که دوست را از دشمن تشخیص داده و دانست که امام خمینی (ره) ناصح صادق بوده است، اگر امام خامنه‌ای به ما بر صبر و بردباری و تحمل مسائل برای حفظ انقلاب تاکید دارند، چون می‌دانند که دشمن واقعا می‌ترسد و گزینه نظامی را فعال نمی‌کند، آمریکا می‌داند که نیروهایش در دریا باید جواب نیروهای ما را به فارسی بدهند، ما کشتی جنگی به‌نام شهید سردار سلیمانی ساختیم، آنها باید نام ایشان را به زبان بیاورند تا اجازه عبور دریافت کنند.

آیت الله محمدی لائینی اذعان داشت: جهاد دفاع مقدس ما جنگ با صدام نه بلکه جنگ با تمام دنیا بود، جنگ با داعشی‌ها در سوریه جنگ با تمام دنیا بود، تمامی فتنه‌ها جنگ جهانی است حداقل ۵۰سرویس جاسوسی مقتدر دنیا پشت سر اینها بودند،...

...ما تاکنون سه الی چهار جنگ جهانی را پشت سر گذاشتیم و دشمن موفق نشد، رهبری فرمودند بایستید موفق می‌شوید، الان عراق، یمن، ایران اسلامی و غیره در اوج اقتدار قرار دارند‌، باید ناصح شفیق صادق را شناخته و ناصحان کاذب کسانی که فراخوان برای اغتشاش می‌دهند روسری آتش می‌زنند و غیره را از خود دور کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان اظهار کرد: حسینیه‌ها و تکایا در طول تاریخ توانست بنیه اعتقادی مردم را قوی کند تا امروز این انقلاب را به‌وجود بیاورند، به نماز اول وقت اهمیت بدهید. 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار