کد خبر: ۱۱۲۱۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶ 20 August 2023

تابناک/گیلان مدیرکل تامین اجتماعی گیلان، از مساعدت به کارفرمایان واحدهای مدیون خبر داد و تصریح کرد: کارفرمایان می توانند طی دو روز باقی مانده تا پایان مردادماه از بخشودگی و تقسیط مجدد جرایم استفاده کنند و این فرصت تمدید نخواهد شد.

کیوان مرتضوی در گفت وگو با تابناک، با اشاره به اجرای طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان تامین اجتماعی، اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان را به منظور حمایت از کارفرمایان کارگاه‌های فعال تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی و اصناف از ابتدای خردادماه به مدت سه ماه اجرا کرده است.

وی با بیان اینکه کارفرمایان از اول خردادماه لغایت پایان مردادماه امسال فرصت دارند از شرایط بخشودگی جرایم استفاده کنند، ادامه داد: پرداخت بدهی در اقساط ۱۲ ماهه بخشودگی ۱۰۰ درصدی و در اقساط ۳۶ ماهه بخشودگی ۵۰ درصدی را به دنبال دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان طرح مذکور را جهت مساعدت به کارفرمایان واحدهای مدیون دانست و تصریح کرد: کارفرمایان می توانند طی دو روز باقی مانده تا پایان ماه از بخشودگی و تقسیط مجدد جرایم استفاده کنند و این فرصت تمدید نخواهد شد.

مرتضوی در ادامه به دستور اولیه این ابلاغیه اشاره کرد و گفت: به دنبال ابلاغ بخشنامه موضوع مشوق های حمایت از تولید، زمینه بخشودگی جرائم برای کارگاه های تولیدی، صنعتی و صنفی فراهم شد، اما از اواسط مردادماه تبصره جدیدی به این بخشنامه اضافه شد که گروه های بیشتری از کارفرمایان را در بر گرفت.

وی دستور اولیه را شامل کارفرمایانی دانست که لیست حق بیمه شان نسبت به لیست حق بیمه اسفندماه ۱۴۰۱ حفظ شده باشد و ادامه داد: کارفرمایانی که سطح اشتغال را حفظ کرده و بازرسی کارگاهی را توسط سازمان تامین اجتماعی انجام داده اند، بدون لیست حق بیمه نیز می توانند از بخشودگی برخوردار شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان از ثبت حدود ۱۵۰۰ مورد درخواست بخشودگی جرایم بیمه ای و تعیین تکلیف ۱۰۰۰ مورد خبر داد و بیان کرد: امیدواریم کارفرمایان از فرصت باقی مانده برای بخشودگی جرایم استفاده و درخواست خود را در سامانه «es.tamin.ir» ثبت کنند؛. ثبت درخواست تا پایان مهلت اعلام شده، مبنای رسیدگی قرار می گرد.

وی تامین اجتماعی را نهادی عمومی و غیر دولتی دانست که ردیف بودجه ای ندارد و یادآور شد: تنها منبع درآمد تامین اجتماعی از محل وصولی هاست و لذا هرگونه ارائه خدمت به افراد تحت پوشش، از طریق پرداخت حق بیمه انجام می شود.

مرتضوی همچنین از اجرای طرحی ابتکاری در تامین اجتماعی گیلان خبر داد و بیان کرد: یکی از ماموریت های سازمان تامین اجتماعی، بازرسی از کارگاه های تولیدی، صنعتی و صنفی است تا از حقوق بیمه شدگان صیانت و اشتغال آنان احراز شود؛ البته به دلیل عدم انجام تکالیف قانونی از سوی برخی کارفرمایان، کارگران از پوشش بیمه ای محروم می شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان، از اجرای طرح ویژه بازرسی کارگاهی در گیلان از اول تیرماه خبر داد و متذکر شد: کشف کارگران فاقد بیمه را رسالت سازمان تامین اجتماعی می دانیم تا بتوانیم از حق بیمه شده دفاع کنیم لذا طی حدود دو ماه گذشته از اجرای طرح، ۹۵۰ کارگر فاقد بیمه را شناسایی کردیم.

وی خاطرنشان کرد: طرح ویژه بازرسی کارگاهی با هدف حمایت از حقوق جامعه کارگری اجرا می شود، زیرا طبق قانون کار و قانون تامین اجتماعی، کارفرمایان مکلف به ارائه لیست حق بیمه هستند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار