رئیس کل دادگستری استان سمنان از برخورد با هنجارشکنان طی ایام اخیر در شهرستان شاهرود خبر داد و گفت: ره آورد این برخورد جدی، تامین امنیت شهروندان بوده است.
کد خبر: ۱۱۲۱۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳ 20 August 2023

به گزارش تابناک سمنان، به نقل از روابط عمومی رئیس کل دادگستری استان سمنان، محمد جعفر عبدالهی بیان کرد: متأسفانه در دو هفته گذشته رفتار‌های غیرقانونی و غیر موجهی درحوزه قضائی شاهرود اتفاق افتاد که باعث تحت تأثیر قرار گرفتن امنیت روانی شهروندان شده و در نهایت منجر به ورود قانونی دستگاه قضائی استان شد.

وی ادامه داد: در همین راستا با تشکیل جلسه فوق العاده شورای تأمین در شاهرود به ضابطین عام و خاص دستور داد به سرعت همراه با رعایت موازین قانونی هنجار شکنان را شناسایی و به مرجع قضائی معرفی کنند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: در طی دو هفته گذشته تمامی افرادی که باعث وقوع اتفاقات اخیر در شاهرود شدند اعم از ضاربان حادثه پارک بلوار، سو قصد کنندگان به وکیل، ضارب محیط بان و عامل کشف حجاب در مقابل مسجد قلعه شناسایی و دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند.

عبدالهی ادامه داد: در موضوعات سو قصد به محیط بان کماکان مباشر در تعقیب کیفری است، ولیکن معاونین دستگیر و همچنین عامل کشف حجاب در مقابل مسجد قلعه شاهرود شناسایی و برای تمامی افرادی که در وقوع این حادثه به صورت مستقیم یا غیر مستقیم نقش داشته در مراجع قضائی صالح تشکیل پرونده شده و چنانچه تخلف یا جرمی اتفاق افتاده باشد بدون اغماض برخورد قانونی خواهد شد.

وی با بیان اینکه حفظ و تأمین امنیت مقوله‌ای است که به هیچ وجه قابل مماشات وسهل انگاری نیست و وقتی دستگاه قضائی به موضوعی وارد می‌شود حتماً نتیجه قانونی محقق می‌شود تاکید کرد: امنیت روانی جامعه و حفظ آرامش عمومی از خطوط قرمز دستگاه‌های امنیت آفرین بشمار می‌آید و چنانچه با هر روشی مورد تعرض و تضییع قرار گیرد، دیگر نمی‌توان صحبت از مسامحه به میان آورد
منبع/مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار