رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اکنون آمریکا در تمام منطقه غرب آسیا دچار چالش شده است در حالی که به گفته سران همین کشور، آنان در سال های اخیر هفت هزار میلیارد دلار در جنگ های عراق، سوریه و افغانستان هزینه کرده اند.
کد خبر: ۱۱۲۰۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳ 15 August 2023

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی روز دوشنبه در دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی،سیاسی و اجتماعی ویژه دانشجویان استان هرمزگان در سالن همایش مجتمع یاوران مهدی(عج) قم اظهار داشت: این میزان هزینه آمریکایی ها در جنگ های خاورمیانه، حدود ۱۰۰ برابر درآمد نفت سالانه ایران و چند برابر میزان فروش نفت پس از انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد: طرح اوباما برای بیمه همگانی چند سال پیش توسط ترامپ لغو شد و این در حالی است که دیروز اعلام شد هزینه های درمانی تمام سه دهک پایین جامعه ایرانی رایگان شده است.

وی گفت: آمریکا در حالی که برای امور اجتماعی و اقتصادی خود دچار بحران است، هفت هزار میلیارد دلار در غرب آسیا هزینه می کند و با این وجود هم، ترامپ شبانه بدون اجازه دولت عراق به پایگاه عین الاسد می‌رود و می گوید فضا بسیار وحشتناک بود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ابراز داشت: در حال حاضر ترجیع بند رسانه های غربی در مورد ایران این است که آن ها در بیروت، صنعا ، بغداد و دمشق نفوذ دارند و اثرگذار هستند.

وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی امروز در ضعیف ترین و شکننده ترین وضعیت سیاسی اجتماعی ۷۰ سال اخیر قرار دارد و ضمن اختلافات داخلی بسیار جدی، راهپیمایی های ۵۰۰ هزار نفره در تل آویو علیه نتانیاهو صورت می گیرد و امروز شکاف های اجتماعی بسیار عمیق در جامعه اسرائیل مشاهده می شود.

وی تصریح کرد: ما امروز قدرتمند و تصمیم گیرنده در منطقه هستیم و نزدیک به چهار میلیون نفر از ایران به اربعین و عراق می روند اما رئیس جمهور آمریکا وقتی می خواهد به همین کشوری که اشغال کرده است برود، با وحشت بدان سر‌ می‌زند.

رستمی افزود: دشمن می خواهد پیام‌ ناامنی، بی ثباتی و ضعف از ایران منتشر شود و هدف تمامی اغتشاشات محیطی، روانی و امنیتی مانند حمله تروریستی به شاهچراغ و ایجاد آشوب در دانشگاه و خیابان، القای ضعف و بهم ریختگی انقلاب است.

وی ادامه داد: ماموریت ما علاقمندان به جمهوری اسلامی و دانشگاهیان این است که اجازه پیاده شدن نقشه و طراحی دشمن را ندهیم و البته این بدین معنی نیست که انتقاد و مطالبه گری نداشته باشیم چرا که مطالبه گری نشان دهنده زنده بودن روح جامعه است.

وی با اشاره به اغتشاشات ۱۴۰۱ گفت: متاسفانه در اغتشاشات سال گذشته دشمن آن چنان روی ذهن برخی دانشجویان و جوانان کار کرده بود که برخی از آنان بدین باور رسیده بودند که کار نظام ج.ا.ا تمام است و این نشان داد که باورها و گزاره های غلط و غیر واقع بینانه از سوی دشمن به ذهن آنان القا شده بود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: راهبرد نظام سلطه و محورهای رسانه ای آن نشر دروغ، شایعه، بایکوت، سانسور و بزرگ نمایی است.

وی افزود: اجازه توجیه رفتار غلط را نداریم و باید مطالبه گری کنیم و البته در نقطه مقابل، اجازه سیاه نمایی، پنهان کردن موفقیت ها و ناامید کردن نسبت به آینده را نمی دهیم و دانشجویان انقلابی نباید اجازه انتشار افکار معاندان در دانشگاه ها را بدهند.

وی با اشاره به این‌ که‌ جریان دانشجویان آزاداندیش انقلابی باید فضای حقیقی دانشگاه را در اختیار خودشان داشته باشند گفت: جریان منحرف "زن زندگی آزادی" مخالف گفت و گو است و خبری از استدلال در بین آن ها نیست و دنبال هوچی گری هستند لذا بایستی دانشجویان انقلابی دعوت به گفتگو و مناظره کرده و فضای دانشگاه را از خبرهای خوش سرشار کنند.

رستمی اظهار داشت: اتفاقات بزرگ در دانشگاه ها باید انعکاس رسانه ای داشته باشد چون دشمن از کوچک ترین اتفاق، بزرگ ترین بحران ها را می سازد و امتداد اتفاقاتی که در میدان رخ می دهد باید در رسانه منعکس شود.

وی تاکید کرد: رسانه های اجتماعی و مکتوب دانشگاه ها و سالن ها و فضای عمومی آن ها بایستی فعالیت های دانشجویان علاقمند به انقلاب را بازتاب دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار