تابناک-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از طرح جهاد آبرسانی روستایی و رفع تنش های آبی شهرها و طرح انتقال آب به شهرها و روستاها از طرحهای مهم عنوان کرد.
کد خبر: ۱۱۱۹۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵ 12 August 2023

به گزارش خبرنگار تابناک از هرمزگان ،عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان بمناسبت روز خبرنگار در نشست خبری تبریک گفت و اظهار داشت : امروز آگاهی رسانی پیش نیاز توسعه هر جامعه ای است و این مهم بر عهده خبرنگاران متعهد و سختکوش است و بی‌شک هدف خبرنگاران نقش مهمی در افزایش بهره وری و پیشرفت جامعه دارد.
وی گفت:۱۷ مرداد یادآور ایثار خبرنگارانی است که بهترین اوقات خود را صرف آگاهی جامعه می کنند و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نمی ورزند. این روز را به همه اصحاب رسانه کشور به خصوص خبرنگاران استان هرمزگان تبریک گفته و یاد و خاطره شهید صارمی را گرامی می دارم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان خاطر نشان کرد: در حوزه آب و دفع فاضلاب شهری برعهده مجموعه آب و فاضلاب استان هرمزگان است و استان هرمزگان از نظر اقلیمی حدودا هشت الی نه ماه گرما دارد که ناخواسته مصرف آب شرب بیشتر نسبت به سایر استانها مصرف می می کندکه طبق آمار بارندگی ایران بین ۱۴۰الی ۲۵۰میلیمتر بارش داردکه یک‌سوم میانگین جهان است درحالی که هرمزگان نسیت به استان‌های سایر میزان بارش یک سوم هست .
وی ابراز داشت:حوزه آب رابطه مستقیم با نزولات جوی و میزان بارندگی بستگی دارد و بنا به شرایط جوی کمبود آب در هرمزگان داریم .در منطقه هرمزگان چشمه ها و سفره های زیر زمینی کم آب شده اند در برخی روستاها امکان حفر چاه یا انتقال آب از سد وجود ندارد اما با این حال ما از همه ابزارها برای تأمین آب شرب مردم استفاده می کنیم. در سال آب کنونی کمترین بارش را در سراسر کشور داشتیم و میانگین بارش ما کمتر از ۱۰۰ میلی لیتر و ۵۰ درصد کمتر از سال گذشته بوده اما با روش های نوین با احداث سد آب های سطحی و بارانها موسومی جمع آوری می شود در حالی که انتقال آب هم گاها به برخی از مناطق سخت هست.
عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل آب و فاضلاب اعلام کرد: در سال ۱۴۰۱_۱۴۰۲نسبت به سال آبی بارش های هرمزگان دچار کمبود شده است و خشکسالی طویل مدت هرمزگان دچارشده است.در پروژه های آبی استان هرمزگان با حمایت استاندار زیرساخت های آبی و تامین آب شرب را در دستور کارو اجرا گذاشته شده است.ما در سال جاری ۶۷ طرح در قالب ۳۶۶ پروژه در سطح استان در دست اجرا داریم و به این منظور ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده که بیش از ۷۵ درصد آن محقق شده است. در حال حاضر ۲۵۰ میلیون متر مکعب آب شرب در استان تأمین می شود که این آب تقریبا چهل درصد از منابع چاه هاست.
مدیر عامل آب و فاضلاب استان هرمزگان بیان کرد: آبرسانی به شهرهای شمال استان از جمله بندرعباس و آبرسانی به شهرستان قشم از دیگر فعالیت های مهم ماست. در قشم حدود ۲۵ هزار متر مکعب آب با آب شیرین کن تولید می شود. در غرب قشم آب شیرین کنی با ظرفیت بیش از ۴ هزار مترمکعب در حال بهره برداری است و همچنین در مناطق مرکزی قشم آب شیرین کنی ۵ هزار مترمکعبی وارد مدار می شود
حمزه پور خاطر نشان کرد:جهاد آبرسانی و طرح محرومیت زدایی در روستا ها در حال انجام است صدمیلیارد تومان درحال اجراست کهپر فاز یک ۴۱درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در فاز دوم هم درحال پیگیری هستیم.
حمزه پور در ادامه گفت: در شهرستان سیریک نیز با کمبود آب مواجه هستیم و آب شیرین کنی تعبیه شده که در یک ماه آینده با ۴ هزار مترمکعب ظرفیت، وارد مدار می شود. در شهرستان بستک پروژه ای با ارزش هزار و ۵۰۰ میلیون تومان در دست اجرا است و در این راستا آب شیرین کنی در بندر چارک تعبیه می شود که به بستک آبرسانی خواهد کرد.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان هرمزگان خاطرنشان کرد: ۳۵ هزار متر مکعب آب شیرین کن در قالب ۱۲ سایت در استان در حال آماده سازی است که با وارد مدار شدن آن بسیاری از شهرها و روستاهای استان به پایداری آب خواهند رسید. در حوزه فاضلاب نیز طرح انتقال پساب فاضلاب به صنایع استان را در دست اقدام داریم.
حمزه پور اضافه کرد: طرح آبرسانی به شهرستان بشاگرد از سد جگین از دیگر فعالیت های صورت گرفته بوده که با سرعت بسیار خوبی در حال اجرا است. ۱۰۰ درصد شهرها و بیش از ۹۰ درصد روستاها تحت پوشش خدمات آب در استان هرمزگان قرار دارند.
وی تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب یک شرکت درآمد هزینه است و ما از طریق قبوض آب مصرفی به مردم خدمت رسانی می کنیم و اگر این قبوض به موقع پرداخت نشود به مشکلات جدی بر میخوریم. متاسفانه یکی از چالش های بزرگ ما درآمد بوده و مردم در این زمینه همکاری خوبی دارند اما مشکلات جدی با سازمان ها و ادارات و دستگاه های اجرایی داریم. پرداخت قبوض آب حق الناس است، به رغم گرمای شدید امسال همکاران ما شب و روز برای آبرسانی به مردم تلاش میکردند و این عدم پرداخت به موقع قبوض، چالشی جدی در پرداخت حقوق کارکنان و خدمت رسانی به مردم برخورد می کنیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار