نماینده ولی فقیه در استان سمنان بابیان اینکه نظارت تعزیرات باید به گونه‌ای باشد تا مردم بازدارندگی را بهتر مشاهده کنند، گفت: گشت های نظارتی بدون هماهنگی و اطلاع قبلی انجام شود.
کد خبر: ۱۱۱۹۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶ 12 August 2023

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی بعد از ظهر شنبه در دیدار با معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان تعزیرات حکومتی کشور به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه علیرغم وجود گشت‌ها، اما همچنان پدیده‌هایی نظیر گران‌فروشی، احتکار و ... در بازار کماکان وجود دارد، ابراز داشت: مردم انتظار دارند با این موارد در جامعه برخورد و شیوه نظارت‌ها بازنگری شود.

وی ضمن بیان اینکه احتکار یکی از مواردی که موجب ضربه به اقتصاد کشور می‌شود، افزود: گاهی محتکر آنقدر کالا را در انبار نگه می‌دارد که تاریخ آن سپری و در نهایت جنس گران و تاریخ گذشته به دست مصرف کننده می‌رسد.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه در برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز گاهاً مشاهده می‌شود که قیمت اصلی را خط و زیر آن قیمت جدید با تخفیف آورده شده، ابراز داشت: اگر با دقت نگاه کنیم درخواهیم یافت که در عمل قیمت تخفیف خورده حتی از قیمت خرده فروشی بالاتر عنوان شده است.

مطیعی ضمن بیان اینکه حضور تیم‌های نظارتی با اطلاع قبلی باعث می‌شود تا عامل بازدارندگی چندان مؤثر نباشد، تصریح کرد: از مسئولان مربوط توقع می‌رود گشت‌های نظارتی را بدون هماهنگی و اطلاع رسانی قبلی انجام دهند.

وی ضمن بیان اینکه در واقع انجام این نظارت‌ها به صورت دقیق مردم را دلگرم می‌کند، افزود: نظارت بر بازار شامل سه فرایند تولید، توزیع و مصرف است که برای رعایت حقوق مشتری و عموم مردم باید در این مراحل نظارت‌ها کافی و کاملاً بازدارنده باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار