کد خبر: ۱۱۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷ 07 March 2015
فرماندار شمیرانات گفت:‌ تاکنون 110 هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شده است و 25 هکتار دیگر نیز تا پایان سال 93 رفع تصرف خواهد شد و کل احکام صادر و معلق مانده 10 سال گذشته امسال اجرایی و به اتمام می‌رسد.
 
عزت‌الله خانمحمدی در گفت‌‌وگو با فارس، درباره برنامه‌های سال جدید فرمانداری شمیرانات برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز، اظهار داشت:‌دو کارگروه ساماندهی و جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و شورای حفظ حقوق بیت‌المال در شهرستان شمیرانات به صورت منظم برگزار می‌شود و در سال آینده نیز این دو کارگروه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: اقداماتی که در راستای ساماندهی و جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و رفع تصرف اراضی ملی در این شهرستان صورت گرفته است، بعضا 10 برابر اقداماتی است که در سال گذشته اتفاق افتاده است.

فرماندار شمیرانات گفت: به عنوان مثال در تغییر کاربری اراضی ملی 10 برابر 20 سال گذشته جلوگیری انجام شده است و توانسته‌ایم اراضی ملی را رفع تصرف کنیم.

خانمحمدی خاطرنشان کرد:‌ تاکنون 110 هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شده است و 25 هکتار دیگر نیز تا پایان سال 93 رفع تصرف خواهد شد و کل احکام صادر و معلق مانده 10 سال گذشته امسال اجرایی و به اتمام می‌رسد.

وی گفت: بعضی از آرای قضایی که با ابهاماتی مواجه بود، برای بررسی مجدد ارسال شد که پس از تایید مراجع قضایی اعمال قانون می‌شود.

فرماندار شمیرانات خاطرنشان کرد:‌ برای اراضی تصرف شده‌ای که هنوز پرونده قضایی برای آنها تشکیل نشده، نیز با اداره منابع طبیعی و محیط زیست جلساتی داشتیم تا آمار نهایی آن مشخص شود و نهایتا پرونده قضایی برای این اراضی تشکیل شده است.

خانمحمدی خاطرنشان کرد: امسال 170 فقره تخریب داشته‌ایم و برای سال آینده نیز برنامه اصلی پیشگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز است.

فرماندار شمیرانات خاطرنشان کرد: طرح هادی و نحوه ساماندهی حرایم شهرستان‌ها دو مشکل اصلی است که برای رفع آن نیز جلساتی برگزار شده و نهایتا حرایم لواسان و فشم که غیر فنی تصویب شده است مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار