رئیس اداره پاسخگویی به سئوالات دینی آستان قدس رضوی گفت: به‌همت اساتید اداره پاسخگویی به سئوالات دینی آستان قدس رضوی، مجموعه سوالات و شبهات فقهی فاجعه خونین مِنا، در قالب 16 پرسش و پاسخ اساسی و مهم، ویژه زائران و حاجیان بیت‌الله الحرام تدوین شد.
کد خبر: ۱۱۱۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲ 14 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، مهدی لسانی اظهار داشت: با توجه به بروز حادثه دلخراش منا و پرسش های فقهی مخاطبان، اساتید پاسخگویی به سوالات شرعی اداره پاسخگویی حرم مطهر رضوی طی بررسی و رجوع به فتاوای مراجع عظام، در قالب 16 پرسش و پاسخ فقهی، به این شبهات براساس فتاوای مراجع عظیم الشأن تقلید پاسخ داده‌اند.

وی افزود: حکم غسل افرادی که در فاجعه منا جان باختن، حکم حنوط کردن، نائب شدن از جانب بیهوش یا مجروح، انجام حلق و تقصیر مجروحان، انجام قربانی و تکلیف افرادی که نائب بوده‌اند، برخی از سوالات متداول است که اساتید اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی آن ها را مورد بررسی و تجمیع قرار داده اند.

وی ادامه داد: در پاسخگویی به سوالات شرعی سعی شده تا فتوای مشهور و اختلاف فتوای مراجع عظام نیز لحاظ شود.

رئیس اداره پاسخگویی به سئوالات دینی حرم مطهر رضوی ابراز کرد: افرادی که به دنبال پاسخ سوالات فقهی حادثه منا هستند، می‌توانند از طریق سامانه 32020، دفاتر پاسخگویی به سئوالات شرعی حرم مطهر رضوی و مراجعه به پرونده «آیین بزرگداشت جان باختگان فاجعه منا» واقع در سایت آستان نیوز، پاسخ سئوالات خود را به دست آورند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار