گردن درد یک بیماری شایع است و در بانوان، بیشتر دیده می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۸۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰ 07 August 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:گردن درد می‌تواند به دلیل مصدومیت، اسپاسم عضلانی، آرتروز گردن و یا مشکلات ناشی از فشار بر روی ریشه‌های عصبی یا نخاع در یکی از دیسک‌های بین مهر‌ها باشد.
دکتر بابک پورعباس، افزود:کار پشت میز برای مدت زمان طولانی بدون تغییر موقعیت، خوابیدن به صورتی که گردن در موقعیت بدی قرار دارد و حرکات تند و سریع گردن که در ورزش انجام می‌شود، در ایجاد درد گردن موثر است.
رایج‌ترین علت گردن درد
وی ادامه داد:رایج‌ترین علت گردن درد و سر درد ناشی از آن، عملکرد نامناسب مفاصل بالای گردن، عضلات یا اعصاب گردن است که باعث انتقال سیگنال‌های درد از طریق اعصاب حسی به مغز می‌شود. گاهی اوقات درد در ناحیه گردن با حرکت دادن گردن یا چرخاندن سر تشدید می‌شود.
متخصص ارتوپدی و فلوشیپ جراحی ستون فقرات عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:گردن درد همچنین می‌تواند با خشکی گردن، سر درد، احساس گیجی یا سبکی سر، شانه درد و بی حسی یا سوزش بازو همراه باشد. گاهی اوقات نیز گردن درد با درد در ناحیه بالای کمر و بین دو کتف همراه است. تیر کشیدن درد به بازو و دست‌ها اغلب در نتیجه وارد شدن فشار به ریشه‌های عصبی در گردن ایجاد می‌شود.
دکتر پور عباس گفت:نداشتن تعادل در هنگام راه رفتن و اختلال در انجام کار‌های ظریف با دست‌ها و انگشتان می‌تواند به دلیل فشار به نخاع باشد و در صورت بروز باید در سریع‌ترین زمان ممکن، به پزشک مراجعه کرد.
پیشگیری از گردن درد
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:بهترین راه برای پیشگیری از گردن درد جلوگیری از آسیب رسیدن به گردن است. است، اما به خاطر داشته باشیم که درمان گردن درد در موارد شدید در خانه امکان پذیر نیست و باید برای معاینه و تشخیص علت و علائم گردن درد به پزشک متخصص جراح ستون فقرات مراجعه شود.
وی افزود:روش‌های درمانی درد گردن نیز بسته به علت و مدت طولانی شدن درد، متفاوت است. بسیاری از بیماران مبتلا به گردن درد با استفاده از یک یا ترکیبی چند روش درمانی، درمان می‌شوند.
متخصص ارتوپدی و فلوشیپ جراحی ستون فقرات عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد:دارو می‌تواند گردن درد را تسکین دهد و التهاب بافت‌های نرم را از بین ببرد. در این زمینه اغلب مسکن ها، شل کننده‌های عضلانی و دارو‌های ضد افسردگی استفاده می‌شود. دارو‌های ضدالتهابی غیراستروئیدی نیز می‌تواند به تسکین درد و کاهش التهاب کمک کند.

برچسب ها: گردن درد ، درمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار