کد خبر: ۱۱۱۸۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷ 06 August 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 15/05/1402 تقدیم حضور می گردد.

------------------------------------------

آزاد سازی 170 هکتار اراضی ملی در ساری 

سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامي استان مازندران از رفع تصرف و خلع ید در170 هکتار زمین های منابع طبیعی حومه شهرستان ساری خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار " حسن مفخمی شهرستانی" در تشريح اين خبر گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز در جنگل های روستای رودبارکلا و کلقوچال ساری که در قالب دامداری و مرتع انجام شده بوده با حکم قضائی تخریب شد.

فرمانده انتظامي استان مازندران افزود: این تخریب طی حکم قضائی از اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب ساری با حضور دستگاههای متولی از جمله اداره منابع طبیعی و سرجنگل بانی و با حضور ماموران پاسگاه هولار شهرستان ساری اقدام و آزاد سازی170 هکتار اراضی ملی صورت پذیرفت.

سردار مفخمی شهرستانی به شهروندان توصیه کرد: به جهت جلوگیری از تضییع حقوق و زیان های مالی قبل از هرگونه اقدام عمرانی نسبت به استعلام اصالت و کاربری ملک از ادارات مربوطه اقدام و پس از دریافت مجوزهای قانونی اقدام نمایند.

------------------------------------------

رمزگشایی از 19فقره سرقت منزل در گلوگاه 

سردارسید موسی حسینی جانشین انتظامی استان مازندران از دستگیری سارق در حین سرقت و کشف 19 فقره سرقت منزل و اماکن خصوصی در شهرستان گلوگاه خبر داد. 

سردار"سید موسی حسینی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، در تشریح این خبر اظهار داشت: درپی وقوع چندین فقره سرقت منزل و اماکن خصوصی در شهرستان گلوگاه، بررسی موضوع با هدف کشف سرقت و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گفت.

وي افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان گلوگاه با بررسی میدانی و انجام اقدامات فنی و پلیسی، یک سارق را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه در حین سرقت دستگیر کردند.

جانشین انتظامی استان مازندران تصریح کرد: متهم در تحقیقات اولیه و پس از مواجهه با مستندات پلیس به 19 فقره سرقت منزل و اماکن خصوصی در شهرستان گلوگاه اعتراف که پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سردار حسینی در پایان به شهروندان توصيه كرد: تا در زمان ترک منزل اقدامات ايمني و پيشگيري از سرقت را رعايت كنند چرا كه هرگونه اقدام پيشگيرانه مي تواند منزل شما را از آماج جرم سرقت خارج نمايد.

------------------------------------------

احتکار لوازم خانگی میلیاردی در میاندورود 

سرهنگ مجتبی راست خدیو فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از کشف یک محموله احتکاری شامل انواع لوازم خانگی در آن شهرستان به ارزش 40 میلیارد ریال خبر داد. 

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مجتبی راست خدیو" در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با احتكار کالاهاي اساسي، ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این فرماندهی طی رصد اطلاعاتی، از وجود یک انبار احتکار لوازم خانگی در شهرستان مطلع شدند.

وی ادامه داد: ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این فرماندهی با انجام کارهای اطلاعاتی، موفق به شناسایی انبار محل احتکار در یکی از نقاط شهرستان شده و پس از هماهنگی قضائی با همراهی کارشناسان ادراه صمت بازرسی های لازم را به عمل آوردند.

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود تصریح کرد: در بازرسي از انبار 2 هزار و 764 دستگاه انواع لوازم خانگی از جمله ماشین لباسشويي، تلویزيون و يخچال كشف شد که تخلف تعداد 272 دستگاه از آن به علت نصب برچسب تغییر قیمت جدید و نیز امحاء و دستکاری برچسب سریال و قیمت قدیم(گرانفروشی) محرز شد.

وی ارزش محموله احتکاری کشف شده را طبق نظر کارشناسان 40 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ راست خدیو با تأکید بر جدیت پلیس در اجرای منظم و مستمر طرح های پیشگیرانه از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز در قالب احتکار و یا تهیه و توزیع کالای قاچاق توسط افراد سود جو، موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس گزارش داده تا نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان و محتکران اقدام شود.

------------------------------------------

کشف 50 تن چوب قاچاق در تنکابن 

سرهنگ محمد محمدپور رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران از کشف 50 تن چوب قاچاق به ارزش 4 میلیارد ریال و دستگیری 2 متهم در شهرستان تنکابن خبر داد. 

سرهنگ "محمد محمدپور" در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار پايگاه خبري پليس، در تشريح جزئيات اين خبر اظهار داشت: در اجراي طرح مقابله با قاچاق کالا و محله محور، کارآگاهان پليس امنيت اقتصادي استان مازندران در اجراي طرح،اخباری مبني بر اينکه افرادی نسبت به قطع اشجار جنگلی در شهرستان تنکابن، بررسی موضوع را در 

مهدوی روابط عمومی خبرگزاری کشور خ زارعی نکا:
دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: قاچاقچیان چوب بصورت شبانه نسبت به قطع درختان جنگلی اقدام و پس از انتقال و دپو آن، چوب آلات را در ساعت هاي مختلف به باغهای اطراف و کارگاهایی که از قبل در نظر گرفته شده انتقال و پس از آن نسبت به قاچاق آن به استان های همجوار اقدام می کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگي قضائي، در بازرسي از محل ها و خودرو های حامل چوب آلات جنگلی قاچاق، میزان50 تن چوب قاچاق را کشف کردند که برابر نظر کارشناسان مربوطه ارزش ریالی آن بالغ بر 4 میلیاردریال برآورد شد.

سرهنگ محمدپور با اشاره به اینکه در اجرای این طرح، دو متهم با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند، تصریح کرد: متاسفانه قاچاق چوب از سطح جنگل های استان مازندران افزایش زیادی یافته و با جرائمی که از طریق مراجع ذیصلاح برای آنان در نظر گرفته می شود هیچگونه بازدارندگی لازم را برای تکرار عمل مجرمانه آنان نداشته و مجداً اقدام به قاچاق چوب می نمایند.

------------------------------------------

کشف 100 کیلو سیم برق از مخفیگاه سارق در ساری 

سرهنگ عبدالله حسن زاده فرمانده انتظامي شهرستان ساری از کشف 100 کیلو سیم برق از مخفیگاه سارق در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده" در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم هوایی برق وکابل صنعتی از شبکه های توزیع در این شهرستان، موضوع در دستورکار ماموران بخش دودانگه قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری با اشاره به اینکه ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی سارق سیم برق شدند، افزود: ماموران در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش بیش از 100 کیلو سیم برق را کشف کردند.

وی همچنین، اظهار داشت: متهم در بازجویی های به عمل آمده به سرقت سیم برق در روستاهای این شهرستان اعتراف کرد که پس ازتشکیل پرونده قضائی،تحویل مرجع قضائی شد.

سرهنگ حسن زاده در خاتمه از شهروندان خواست: هرگونه فعاليت مشكوک، به ويژه در زمينه سرقت، مواد مخدر، کالاي قاچاق و ... را به مركز فوريت هاي پليسي110 اعلام كنند.

------------------------------------------

کشف 6 هزار و800 نخ سیگار قاچاق 

سرهنگ محمد محمدپور رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف 6 هزار و 800 نخ سیگار قاچاق در شهرستان تنکابن خبر داد. 

سرهنگ "محمد محمدپور" در گفت‌ و‌گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، در تشريح اين خبر گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز همواره در دستور کار مجموعه انتظامی قرار داشته و پلیس بر اساس قانون با این معضل اقتصادی برخورد می‌کند.

وی افزود: در راستای طرح مبارزه با عرضه کالاهای قاچاق بازدید از واحدهای صنفی ماموران این پلیس 6 هزار و 800 نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش ریالی 70میلیون ریال را کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران تصریح کرد: سیگارهای کشف شده تحویل انبار اموال تملیکی استان و پرونده در این خصوص تشکیل و یک متهم به تعزیرات حکومتی شهرستان معرفی شد.

سرهنگ محمدپور در پايان خاطرنشان كرد: اقدامات پليس در خصوص جلوگیری از ورود قاچاق و برخورد جدی با مجرمان این حوزه به صورت مستمر ادامه دارد و از شهروندان خواست اینگونه اخبار مربوط به قاچاق کالا و ارز را از طریق پل ارتباطی 110 اطلاع دهند.

------------------------------------------

کشف 3 تن چوب جنگلي قاچاق در کلاردشت 

سرهنگ مصطفی اکبرنژاد فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت از توقیف یک خودرو نیسان و کشف 3 تن چوب جنگلی قاچاق در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "مصطفی اکبرنژاد" در تشریح اين خبر اظهار داشت: ماموران این پلیس در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیرمجاز چوب از جنگل های آن شهرستان، موضوع را با انجام اقدامات اطلاعاتی در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران یگان امداد شهرستان کلاردشت با کنترل مسیرهای کوهستانی یک خودروی نیسان حامل چوب جنگلی در یکی از محورهای روستایی را شناسایی و متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت با اشاره به دستگیری قاچاقچیان چوب در این عملیات، خاطرنشان کرد: ماموران در بازرسی از خودرو، 3 تن چوب جنگلی قاچاق که از جنگل های اطراف شهرستان به صورت غیرمجاز برداشت شده بود، کشف کردند.

سرهنگ اکبرنژاد اظهار داشت: ماموران انتظامی چوب های قاچاق کشف شده را به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهمان را پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی کردند.

------------------------------------------

دستگیری سارق اماکن خصوصی و مغازه در نکا 

سرهنگ قاسم عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری یک سارق اماکن خصوصی و کشف 7 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.  

خبر سلمان مهدوی 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار