در این جلسه که با حضور اعضای بزرگداشت هفته فرهنگی هنری حافظ از دستگاه‌های مرتبط ترتیب یافت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: به دنبال این هستیم که بزرگداشت حافظ را امسال به صورت بین المللی برگزار کنیم و طبق هماهنگی با رایزنان فرهنگی ۲۰ کشور دنیا قرار است برنامه‌های بزرگداشت حافظ در این کشور‌ها برگزار شود.
کد خبر: ۱۱۱۷۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷ 02 August 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت هفته فرهنگی هنری حافظ با حضور مدیران کل صداوسیمای فارس و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در صداوسیمای فارس برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی صداوسیمای فارس، در این جلسه که با حضور اعضای بزرگداشت هفته فرهنگی هنری حافظ از دستگاه‌های مرتبط ترتیب یافت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: به دنبال این هستیم که بزرگداشت حافظ را امسال به صورت بین المللی برگزار کنیم و طبق هماهنگی با رایزنان فرهنگی ۲۰ کشور دنیا قرار است برنامه‌های بزرگداشت حافظ در این کشور‌ها برگزار شود.

قانعی افزود: طراحی نشان ملی حافظ، نمایش تولیدات رسانه‌ای در خصوص حافظ شامل مستند، سریال، فیلم کوتاه، ارائه مقالات و سخنرانی‌ها با محوریت حافظ و نیاز امروز و کلید واژه حافظ شاعر زندگی، پیگیری ثبت ملی فال حافظ به عنوان میراث ناملموس در فهرست آثار ملی، رونمایی از تمثال حافظ، اجرای ارکستر سمفونیک فارس با موضوع اندیشه‌های حافظ، نامگذاری روز‌های هفته بنام اندیشه‌ها و آثار حافظ، میزبانی از استادان دانشگاه‌ها و حافظ شناسان برجسته کشور، برپایی نمایشگاه "حافظ در گذر زمان"، اجرای تئاتر صحنه ای، نصب سردیس حافظ از جمله اقدامات مهمی است که برای بزرگداشت هفته فرهنگی هنری حافظ انجام می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه پیشنهاد ساخت سریال حافظ به مجموعه صداوسیما در سطح ملی داده شده است افزود: تلاش می‌کنیم اندیشه‌ها و سلوک شخصی و اجتماعی حافظ با خلق آثار هنری فاخر در خصوص این شخصیت عظیم و برجسته جهانی بخوبی به نسل جوان منتقل شود.

مدیرکل صداوسیمای فارس هم با قابل تقدیر دانستن برگزاری متفاوت برنامه‌های امسال بزرگداشت حافظ از دو جنبه ارتقای سطح استانی به ملی و تبدیل روز حافظ به هفته حافظ گفت: از تفاوت‌های جدی فردوسی با حافظ این است که فردوسی پارسی گوی بزرگی است و از هویت و اسطوره‌های ایرانی می‌گوید، اما حافظ از هویت و تعالی انسان و از عشق که فصل مشترک زندگی بشریت است سخن می‌گوید.
احمد پهلوانیان با بیان اینکه حافظ بخشی از هویت ادبی جهانی و میراث معنوی بشریت است و بشریت به حافظ افتخار می‌کند افزود: هر چه برای هفته بزرگداشت حافظ به عنوان اوج گردشگری شهر شیراز رویداد تعریف شود به جذب مردم و گردشگران کمک شایانی می‌کند.

مدیرکل صداوسیمای فارس افزود: برگزاری جشنواره شیراز همچون جشنواره‌های همه جانبه مرسوم در شهر‌های بزرگ دنیا با محور‌های محتوایی حافظ، سعدی، حضرت شاهچراغ علیه السلام، ملاصدرا و مفاخر و مشاهیر برجسته شیراز می‌تواند حافظ را بهتر و بیشتر به دنیا معرفی کند.

احمد پهلوانیان اضافه کرد: پخش برنامه‌های وزین از نظر علمی و متکثر از بعد ساختاری بصورت زنده در خصوص حافظ از شبکه‌های استانی و ملی، تولید هفت برنامه مختلف و متنوع از ابعاد شخصیتی و زندگی حافظ در این هفته، اجرای سمفونی حافظ و استفاده از همه ظرفیت‌های هنری برای ایجاد اثر هنری ماندگار در خصوص لسان الغیب و راه اندازی پویش‌های مختلف با حضور و مشارکت مردم و اهدای جوایز ارزنده می‌تواند در باشکوه برگزار شدن بزرگداشت هفته فرهنگی هنری حافظ موثر باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار