کد خبر: ۱۱۱۶۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۱ 24 July 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 02/05/1402 تقدیم حضور می گردد. 

اخبار کامل انتظامی مازندران در روز دوم مرداد ماه  

------------------------------

پیام تسلیت فرمانده انتظامی استان مازندران در پی شهادت ستواندوم رضا شیخی 

فرمانده انتظامی استان مازندران در پیامی شهادت ستواندوم " رضا شیخی " از مدافعان نظم و امنیت استان سیستان و بلوچستان در حادثه تروریستی محور خاش به تفتان را تسلیت گفت. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس؛ در متن این پیام آمده است:

((وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ))

شکوه، عزت و سربلندی ایران اسلامی مرهون رشادت ها و فداکاری های جوانانی است که در دامان انقلاب و در مکتب امام حسین(ع) و ائمه اطهار(ع) پرورش یافتند و شهادت را پلی در راه رسیدن به معبود دانستند.

شهدا  ثبات و استمرار خط سرخ امام حسین (ع) را با خون خود تضمین کرده و با عبور از این گذرگاه درخشان مشتاقانه به لقای معبود و معشوق خویش شتافتند و برای همیشه جاویدان باقی ماندند.

شهادت همواره تقویت کننده عزم استوار نیروهای انقلابی و الهام بخش هویت ملی ما بوده است و  بی تردید شهادت افتخار آمیز این شهدای  والا مقام به خادمان مردم انقلابی ایران  در سنگر نظم و امنیت اجتماعی جامعه اسلامی روحی تازه بخشید و همرزمان وفادارش را نیز در ادامه راه غرور آفرین آنان و تحقق اهداف عالی شان مصمم تر خواهد ساخت.

اینجانب ضمن ادای احترام به ارواح طیبه شهدا بالاخص شهدای والا مقام انتظامی، شهادت فرزندان برومند این ملت ، شهیدان مهدی الله پور، محمدرضا اسماعیلی، رضا شیخی و حسن وحیدی را به ساحت امام زمان (عج)، مقام عظمای ولایت حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، مردم ولایت‌مدار، خصوصا خانواده معظم شهید والامقام "رضا شیخی"  تبریک و تسلیت عرض نموده، از خداوند سبحان صبر و اجر برای بازماندگان و علو درجات و همنشینی با اولیاءالله و ائمه طاهرین برای ایشان مسئلت دارم.

فرمانده انتظامی استان مازندران

سرتیپ دوم ستاد حسن مفخمی شهرستانی


گفتنی است؛ در حمله مسلحانه گروهک تروریستی که ظهر روز گذشته  در مسیر خاش به تفتان استان سیستان و بلوچستان  به وقوع پیوست، شهید رضا شیخی  به همراه 3 نفر دیگر از همرزمانش شهیدان (مهدی الله پور، محمد رضا اسماعیلی، و حسن وحیدی ) به شهادت رسید.

------------------------------

جزئیات مراسم وداع و تشییع پيكر مطهر شهید "رضا شیخی" در نکا 

در پی حمله تروریستی ناجوانمردانه اشرار و کوردلان معاند به واحد گشت پلیس راه در محور خاش به تفتان، شهید "رضا شیخی" از مأموران غیور پلیس راه و اهل شهرستان نکا به درجه رفیع شهادت نائل آمد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در پی حمله تروریستی ناجوانمردانه اشرار و کوردلان معاند به واحد گشت پلیس راه در محور خاش به تفتان متاسفانه چهار نفر از مأموران غیور پلیس راه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که شهید "رضا شیخی" ساکن شهرستان نکا می باشد.

در این خبر آمده است: بعد از خبر شهادت، فرمانده انتظامی شهرستان نکا و مسئولان شهرستان با حضور در منزل شهید، با خانواده شهید شیخی دیدار کردند.

این گزارش حاکیست، مراسم وداع با پيكر پاك و مطهر شهید در روز سه شنبه سوم مرداد ساعت20 و30 در حرم شهدای گمنام شهرستان نکا و تشییع آن شهید در ساعت 9 صبح روز چهارشنبه از مقابل سپاه شهرستان نکا تا گلزار شهدا برگزار می شود. 

ستواندوم شهید "رضا شیخی" متاهل و دارای یک فرزند 5 ماهه می باشد که در دوران کودکی پدر خود را از دست داد و در دامن پر مهر مادر پرورش یافت و در فراجا مشغول به خدمت شد.

------------------------------

کشف اموال مسروقه میلیاردی و دستگيري سارقان منزل در ساری

سرهنگ قیصری رئیس پلیس آگاهی استان مازندران از کشف اموال مسروقه 10 میلیاردی و دستگيري سارقان منزل توسط کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي در شهرستان ساری خبر داد . 

سرهنگ کارآگاه "علی قیصری" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پي وصول پرونده های سرقت از منازل، مراتب در دستور کار پليس آگاهي استان قرار گرفت که با اقدامات فنی، علمی و ترسیم صحنه و هویت مجرمان، کارآگاهان طي ماموريتي پس از شناسايي و با هماهنگي قضائي با رعايت موازين شرعي و قانوني وارد عمل شدند.

وی افزود: در همين راستا کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي استان مازندران، پس از اخذ دستور قضائي در يک عمليات ضربتي و غافلگیرانه، سارقان را دستگیر و به پلیس آگاهی استان مازندران دلالت دادند.

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران با بیان اینکه 4 متهم در این خصوص دستگير و طي اقدامات فني و تخصصي به 5 فقره سرقت منزل اقرار کردند، اظهار داشت: ماموران در بازرسی از مخفیگاه سارقان موفق به کشف چندین دستگاه کولر اسپلیت، تلویزیون و مقادیر قابل توجه دوربین مداربسته به ارزش 10 میلیارد ریال شدند.

سرهنگ قیصری با اشاره به اینکه متهمان پس از تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شدند، از شهروندان خواست ضمن توجه به هشدارهای پلیس و استفاده از تجهیزات الکترونیکی در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك، مراتب را بلافاصله به پلیس اطلاع دهند.

------------------------------

لوازم خانگی ميلياردي قاچاق در آمل 

سرهنگ محمدپور رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف لوازم خانگی قاچاق از دو خودروی شوتی نیسان به ارزش 10 ميليارد ريال در شهرستان آمل خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس با اعلام اين خبر بيان داشت: در اجراي مبارزه با قاچاق کالا و ارز، رابطان این پلیس در فرماندهی انتظامی شهرستان آمل با هدایت و اقدامات فنی و اطلاعاتی اداره اطلاعات و عملیات پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از ورود 2دستگاه خودروی نیسان شوتی حامل بار لوازم خانگی قاچاق که از یکی از استانهای غرب کشور وارد این استان و شهرستان آمل شده بود، مطلع و بررسی و تعقیب و مراقبت سوژه را در دستور کار خود قرار دادند.

وي اظهارداشت: پس از هماهنگی قضایی و روئیت دو دستگاه خودروی شوتی نیسان در ایست و بازرسی پلیس راه آمل، خودروها متوقف و تعداد 3166 قلم انواع لوازم خانگی(لوازم آشپزخانه) قاچاق در برند های مختلف از خودروهای توقیفی کشف و خودروها به پارکینگ منتقل شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران تصریح کرد: کارشناسان اداره صمت ارزش کشفيات مذکور را 10ميليارد ريال برآورد کردند و پرونده متشکله جهت سير مراحل قانوني به همراه دو متهم(رانندگان خودرو) به مراجع قضايي و اموال مکشوفه به انبار اموال تملیکی استان ارسال شد.

سرهنگ محمدپور خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا و احتکار کالاهاي اصلي و ضروري مردم، يکي از اولويت هاي مهم پليس است که در اين راستا با تشکيل قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، شاهد اقدامات خوبي در اين زمينه بوده ايم.

------------------------------

دستبند پلیس بر دستان سارق دوچرخه ها در قائم شهر 

سرهنگ خادمی فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از دستگیری یک سارق دوچرخه در سطح شهرستان و اعتراف وی به ارتکاب 8 فقره سرقت خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مهدی خادمی" در تشریح این خبر اظهار داشت: پس از وقوع چند مورد سرقت دوچرخه در سطح شهر، رسیدگی به موضوع در دستورکار ماموران قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران کلانتری 12 شهرستان قائم شهر با بررسی های میدانی و استفاده از شگردهای پلیسی، ردپای یکی از سارقان سابقه دار و فعالیت های او را مورد کنترل قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر تصریح کرد: پس از مدتی تعقیب و مراقبت، متهم، حین سرقت یکدستگاه دوچرخه توسط ماموران کلانتری 12 دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد ، که در تحقیقات فنی پلیس به 8 فقره سرقت دوچرخه در سطح شهرستان  با  همکاری یک نفر مالخر اعتراف کرد.

سرهنگ خادمی از معرفی سارق دستگیر شده به مرجع قضائی جهت صدور حکم لازم خبر داد و از شهروندان خواست با رعایت اصول حفاظتی و مراقبتی از اموال خود، زمینه سرقت سارقان را سلب کنند.

------------------------------

دستگیری سارقان حرفه ای داخل خودرو در تنکابن 

سرهنگ دیلمی فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری 2 سارق داخل خودرو با 7 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "بهادر دیلمی" در تشریح این خبر، بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت داخل خودرو، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی موفق به شناسایی 2 سارق حرفه ای در این ارتباط شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، تصریح کرد: با هماهنگی دادگستری در عملیاتی ضربتی، متهمان حین سرقت دستگیر و از آنان مقادیر زیادی لوازم سرقتی کشف شد.

وی اظهار داشت: متهمان در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 7 فقره سرقت داخل خودرو و قطعات خودرو اعتراف کردند.

سرهنگ دیلمی با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را به مركز فوريت هاي پليسی 110 اطلاع دهند .

------------------------------

کشف 7 تن چوب قاچاق چوب در محمودآباد 

سرهنگ حسین زاده فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از كشف 7 تن قاچاق چوب و توقیف خودروی نیسان در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمود حسین زاده" در تشریح این خبر، گفت: مأموران کلانتری 11 این فرماندهی در حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به  2 دستگاه خودروی نیسان در حال حمل چوب مشکوک شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد تصریح کرد: ماموران خودروهای مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آنها7 تن چوب جنگلی قاچاق کشف کردند.

وی ادامه داد : در این ارتباط رانندگان خودرو دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ حسین زاده در پایان با اشاره به این که قطع درختان، به تاراج بردن منابع ملی بوده و تبعات زیست محیطی زیادی در پی دارد از شهروندان خواست : در صورت مشاهده فعالیت غیر قانونی قاچاقچیان چوب و محصولات جنگلی مراتب را سریعا به پلیس 110 اطلاع دهند.

------------------------------

سایه چتر امنیت پلیس بر عزاداران حسینی 

پلیس با تبعیت از فرهنگ علوی و فرهنگ عاشورایی توانسته است حمایت مردم را در پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی به خود جلب و فرآیند جامعه پذیری آنها را طوری هدایت کند که برای رفتار قانونمند و مطابق ارزش ها و هنجارهای بی نیاز از حضور پلیس باشند. 

نیروی عظیم و از خودگذشته فراجا به رغم همه مشکلات و تنوع معضلات و با وجود همه بی مهری ها و کمبودها و محدودیت ها بویژه در ماه های اخیر  بر تمام آن ها فائق آمده و از اصول خویش عقب نشینی نکرده است. 

عملکرد پلیس و چالش های پیش روی آن همواره از استانی به استان دیگر و از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است ، از مرزهای غربی کشور و ورود افراد تروریستی وضد امنیتی گرفته تا مرزهای شرقی و ورود قاچاقچیان مواد مخدر و آسیب ها و جرایم مختلفی که هر روز شاهد نوآوری در اعمال ارتکاب به جرم و آسیب هستیم  در داخل کشور، نا امنی هایی را برای ما دامن زنند.

از همین رو وظیفه و مسئولیت پلیس را سنگین تر می کند و گاهی با درگیری ها و مقابله با اشرار و قاچاقچیان و بر هم زنندگان نظم و امنیت  شهدایی را تقدیم این نظام می کنیم که اگر پلیس نبود و این چرخه و سایه امنیتی بر سر مردم حاکم نمی شد امکان فعالیت در حوزه های اقتصادی،اجتماعی ،نظامی و سیاسی کشور نیز وجود نداشت .

لذا امروز ما دارای یک امنیت کاملی هستیم که فراجا پرچمدار این امر است و سایه امنیت را در سراسر کشور پوشانده است .

پلیس طی سال های اخیر با رشادت ها و شهادت های مظلومانه خود به وضوح نشان دادند که استعداد تبدیل شدن به نیروی قدرتمند و با ضابطه را در سطح جامعه دارا هستند،  هر چند که هیچ کس و هیچ گروهی نمی تواند منکر وجود برخی  ضعف ها و محدودیت ها در داخل این مجموعه خدمتگزار باشد .

واقعیت این است که برای دستیابی به جامعه ای امن و آرام و قانونمند نیازمند حذف فاصله ها بین مردم و پلیس هستیم ، هر چه قدر این فاصله ها سیر منفی بپیماید دور نمای دستیابی به جامعه ای با امنیت تر و منضبط تر ،روشن تر و نزدیکتر خواهد بود .

امروز هم که در ایام ماه حزن و اندوه محرم قرار گرفته ایم و سراسر کشور عزیر ما غرق در عزا و ماتم سرور و سالار شهیدان است  با برپایی هیئت های مذهبی و برپایی موکب های عزاداری  با حضور شبانه روزی ماموران انتظامی در مساجد ،تکایا، حسینیه ها ، اماکن مذهبی و حتی خیابان ها  عزاداری ها در کمال آرامش و امنیت برگزار می شود.

امروزه بر کسی پوشیده نیست که پلیس  در خط مقدم برخورد با جرائم و مجرمان قرار دارد و گستره خدماتی آن نیز سرتاسر پهنه جغرافیایی کشور را در بر می گیرد، این موضوع خود زمینه ارتباط ماموران انتظامی را با اقشار مختلف  جامعه را بوجود آورده است و گستره دامنه مشترک پلیس با مردم موجب نوآوری ،خلاقیت در نظام اجتماعی و انضباط در حوزه امنیت اجتماعی می شود .

پلیس در واقع با تبعیت از فرهنگ علوی و فرهنگ عاشورایی   توانسته  است حمایت مردم را در پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی  به خود جلب کند و با همکاری سایر دستگاه ها به ویژه متولیان امورفرهنگ و آموزش جامعه ،فرزندان این مرز و بوم را به گونه ای پرورش داده و فرآیند جامعه پذیری آنها را طوری هدایت کند که برای رفتار قانونمند و مطابق ارزش ها و هنجارهای بی نیاز از حضور پلیس باشند.

نگارنده: سرهنگ سیدجعفر سادانی – معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران 

خبر سلمان مهدوی 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار