سخنگو و نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: شورای اسلامی شهر کرج با اختصاص 13 میلیارد تومان اعتبار به تکمیل پروژه ساخت زائرسرای استان البرز در مشهد مقدس موافقت کرد تا افراد کمتر برخوردار بتوانند بهره بیشتری از زیارت امام هشتم ببرند.
کد خبر: ۱۱۱۶۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰ 24 July 2023

اختصاص ۱۳ میلیارد تومان اعتبار به ساخت زائرسرای استان البرز در مشهد مقدس

به گزارش «تابناک البرز» عمار ایزدیار، سخنگو و نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج پس از پایان یکصد و بیست و دومین جلسه رسمی شورا در جمع خبرنگار، ضمن تسلیت ایام محرم و محکومیت هتک حرمت به کتاب الهی توسط عده ای خودفروخته و گمراه گفت: موضوعی که بیشترین زمان جلسه امروز را به خود اختصاص داد، دستورالعمل اجرایی آگهی و رپرتاژ خبری مدیریت شهری بود.

وی ادامه داد: با بحث و بررسی های فراوان و خط به خط، در نهایت این دستورالعمل با اکثریت آرای حاضرین به تصویب رسید و مجموعه مدیریت شهری می تواند تا پایان شهریور ماه بر اساس آن از اصحاب رسانه حمایت کند و برای نیمه دوم سال جاری نیز با سازوکاری که برای تعامل با خبرنگاران پیش بینی می کند، می تواند دستورالعمل جدید را که بخشی از آن، همین آئین نامه خواهد بود ملاک عمل قرار دهد.

سخنگو و نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه مساجدی در مناطق محروم شهر وجود داشته که نیاز به حمایت بیشتری از سوی مدیریت شهری دارند، مطرح کرد: امروز مصوب شد که مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان به مقاوم سازی و ترمیم نمای بیرونی مسجد جامع حسن آباد و مسجد صاحب الزمان (عج) اختصاص یابد تا هیئت امنای آن ها نسبت به تغییر شرایط بصری این اماکن اقدام کنند.

ایزدیار بیان کرد: با توجه به آغاز عملیات اجرایی ساخت زائرسرای استان البرز در مشهد مقدس بنا بر سهمیه تعیین شده شهرها بر اساس جمعیت آن ها، شورای اسلامی شهر کرج با اختصاص ۱۳ میلیارد تومان اعتبار به تکمیل این پروژه که زمین آن از سوی آستان قدس رضوی به صورت رایگان تامین شده، موافقت کرد تا افراد کمتر برخوردار بتوانند بهره بیشتری از زیارت امام هشتم ببرند.

سخنگو و نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: پیرو مصوبه کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج، امروز تکمیل و بهسازی مقبره شهدای گمنام واقع در شهرک خاتم الانبیا (ص)، باشگاه میلاد و بوستان های مهر و لبخند مورد تصویب شورای شهر قرار گرفت تا افراد بتوانند انس بیشتری با شهدای گمنام بگیرند و از فضاهای سبز شهری بیشتر بهره مند شوند.

به گفته ایزدیار، گزارش تفریق بودجه شورای اسلامی شهر کرج در سال گذشته به صحن آمد و طبق مصوبه ابلاغ شده از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها به مدیریت شهری ها، بودجه شورا ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود که بر اساس گزارش های دریافت شده، این مبلغ به صورت کامل صرف نشده و هزینه ها مدیریت و مقرر شده شورا اجازه داشته باشد امسال بخشی از آن را هزینه کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص وضعیت معیشتی پاکبانان توضیح داد: امسال توجه ویژه ای به پاکبانان صورت گرفته و مبلغ قابل توجهی برای بیمه تکمیلی آن ها و خانواده هایشان اختصاص یافته است و علیرغم اینکه در قانون، هیچ وظیفه ای در این رابطه برای مدیریت شهری تعریف نشده، ۵۰ درصد سهم بیمه تکمیلی آن ها را تقبل کرده است.

سخنگو و نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اختصاص بیش از ۲۰ میلیارد تومان به این امر در سال جاری اظهار کرد: طبقه بندی مشاغل پاکبانان نیز در حال پیگیری است تا آن ها بتوانند بر اساس سابقه کار، از حقوق و مزایا برخوردار شوند زیرا باید بین پاکبانی که امسال بر سر این کار آمده با پاکبانی که ۱۰ سال سابقه کار در این زمینه را دارد، تفاوت قائل شویم.

ایزدیار در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از تجهیزات ایمنی و ایمن سازی محیط کار پاکبانان نیز در دستورکار قرار دارد تا بتوانیم حداکثر ایمنی را برای این عزیزان که در نوک پیکان ارائه خدمات شهری به شهروندان هستند، ایجاد و از این افراد صیانت کنیم.

مینا صدیقیان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار