کد خبر: ۱۱۱۶۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶ 23 July 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 01/05/1402 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
کشف 125 میلیاردی جرایم اقتصادی در مازندران
سرهنگ محمدپور رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف بیش از 125میلیارد ریال انواع کالای قاچاق و انبار احتکاری در سطح استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمد محمدپور" با اعلام این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی، عملیات مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مبارزه با جرایم اقتصادی با بکارگیری تیم های عملیاتی در سطح استان به اجرا در آمد.
وی با اشاره به اینکه این عملیات در راستای مطالبات مردمی و در حوزه های مختلف ماموریتی این پلیس به مدت 48 ساعت به اجرا در آمد، افزود: یک انبار احتکار حاوی مقادیر زیادی لوازم خانگی در برندهای مختلف، تعداد 11 دستگاه کولر گازی فاقد مدارك گمركي، یک موتورسيکلت سنگين 1300cc هوندا مدلcb، 3 تن و 400 کیلو کود شیمیایی فاقد مجوز حمل و توزیع را کشف و 12 هزار متر مربع از اراضي کشاورزي که به تصرف زمين خواران در آمده بود رها سازي و در اختيار بخش کشاورزي قرار گرفت.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران اظهار داشت: جمع ارزش ریالی اموال مکشوفه توسط کارشناسان در این طرح بالغ بر 125 میلیارد و680 میلیون ریال برآورد کردند و 12 متهم با تشکیل پرونده به مراجع ذیصلاح معرفی شدند.
سرهنگ محمدپور با بیان اینکه اموال مکشوفه با هماهنگی قضائی به سازمان های مربوطه و جمع آوري و فروش اموال تمليکي تحويل شد از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه قاچاق کالا در سطح خرد و کلان ازطريق مرکز فوريت هاي پليسي110 اطلاع دهند تا در کمترين زمان نسبت به دستگيري مجرمان اقدام شد.
------------------------------
دستگیری سارق موبایل قاپ حین ارتکاب جرم در آمل
سرهنگ داداش تبار فرمانده انتظامی شهرستان آمل از دستگیری سارق موبایل قاپ و اعتراف وی به ارتکاب 12 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی داداش تبار" در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره موبایل قاپی در سطح حوزه استحفاظی، رسیدگی به موضوع بصورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی در ادامه بیان داشت: مامور پلیس یگان امداد در حال گشت زنی موتورسیکلت درحوزه استحفاظی به سارق موبایل قاپ که در حال سرقت موبایل از شهروند با تهدید سلاح سرد بوده برخورد که با اقدامی سریع و هوشمندانه موفق به دستگیری سارق در صحنه شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل ضمن تقدیر مامور یگان امداد، اظهار داشت: سارق در تحقیقات اولیه به ارتکاب 12 فقره سرقت موبایل اعتراف کرد.
------------------------------
عدم تجهیز به لوازم ایمنی، مهم ترین عامل وقوع سرقت خودرو
سرهنگ جعفری رئیس پلیس پیشگیری استان، عدم تجهیز خودرو به لوازم ایمنی را مهم ترین عامل وقوع سرقت خودرو عنوان کرد.
سرهنگ "سید محسن جعفری" در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: عدم تجهیز خودرو به لوازم ایمنی، منشاء اصلی و مهم وقوع سرقت خودرو است به طوري که بخش قابل توجهي از ميزان وقوع سرقت خودرو طي سال هاي گذشته، ناشي از همين مقوله بوده است.
وي با اشاره به پایین بودن سطح ایمنی اکثر خودرو ها خاطر نشان ساخت: سرقت خودرو کار راحتی نخواهد بود زمانی که خودروی شما مجهز به ابزار های ایمنی برای جلوگیری از سرقت نظیر دزدگیر، قفل پدال ، قفل فرمان و...... باشد.
سرهنگ جعفری خاطر نشان کرد: سارقان برای ورود به هر خودرویی بیش از 30 ثانیه و برای سرقت آن بیش از 2 تا 5 دقیقه زمان نیاز دارند به همین دلیل استفاده از تجهیزات و وسایل ضد سرقت خودرو به منظور ایجاد تاخیر زمانی موثر بوده  و ریسک سرقت را برای سارقان  افزایش خواهد داد .
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران در پایان با بیان اینکه پیشگیری از سرقت بدون مشارکت همگانی امکان پذیرنخواهد بود افزود: جلوگیری از سرقت یک فرایند است که در گام  اول  با همراهی و همگامی مردم و با رعایت نکات ایمنیمیسرخواهد شد به طوریکه بایستی آحاد مردم بصورت فعال نقش موثری در تولید امنیت داشته باشند.
------------------------------
دستگيري مجلوب کلاهبردار 270 میلیاردی در بابلسر
سرهنگ افضلی فرمانده انتظامی شهرستان بابلسراز دستگیری مجلوب و کلاهبردار فراری تحت تعقیب با محکومیت 270میلیارد ریالی در آن شهرستان خبر داد.
به خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "سیدجعفر افضلی" در تشریح این خبر گفت: فرماندهی انتظامی بابلسر با به كارگيري تمام توان و امكانات پليس در جهت امنيت و آرامش شهروندان و مالباختگان و برخورد جدی با متهمان فراری و تحت تعقیب قضائی را به مرحله اجرا گذاشته شد.
وی افزود: ماموران کلانتری 12 و یگان امداد این فرماندهی یکی از مجرمان فراری حرفه ای دارای حکم جلب قضائی را که به مدت 3 سال با اتهام جعل مدارک و استفاده از اسناد مجعول و کلاهبرداری با محکومیت بیش از 270 میلیارد ریال تحت تعقیب بود را شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، این متهم را دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و پس از آن روانه زندان شد.
سرهنگ افضلی با اشاره به استمرار طرح جلب و محکومان متواری و تحت تعقیب از همکاري صميمانه مردم تشكر و خاطرنشان كرد: چنين طرح هاي مستمر ادامه خواهد داشت و شهروندان مي توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مشكوک مخلان نظم و امنيت عمومي، مراتب را به مركز فوريت هاي پليسي110 اطلاع دهند.
------------------------------
موتورسنگین قاچاق در بابلسر
سرهنگ افضلی فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق به ارزش 4میلیارد ریال خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سید جعفر افضلی" درباره این خبر گفت: در راستای برخورد با مزاحمان خیابانی، برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی طرح برخورد با راکبان موتور سنگین های متخلف در شهرستان بابلسر به مرحله اجرا درآمد.
وی در ادامه بیان داشت: ماموران یگان امداد این شهرستان بصورت ویژه در عملیات موفق شدند یک دستگاه موتورسيکلت سنگين  فاقد مدارک را توقیف و راکب آن را دستگیر کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر با اشاره به این که موتورسیکلت فاقد هرگونه مجوز تردد بوده است، گفت: موتورسنگین توقیف و به پارکینگ انتقال و راکب آن پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ افضلی ارزش ریالی موتورسیکلت قاچاق کشف شده را بالغ بر4  میلیارد ریال عنوان کرد و از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت های اقتصادی غیرمجاز از جمله قاچاق ، موضوع را به مرکز فوریت های پلیس110 اطلاع دهند.
------------------------------
کشف انبار احتکار مواد غذایی در قائم شهر
سرهنگ خادمی فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از کشف قاچاق و احتکار انواع کالاهای اساسی از يک انبار به ارزش بیش از 2 ميليارد ريال در این شهرستان خبر داد
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "مهدی خادمی" با اعلام اين خبر اظهار داشت: کارآگاهان پليس امنيت اقتصادي شهرستان قائم شهر در پی کسب خبری مبنی بر وجود يک انبار قاچاق و احتکار کالاهای اساسی در سطح شهرستان موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: در این راستا ماموران این پلیس به همراه کارشناسان اداره صمت در بازدید از انبار شناسایی شده مقادیر قابل توجهی از کالاهای اساسی و مواد غذایی قاچاق و احتکار شده در برندهای مختلف را کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر در ادامه تصریح کرد: کارشناسان مربوطه ارزش کشفيات مذکور را بیش از 2 ميليارد ريال برآورد کردند و همچنين پرونده متشکله جهت سير مراحل قانوني به همراه متهم به مراجع قضائي ارسال شد.
سرهنگ خادمی ضمن تقدیر و تشکر از شهروندان و مشارکت آنان در تامین امنیت عمومی جامعه خاطرنشان کرد، قاچاق و احتکار کالا منجر به اخلال در نظام اقتصادی و نوسان قیمت کالاها خواهد شد، از مردم خواست در مقابله با قاچاق کالا و ارز و سایر مسائل امنیتی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی110 و یا مراجع قضائی اطلاع دهند. 

 

خبر: سلمان مهدوی 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار