رئیس ستاد کنگره شهدای گیلان خبر داد
رئیس ستاد کنگره شهدای گیلان از برگزاری دومین کنگره ۸۰۰۰ شهید استان در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: یکی از برنامه شاخص این کنگره، برگزاری ۵۰۰ یادواره شهدای دانش آموز استان خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۱۶۲۸۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵ 22 July 2023

غلامرضا ملک علیپور در گفت وگو با تابناک گیلان، از برگزاری دومین کنگره ۸۰۰۰ شهید استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: ۲۳ مردادماه سال ۱۴۰۱ مراسم افتتاحیه دومین کنگره شهدای گیلان برگزار شد و ستاد کنگره در قالب ۱۶ کمیته استانی و ۱۷ کمیته شهرستانی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی از برگزاری ۱۷ کنگره شهرستانی شهدا و ۳۰ اجلاسیه در راستای دومین کنگره ۸۰۰۰ شهید استان گیلان خبر داد و تصریح کرد: هشت اجلاسیه به صورت استانی برگزار می شود.

رئیس ستاد کنگره ۸۰۰۰ شهید استان گیلان با بیان اینکه ۵۰۰ یادواره شهدای دانش آموز استان را در مدارس برگزار خواهیم کرد، گفت: تولید و بازسازی و به روزرسانی المان ها و یادمان ها و عکس ها و تصاویر شهدا در دستور کار است.

ملک علیپور، با اشاره به انجام فضاسازی و تبلیغات محیطی متناسب با دومین کنگره شهدای استان، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های شاخص تولید ۱۸ مستند و دو سریال تلویزیونی و دو فیلم سینمایی است.

وی با بیان اینکه اختتامیه دومین کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳، مصادف با سالروز حضور شهید سلیمانی در اختتامیه کنگره اول در رشت، برگزار خواهد شد، عنوان کرد: به دنبال گردشگری مقاومت هستیم.

رئیس ستاد کنگره شهدای گیلان، هدف از تشکیل گردشگری مقاومت را اتصال جبهه های مقاومت اسلامی و انسانی در سده اخیر دانست و بیان کرد: همه مولفه هایی که در تاریخ معاصر به مقابله با مکتب لیبرالیسم و کمونیسم و استکبار و استعمار پرداخته اند، سوژه گردشگری مقاومت خواهند بود که تاکنون در ۳۴ کشور بروز و ظهور داشته است.

ملک علیپور از شکل گیری هسته های گردشگری مقاومت در ۲۸ استان خبر داد و اضافه کرد: جمهوری اسلامی فرماندهی گردشگری مقاومت را بر عهده دارد و در راستای نگاه معمار کبیر انقلاب، تشکیل بسیج جهانی اسلام را آغاز کرده است.

وی همچنین از برگزاری یادواره شهید «مرتضی حسین پور»، یکی از فرماندهان جبهه مقاومت در گلزار شهدای شلمان خبر داد و متذکر شد: مراسمات شهرستانی سالگرد شهادت شهید حسین پور در سطح مدارس و مساجد و مراسمات استانی در سطح ادارات و سازمان ها برگزار می شود. همچنین مجموعه آثار و تولیدات تصویری و مستندات و مصاحبه های این شهید بزرگوار از صدا و سیما پخش خواهد شد.

رئیس ستاد کنگره شهدای گیلان از رونمایی از کتاب اسنادی «آینه» با محوریت سردار سلیمانی خبر داد و تصریح کرد: همزمان با یادواره شهید حسین پور در ۱۶ مردادماه، از این کتاب رونمایی می شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار