رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر گفت: هدف از برگزاری دوره های مربیگری کودک ،تربیت مربیانی زبده برای تعلیم است.
کد خبر: ۱۱۱۶۱۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۳ 22 July 2023

هدف از برگزاری دوره های مربیگری کودک ،تربیت مربیانی زبده برای تعلیم است.

به گزارش تابناک همدان از ملایر :" فرشاد کشاورزیان" رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر در جلسه آزمون تربیت مربی کودک که در این اداره برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری ماه محرم و صفر اظهار داشت: بچه‌های تعلیم دیده موسسات فرهنگی قرآنی و دارالقرآن مثال مرجان‌هایی هستند که جامعه را تصفیه می‌کنند.

  وی با اشاره به ایام عزاداری محرم و صفر عنوان کرد : عزاداری‌ها باید عمل به تفکرات حسینی باشد چرا که محرم بهترین زمان برای اقدامات فرهنگی و اجتماعی است .

کشاورزیان با اشاره به برگزاری این دوره توسط موسسه فرهنگی قرآن و عترت ستاره های یاسین در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر بیان کرد: مدیر این موسسه در اکثر برنامه‌های فرهنگی ، هنری و مناسبتی های ملی و مذهبی شرکت کرده و ارتباط خوبی با مسئولان قرآنی کشوری دارند و در اکثر مسابقات به روز کشور از جمله مسابقات چرتکه حضوری فعال دارند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با اشاره به برگزاری آزمون مربیگری کودک در این اداره افزود : موسسه آل یاسین در سال ۱۳۸۸ تحت نظارت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش تاسیس و با هدف آموزش عملی سیره زندگی اولیای دین و فرهنگ قرآن آغاز به کار کرد.

وی با اشاره به فرهنگ متفاوت بچه‌ها و روحیات خاص آنها تاکید کرد : هدف از برگزاری دوره‌های مربیگری مهد کودک ، تربیت مربیانی زبده برای تعلیم است، در واقع زمانی کودک به درستی تربیت می‌شود که زیر نظر یک مربی کارآزموده و با تجربه آموزش دیده باشد.

کشاورزیان در ادامه گفت: باید به تناسب روحیات بچه‌ها با آنها رفتار شود مربی مهد کودک ، معلم و استاد کار خیلی سختی را پیش رو دارند چرا که بچه ها از نظر روحی، روانی، اقتصادی و اجتماعی شبیه هم نیستند.

این مقام مسئول با اشاره به ویژگی‌های مربی مهد کودک خاطر نشان کرد : یک مربی خوب باید از آراستگی و پوشش ظاهری خوبی برخوردار باشد ،چون برای مخاطب مهم است.

وی افزود:  مربی باید وقت شناس باشد و در وهله اول بتواند ارتباط خوبی با کودکان برقرار کند.

کشاورزیان اضافه کرد : مربی می‌تواند علاوه بر علم روز از وسایل ارتباط جمعی نظیر کامپیوتر برای تعلیم استفاده خوب نماید.

وی عنوان کرد : اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر در خدمت هنرمندان و کارهای قرآنی است ، که با پیشنهاد ما برای آزمون از سالن جلسات این اداره استفاده شد.

در ادامه زهره ترکاشوند مدیر موسسه فرهنگی قرآنی و عترت ستاره های یاسین ملایر نیز اظهار کرد: استارت اولیه این موسسه با پیگیری اداره ارشاد اسلامی ملایر در سال ۸۸ صورت گرفت و در سال ۹۰ با کمک آموزش و پرورش از پایه تا ششم دخترانه و پسرانه تاسیس شد.

وی گفت:  هدف ما از برگزاری کلاس‌های تربیت مربی کودک این است که هر ساله یک تعداد از بانوان علاقمند را آموزش داده که در وهله اول مادران موفقی باشند و بعد ردای معلمی بر تن بپوشند .

ترکاشوند مطرح کرد : در این دوره از مدرسین با تجربه در رشته مرتبط برای آموزش دعوت شد و از طریق این دوره‌ها نیروهایی تربیت شده که  مشغول به کار می‌شوند.

مدیر موسسه ستاره های یاسین خبر داد: نیروهای مدارس یاسین مجموعه‌ای برگرفته از این دوره‌هاست که جذب این موسسه شده اند.

وی اظهار امیدواری کرد و گفت : مربیانی که بهترین آیتم‌ها و فعالیت مستمر داشته باشند و از نظر مدرس تایید شوند به اداره ارشاد معرفی شده تا از بیمه هنرمندان استفاده می‌کنند.

ترکاشوند گفت: در ۴ حوزه علمی، فرهنگی، هنری و قرآنی فعال هستیم و از سالی که شروع به فعالیت کرده‌ایم  باعث درخشش اسم ملایر در سطح کشور شده ایم.

وی ادامه داد : کلاس‌های آموزشی در رشته‌های متنوع در مقاطع سنی خردسال و بزرگسال از سنین ۴ تا ۷۰ سال برگزار می شود.

وی با اشاره به شرکت در بالاترین مسابقات علمی خاطر نشان کرد : بچه‌های این موسسه شهریور ماه برای شرکت در مسابقه جهانی در حوزه قرآن عازم هندوستان هستند.

ترکاشوند اظهار کرد : این دوره مربیگری کودک در ۲۴ جلسه با مربیگری خانم ونایی برگزار شد و ۱۳ نفر از بانوان در آزمون پایان دوره شرکت کردند.

وی اعلام کرد : معمولاً بانوان با مدرک تحصیلی دیپلم به بالا و شرایط سنی ۱۸ تا ۴۵ سال مجاز به شرکت در این دوره ها هستند ،چون هدف فقط معلم شدن نیست صرفاً فرد باید بتواند مادر خوبی باشد چون اولین معلم بچه مادر است.

گفتنی است افرادی که موفق به کسب حد نصاب نمره در آزمون‌های مربوطه شوند از سوی اداره فرهنگ و ارشاد معتبر پایان دوره دریافت می‌کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار