نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه ارومیه:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه گفت :اهانت به قرآن کریم نشانه جهالت و ضعف تفکر دنیای غرب است.
کد خبر: ۱۱۱۶۱۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶ 21 July 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه گفت: در روزهای اخیر شاهد اهانت دوباره به قرآن کریم بودیم که این نشان می‌دهد جهان غرب با وجود ادعای روشنفکری ، در جهالت به سر می برند.

امام جمعه ارومیه در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به اینکه با برگزاری عزاداری برای امام حسین (ع ) نهضت اباعبدالله الحسین (ع)  زنده مانده است، تصریح کرد: مسئله عزاداری برای امام حسین (ع) مربوط به این دوران نیست بلکه از زمان پیامبر و امامان معصومین برای امام حسین(ع) مجالس عزاداری برپا می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه برپایی همایش جهانی شیرخوارگان حسینی نشانه مظلومیت و سند حقانیت ابا عبدالله‌الحسین (ع)  است، اظهار کرد: هماهنگی های لازم جهت برگزاری باشکوه  روز یوم العباس در تاسوعای حسینی در استان انجام شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تاکید به اینکه مسئله امر به معروف و نهی از منکر از اهداف قیام امام حسین(ع) بوده، یاد آور شد: دشمن در تلاش است مسلمانان را به افرادی بی خاصیت تبدیل کند و آنها را در مقابل امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت کند لذا نباید گذاشت این مسئله در جامعه اسلامی کم اهمیت شود.

وی ادامه داد: امسال پیش بینی می شود بیش از  ۵۰۰هزار نفر از مرز تمرچین به سفر فرهنگی، سیاسی اربعین بروند لذا مسئولان ستاد اربعین از اکنون همچون سال گذشته زمینه این سفر معنوی را فراهم کنند.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی، سخنران پیش از خطبه این هفته نماز جمعه ارومیه نیز امر به معروف و نهی از منکر را هدف اصلی قیام امام حسین (ع) برشمرد و گفت : باید پیرو سیره و عمل امام حسین(ع) باشیم و دغدغه مندانه به مسئله امر به معروف و نهی از منکر توجه شود.

حجت الاسلام دلریش با اشاره به اینکه ملاک برتری جوامع  و امت ها برپایی امر به معروف و نهی از منکر است، تصریح کرد: هر جامعه ای که حکومت اسلامی برپا می کند وظیفه اش برقراری نماز و واجبات الهی از جمله مسئله امر به معروف و نهی از منکر است.

برچسب ها: ارومیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار