رئیس پلیس راهور کرمانشاه خبر داد؛
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: تصادفات فوتی در کرمانشاه طی سال جاری با کاهش ١٧ درصدی همراه شد.
کد خبر: ۱۱۱۶۰۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹ 21 July 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، محمد حیدری اظهار کرد: ۲۰۸ دستگاه خودرو متخلف و دارای حرکات مخاطره آمیز توسط عوامل پلیس راهور با کمک تجهیزات کنترلی در تیر ماه امسال در کرمانشاه توقیف شدند.

وی افزود: رفتار‌های مخاطرهآمیز رانندگان دارای تخلفات حادثه‌ساز که مستقیما با جان شهروندان بازی می‌کنند زیر ذره بین تجهیزات کنترلی پلیس رصد و به عنوان خط قرمز پلیس و از اولویت‌های نتیجه‌بخش در کاهش تصادفات وحوادث در سال جاری است.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه تصریح کرد: در تیر ماه سال جاری تعداد ۲۰۸ دستگاه خودرو که دارای سرعت بیش از ۱۴۰ کیلومتر بودند توقیف شدند.

وی گفت: مجموعا در سال جاری تعداد یک هزار و ٢٠٠ دستگاه توقیف سیستمی و فیزیکی  به مدت ٢ هفته در پارکینگ شده و ثبت نمرات منفی، اعزام به دادگاه، محرومیت از رانندگی، اعزام به کمیسیون پزشکی برای انجام تست سلامت روحی و روانی، اعزام به کلاس‌های آموزشی و ابطال تعداد ۲۰ جلد گواهینامه و محرومیت یکساله آن‌ها از رانندگی از برخورد‌های گلیس با رانندگان متخلف با رفتار مخاطره آمیز بود.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه بیان کرد: ثبت نام مجدد برای شرکت در آزمون‌های اخذ گواهینامه نیز از دیگر اقدامات پلیس راهور در برخورد رانندگان مخاطره آمیز استان بود که نتیجه آن کاهش ۱۷ درصدی آمار جان باختگان در سال جاری است.

حیدری افزود: با انجام اقدامات اثربخش و هدفمند عوامل پلیس راهور با بهره‌گیری از تجهیزات هوشمند به صورت محسوس و نامحسوس و استفاده از ظرفیت اعضای پلیس افتخاری در اجرای طرح‌های فوق شاهد کاهش ۱۷ درصدی آمار تصادفات فوتی و کاهش ٢ درصدی تصادفات جرحی و روند نزولی حرکات مخاطره آمیز رانندگان در سال جاری هستیم.

حیدری ضمن هشدار به تعداد معدودی از رانندگان هنجارشکن که جان مردم را مایه تفریح و سرگرمی خود در معابر عمومی نشانه گرفتند، گفت: ضمن برخورد قاطعانه با این افراد هیچ گونه مماشات و گذشتی در خصوص آنان وجود ندارد و اجرای این طرح از اولویت‌های کاری پلیس راهور در سال جاری است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار