کد خبر: ۱۱۱۵۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۸ 18 July 2023

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران گفت:امروز طلبه برای ایفای رسالت الهی بال‌های زیادی اعم از پنج بالِ تقوا، علم، بصیرت، تسلط بر زبان خارجی و آشنایی با ابزارِ رسانه روز می‌خواهد اما اساس تقوا و علم و ولایت‌مداری است.

بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در جمع طلاب حوزه علمیه شهید بهشتی نوشهر، اظهار کرد: اگر به طلاب جوان اعتماد کرده و به آنان مسئولیت واگذار کنیم کارهای زیادی از دستشان بر می‌آید، چرا که هم روحیه و هم انگیزه کار دارند. 

ضرورت تجهیز طلاب به پنج بال تقوا، علم، بصیرت، تسلط بر زبان خارجی و آشنایی با ابزارِ رسانه روز  

 

وی ضمن اظهار امیدواری از خوب درس خواندن و باتقوا بودن آنان، افزود: خداوند فرستادگان خودش را هم از فرشته‌ها و هم از جنس بشری فرستاده است، منتها رسول از جنس بشر هم باید فرشته‌گونه باشد.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: رسول بشری باید دو بال علم و تقوا داشته باشد، علمِ بدونِ تقوا بزرگترین آسیب است، در فضای مجازی برخی از آخوندهای بی‌خود چیزهایی می‌گویند، در جبهه دشمن رفتند و کاسه‌لیس دشمنان شدند و طرح نابودی جبهه‌ای که یک عمر نان آن را خوردند را تئوریزه کرده و با زبان دینی بیان می‌کنند‌.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین گفت: در گذشته می‌گفتند طلاب باید دو بالِ تقوا و علم داشته باشند، خداوند می‌فرماید که فرشتگان بال‌های زیادی دارند، طلاب و رسولان بشری که بناست فرشته‌صفت شوند امروزه باید به بالِ سوم یا بصیرت مجهز شوند، چرا که بسیاری از طلاب تقوا و علم داشتند اما ساده بودند.

این مسئول ادامه داد: امروزه شیاطین با شِگردهای فراوان سعی می‌کنند طلاب را فریب دهند، همچنین امروز به بالِ چهارم یا زبانِ خارجه نیاز داریم، بال پنجم اینکه باید ابزارهای رسانه روز آشنا باشیم.

وی با بیان اینکه باید ضمن تجهیز طلاب جوان فضایی ایجاد کنیم که در فضای مجازی فعال باشند، تصریح کرد: امروزه فضای مجازی بیش از فضای واقعی مهم است، مشاهده کردید که چطور منافقین تجهیز شده در آلبانی در فضای مجازی دروغ‌پراکنی می‌کردند‌.

آیت الله محمدی لائینی در پایان اذعان داشت: امروز طلبه برای ایفای رسالت الهی بال‌های زیادی می‌خواهد اما اساس، تقوا، علم و ولایت‌مداری است اینها را جدی بگیرید‌، توجه حرف رهبر باید برای همه ما در اولویت باشد، به‌خصوص کسانی که می‌خواهند وارد دستگاه قضایی شوند چرا که فرصت‌های مادی در آن زیاد به‌وجود می‌آید باید مراقب باشند و تقوا را تقویت کنند. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار