مشاور فرمانده سپاه گفت: شهید کچویی بامعرفت و اخلاق مدار بود و برای اقامه تکلیف خود از همه چیز گذشت.
کد خبر: ۱۱۱۵۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲ 18 July 2023

به گزارش «تابناک البرز» سردار حسین رضا صادقی، مشاور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادواره شهید کچویی و شهدای ترور که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد، گفت: هر جا در تاریکی و ظلمات و بیابان های شک و تردید مانند اغتشاشات اخیر گرفتار شدیم، خداوند ستارگانی را برای ما مشخص کرد تا راه را به ما نشان دهند؛ آن ها مسیر را برای ما هموار می کنند و اجازه نمی دهند گمراه شویم. تا زمانی که نگاهمان به نگاه شهدا باشد، در هیچ مسیری گمراه نخواهیم شد.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، بیان کرد: تکرار محرم، شست و شوی روح انسان هاست‌. امام حسین (ع) زمانی که از مکه به سمت عراق حرکت کرد بسیاری از مردم سعی در منصرف کردن ایشان داشتند اما ایشان فرمودند: هر کس مرا همراهی نکند، قطعا در دنیا و آخرت به هیچ موفقیتی دست نخواهد یافت. ما نیز باید این موضوع را در ذهن داشته باشیم که اگر بی دقتی کرده و حرکت در این مسیر را فراموش کنیم، هیچ پیروزی در دنیا و آخرت برای ما رقم نخواهد خورد.

مشاور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: شهید کچویی از جمله شهدایی بود که اولین بار در سن ۲۲ سالگی دستگیری وی توسط رژیم پهلوی در مسیر انقلاب رقم خورد و برپایی این مجالس موجب زنده نگهداشتن یاد و خاطره همه این عزیزان‌ می شود. گام برداشتن در این‌ مسیر و رسیدن به مقام والا کار ساده ای نیست و باید از خدا خواست که ظرفیت قرار گرفتن در این‌ راه را به انسان بدهد. بنابراین یادآوری زندگی و رشادت های شهدا موجب می شود بدانیم در مسیر حق و رسیدن به کمال سختی هایی وجود دارد.

سردار صادقی مطرح کرد: خداوند فرستاده خود را مورد خطاب قرار داد که ای پیامبر آیا یادت هست که وقتی فشار و تحریم های دشمنان از هر سو تشدید یافت، به گونه ای تو را یاری کردیم که چشم ها از شدت تعجب از حدقه بیرون می زد؟ شهدای ما نیز این عزت و افتخار را به سادگی به دست نیاورده اند و مصیبت های زیادی را تحمل و مسیرهای دشواری را طی کرده اند تا به این مقام والا رسیده اند.

وی با اشاره به اتفاقات رقم خورده در دوران انقلاب بیان کرد: در آن روزها نیز جان بسیاری از جوان ها به لب رسید تا حق توانست بر باطل پیروز شود. این شهدا در سفیدی و پاکی برگه های تاریخ این انقلاب نقش موثری داشتند. برخی در همان دوران به مصیبت های زمان و تحمل آن ها اشاره و سوال می کردند که پس نصرت خداوند کو؟ اما خوب است بدانیم که همه آن صحنه ها آزمایش و امتحان الهی بودند که باید از آن ها سربلند خارج می شدیم.

سردار صادقی با اشاره به رشادت های سردار سلیمانی و عنوان مرد میدان برای وی، مطرح کرد: قرار نیست هر کسی ادعای مرد میدان بودن کند، بلکه باید برای این عنوان از همه چیز بگذرد. پیروزی در مسیر حق به سادگی محقق نمی شود مگر با تحمل شرایط دشوار و پیروزی در آزمون های الهی. رهبر معظم ‌انقلاب بارها تاکید داشته اند که بسیاری از شهدای ما از شهدای صدر اسلام بالاترند. تصور نکنید مشکلات این روزهای ما را خودمان‌ حل می کنیم، خیر، شهدا حلال مشکلات و بازکننده مسیرها هستند.

مشاور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اگر کاری برای خدا باشد و روزی اهمال کاری صورت گیرد مانند طلایی است که روی آن گرد و غبار گرفته اما ارزش خود را از دست نمی دهد. اگر نتوانیم از وجود شهدایی مانند شهید کچویی بهره بگیریم گذر زمان موجب می شود جوهره آن ها مشخص شود. او بامعرفت و اخلاق مدار بود و برای اقامه تکلیف خود از همه چیز گذشت.

وی با اشاره به قسمت هایی از وصیت نامه این شهید، گفت: وی اعتقاد راسخی به ولایت فقیه داشت و مجاهدین خلق را به لحاظ فکری باطل ترین گروه ها می دانست. شناخت تکلیف و جهاد تبیین بالاتر از این؟ اگر کسی اعتقاد لازم و معرفت و شناخت کافی نسبت به اعمالش نداشته باشد، به دور خود می چرخد و هیچ رشدی ندارد. یکی از راه های شناخت آن هایی که در دامن استکبار خوش خدمتی می کنند را بشناسند، توسط حوانان، ادامه دادن راه شهداست.

صدیقه صباغیان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار