مشاور قرارگاه جهادی وزارت کشور گفت: ضروری است که گردشگری با توجه به درآمد بالایی که دارد در روستاهای استان اصفهان تقویت شود.
کد خبر: ۱۱۱۵۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱ 18 July 2023

علی اصغر بهنام نیا در همایش دهیاران استان که به مناسبت گرامیداشت روز دهیاری‌ها برگزار شد، اظهار داشت: در طرح تکام (توانمندسازی و کارآفرینی) ۱۶ نظام مطرح است که باید در روستاهای کشور پیاده شود.

وی ادامه داد: از مدیرکل دفتر روستایی و امور شوراهای استانداری اصفهان که صف شکن و پیشگام اجرای این طرح شدند تشکر می‌کنم.

بهنام نیا با تأکید بر اینکه باید از چالش گردشگری در روستا ثروت سازی شود، گفت: در حوزه گردشگری چندین برابر نفت می‌توانیم درآمد داشته باشیم، هدف از نظام گردشگری در طرح تکام تولید ثروت برای روستا و روستاییان است.

مشاور قرارگاه جهادی وزارت کشور عنوان کرد: از رو تفاهم نامه‌ای میان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با وزارت میراث فرهنگی منعقد کردیم که بسیار دقیق، عمیق و ظریف است و می‌تواند تحول آفرین باشد.

بهنام نیا خاطر نشان کرد: در طرح تکام در حوزه گردشگری پنج محور پیش بینی شده است که باید در روستا اجرا شود و استاندار، فرماندار، بخشدار و دهیار بر اساس این محورها سنجش می‌شوند.

مشاور قرارگاه جهادی وزارت کشور نخستین محور این طرح را آموزش گردشگری دانست و اظهار داشت: طبق این طرح باید هر ماه ۱۰۰ نفر در حوزه گردشگری توسط استادان این حوزه آموزش ببینند.

بهنام نیا گفت: این افراد در کارگاهی پنج ساعته به صورت عملی آموزش می‌بینند که مقدمه‌ای برای ورود به کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای گردشگری است.

وی ادامه داد: همچنین این کارگاه می‌تواند مقدمه‌ای برای تشکیل شرکت گردشگری باشد و برای شرکت کنندگان گواهینامه نیز صادر خواهد شد.

بهنام نیا عنوان کرد: بحث دوم انواع گردشگری در کشور است، امروز در جهان گردشگری زبان داریم. در دنیا مردم علاقه مند هستند زبان و گویش‌های مختلف را بیاموزند و برای این امر هزینه پرداخت کنند، به دنبال توسعه این نوع گردشگری در کشور هستیم.

مشاور قرارگاه جهادی وزارت کشور اظهار داشت: منابع مالی این طرح نیز از منابعی که در اختیار وزارت میراث فرهنگی است با همکاری استانداری‌ها و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است تأمین خواهد شد.

بهنام نیا گفت: پیشرفت دنیا مرهون شاه کلید شناسایی چالش، تبدیل به قدرت و ایجاد ثروت است ما نیز آنچه در قرارگاه جهادی در توان داریم را به میدان خواهیم آورد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار