استاندار آذربایجان غربی:
استاندار آذربایجان غربی ضمن تشریح آمار اشتغال ایجاد شده در استان و تحقق ۱۰۹ درصدی آن نسبت به سال گذشته، گفت: برای زنان سرپرست خانوار و معلولان، مشاغل مناسب و زنجیره های ارزش آفرین، تعریف و عملیاتی می شود.
کد خبر: ۱۱۱۵۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸ 16 July 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان در جمع ساکنان روستای بادکی ارومیه افزود: در این زمینه، شبکه عرضه محصولات تولیدی نیز ایجاد شود.

وی با بیان اینکه شناسایی فرصت‌های اشتغال و برنامه‌ریزی برای آن از ضروریات است، ادامه داد: در این راستا زیرساخت‌های لازم برای مهارت آموزی فراهم شود.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه ۵۷ هزار شغل در استان طی سال گذشته ثبت شد که تحقق ۱۰۹ درصدی را شامل می‌شود، اظهار کرد: ایجاد اشتغال اولویت اول برای جوانان بوده و دولت برنامه‌های متعددی برای تحقق آن دارد.

معتمدیان با بیان اینکه حمایت نهادهایی چون بهزیستی، کمیته امداد و نهادهای انقلابی دیگر از قشر کم درآمد نیازمند در دستور کار بوده و به صورت جدی پیگیری می‌شود، گفت: افرادی که دارای مهارت شغلی باشند می‌توانند از تسهیلات بانکی بهره‌مند شوند و افرادی که مهارت ندارند پس از کسب مهارت خواهند توانست از تسهیلات اشتغالزایی استفاده کنند.

وی با اشاره به حمایت جدی ادولت سیزدهم ز افراد سه دهک پایین جامعه گفت: اطلاعات این افراد جمع‌بندی و طی یک ماه، بانک اطلاعاتی لازم تهیه و برای برنامه ریزی بهتر آماده شود.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر آموزش در راستای ایجاد مهارت و شغل افزود: این حرکت گامی در راستای لبیک به تحقق مطالبات رهبری با هدف محرومیت زدایی و ایجاد فرصت های جدید شغلی است.

وی همچنین با اشاره به اینکه شناسایی بازماندگان از تحصیل و ترک تحصیل کردگان، بی سوادان و کم سوادان در منطقه بادکی لازم است، ادامه داد: ۲۵ هزار متر مربع زمین برای احداث مجتمع آموزشی در اختیار آموزش و پرورش قرار داده شد تا در اسرع وقت با جذب کمک خيران در این مکان آموزشی احداث شود.

معتمدیان با اشاره به اینکه زیرساخت‌های بهداشت و سلامت نیز به زودی در این منطقه توسعه می‌یابد، اظهار کرد: مکان مناسب برای این منظور به میزان ۲ هزار متر مربع در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داده شد و با تامین اعتبارات لازم به زودی مرکز جامع سلامت ویژه به همراه یک پایگاه اورژانس در منطقه بادکی ارومیه احداث می‌شود.

وی با اشاره به احداث زیرساخت‌های ورزشی نیز تاکید کرد: مقرر شده تا سالن ورزشی چند منظوره و همچنین چمن زمین ورزشی توسط اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری ارومیه برای جوانان و نوجوانان روستای بادکی احداث شود.

معتمدیان همچنین افزود: احداث یک پارک مجهز و فرهنگسرا برای این منطقه پیش بینی شده که به زودی شهرداری ارومیه اقدامات لازم را آغاز خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در زمینه بهبود وضعیت آب شرب منطقه نیز مقرر شده طرح‌هایی اجرا شود و مسایل مربوط به سیستم آب و فاضلاب این روستا به صورت کامل مرد بازبینی قرار گرفته و ارتقا یابد.

این دیدار ۲ ساعته و چهره به چهره در راستای شنبه‌های محرومیت زدایی با حضور مدیران کل دستگاه‌های مربوطه در مسجد چهارده معصوم روستای بادکی ارومیه انجام شد.

برچسب ها: ارومیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار