مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: در سه ماهه اول امسال ۱۴۰ نفر در حوادث ترافیکی جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۱۱۵۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲ 16 July 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از تسنیم سلیم خانی اظهار داشت: متأسفانه آمار متوفیان ناشی از تصادفات جاده‌ای در استان کرمانشاه در سه ماهه امسال 140 نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 133 نفر بوده، افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: از مجموعه فوتی‌ها در سه ماهه امسال 29 نفر مربوط به تصادفات درون شهری، 82 نفر برون شهری و 29 نفر حوادث غیر ترافیکی را شامل می‌شود.

خانی گفت: در سه ماهه سال 1401 نیز از مجموع 133 فوتی، 32 نفر درون شهری، 73 نفر برون شهری، دو نفر روستایی و 26 نفر حوادث غیرترافیکی بوده است

وی افزود: تعداد مجروحین در سه ماهه سال جاری نیز 2730 نفر شامل 885 زن و 1845 مرد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 2578 نفر بوده، افزایش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشتر قربانیان تصادفات استان از ناحیه سر و گردن آسیب دیده‌اند گفت: این امر نشان می‌دهد که اگر استفاده از کمربند ایمنی جدی گرفته شود، تا حد زیادی می‌تواند از صدمه یا فوت افراد در تصادفات پیشگیری کند.

وی افزود: همچنین آمار بالای فوتی‌های تصادفات برون شهری نشان می‌دهد که سرعت بالا نقش مهمی در افزایش قربانیان تصادفات دارد و اگر افراد با سرعت مطمئنه رانندگی کنند به طور قطع خسارات و فوتی‌ها در این زمینه کمتر خواهد بود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار