همدان از امروز تا شنبه ۲۴ تیرماه میزبان تورگردانان و نمایندگان شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی کشور است.
کد خبر: ۱۱۱۴۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹ 13 July 2023

همدان از امروز میزبان تورگردانان و روسای دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی کشور است

همدان از امروز تا شنبه ۲۴ تیرماه میزبان تورگردانان و نمایندگان شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی کشور است.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان، معاون گردشگری استان همدان با اعلام این خبر گفت: مدیران دفاتر خدمات مسافرتی به‌عنوان بازوان اجرایی گردشگری، نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری و رونق اقتصادی استان ایفا می‌کنند.

علی خاکسار اظهار کرد: استان همدان دارای ۶۱ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری است که به‌صورت مستمر در حال ارائه خدمات به متقاضیان و گردشگران داخلی و خارجی هستند.

معاون گردشگری استان افزود: مدیران این دفاتر می‌توانند ضمن معرفی آثار تاریخی، مناطق گردشگری و طبیعت بکر و بی‌نظیر استان و همچنین با ایجاد تعامل و فراهم کردن زمینه ارتباطی با دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی داخل و خارج از کشور، برای جذب گردشگران فعالیت نمایند.

وی گفت: در این برنامه سه روزه همه ظرفیت‌های استان همدان را به تورگردانان معرفی خواهیم کرد چرا که دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی به عنوان عنصری واسطه میان عرضه کنندگان اصلی خدمات همچون شرکت‌های حمل و نقل و هتل‌ها و مراکز اقامتی از یک سو و گردشگران متقاضی سفر از طرف دیگر عمل می‌کنند.

معاون گردشگری استان همدان عنوان کرد: آن‌ها در واقع پیشانی مواجهه نخستین متقاضیان با صنعت جهانگردی به شمار می‌روند. توفیق یا عدم توفیق این واسطه‌ها بر موفقیت یا شکست برنامه‌های مقاصد گردشگری و عرضه کنندگان خدمات گردشگری به شدت تاثیر گذار است. از اینرو آشنایی با عملکرد این موسسات حائز اهمیت بسیار است.

وی گفت: این دفاتر با برقراری ارتباط میان عرضه کننده و متقاضی در واقع شکل دهنده بازار گردشگری هستند و در مواردی که این بازار پیشتر شکل گرفته است به عنوان عاملی رونق بخش و متحول کننده بازار عمل می‌کنند. وی در ادامه گفت: زیرساخت‌ها به عنوان موتور محرکه صنعت گردشگری باعث جذب سرمایه‌گذار و ایجاد انگیزه برای

سرمایه‌گذاری در این بخش شده و در نهایت رونق صنعت گردشگری و توریسم را در پی دارند.

در اکثر کشور‌ها صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت درآمدزا و ارز آور به شدت مورد توجه تمامی ذی‌نفعان بخش

دولتی و خصوصی قرار گرفته است. بر این اساس برنامه‌ریزان توجه به نیاز‌های گردشگران و ارائه خدمات مطلوب به آنان را در اولویت برنامه‌های خود قرار می‌دهند چرا که برای توسعه این صنعت رضایت گردشگران در درجه نخست اهمیت قرار دارد.

خاکسار افزود: آنچه که در صنعت گردشگری به گردشگران ارائه می‌شود شامل طیف وسیعی از خدمات شامل؛ حمل و نقل، اقامت، پذیراییتفریح و سرگرمی، خرید و ... می‌باشد.

پر واضح است چنانچه در یک منطقه یا سایت گردشگری تاسیسات زیربنایی مناسبی وجود نداشته باشد نمی‌توان انتظار داشت که صنعت گردشگری در آن منطقه رونق و توسعه چندانی داشته باشد و این موضوع باعث می‌شود تارقبا جریانات گردشگری را به نفع خود تغییر دهند. گردشگر جایی را برای سفر انتخاب می‌کند که تواَمان دارای جاذبه و امکانات رفاهی، تفریحی و سرگرمی باشد چرا که تنها وجود جاذبه در یک منطقه نمی‌تواند نیاز‌های گردشگران را مرتفع سازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار