فرماندار کهک گفت: مجتمع کارگاهی پوشاک با مساحت سه هکتار در این شهرستان مصوب و جانمایی شد.
کد خبر: ۱۱۱۴۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸ 12 July 2023

به گزارش تابناک قم، علیرضا گلچین پور روز چهارشنبه در گفت و گویی بیان کرد: ایجاد یک مجتمع تخصصی کارگاهی پوشاک در شهرستان کهک در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم مطرح و تصویب شد.

وی ادامه داد: هدف اصلی از احدث این مجتمع بهره‌مندی سرمایه‌گذاران و فعالان بومی این شهرستان از مزایای نواحی صنعتی در احداث طرح‌های تولیدی و اشتغال است.

وی با اشاره به تولید و فروش پوشاک در این مجتمع افزود: زمین سه هکتاری در نظر گرفته شده برای این طرح در خروجی شهرستان کهک قرار دارد.

گلچین پور ادامه داد:‌ احداث مجتمع کارگاهی در مرحله طراحی و جانمایی قرار دارد که با تصویب در کمیسیون ماده ۶۹ اداره کل اقتصاد و دارایی به بهره برداری می رسد.

وی این طرح را از مصوبات سفر سال گذشته استاندار قم به شهرستان کهک برشمرد و اضافه کرد: تلاش برای ایجاد مجتمع سه هکتاری عرضه محصولات روستاییان در بخش کهک موجب فراهم شدن فرصت های شغلی جدید و ارزش افزوده اقتصادی برای افراد بومی منطقه می شود.

وی با اشاره به فعالیت واحدهای صنعتی در شهرستان کهک، افزود: مجموعه مدیریت این شهرستان تلاش دارد تا با استفاده از تمام ضوابط و امکانات در مسیر احیای واحدهای راکد صنعتی و بازگشت آن ها به مدار تولید حرکت کند.

فرماندار کهک ادامه داد: سه کارگروه اشتغال در این شهرستان به صورت ماهانه فعالیت دارند که اداره بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و بنیاد برکت از جمله اعضای این کارگروه هستند.

۱۲۰ واحد سنتی و کارگاهی در کهک فعال است

وی از فعالیت ۱۲۰ واحد سنتی و کارگاهی در کهک خبر داد و گفت: از جمله واحدهای سنتی و کارگاهی فعال این شهرستان می توان به واحدهای تولیدی کاپشن اشاره کرد که در فصل های سرد سال خریداران بسیاری را به این شهرستان روانه می کند.

وی به ساخت تعاونی دهیاران نیز اشاره و بیان کرد: ۱.۵ هکتار زمین در ورودی کهک از اداره منابع طبیعی برای ساخت تعاونی دهیاران اختصاص یافته است.

به گفته وی شرکت تعاونی دهیاران بخش کهک به عنوان بازوی اجرایی دهیاری ها و بخشداری، کار خود را از سال ۸۵ با ۱۷ عضو فعال در میان دهیاری های این بخش آغاز و تاکنون خدمات گسترده را به مردم منطقه ارائه کرده است.

گلچین پور اضافه کرد:‌ بخش کهک شامل ۱۸ روستا می باشد که تمام این روستاها دارای دهیاری است.

شهرستان کهک در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز شهر قم دارای ۲ بخش مرکزی و فردو است. جمعیت ثابت این شهرستان ۳۰ هزار نفر و جمعیت متغیر آن تا ۸۰ هزار نفر تخمین زده می شود.

با مصوبه هیات دولت و پیگیری های استاندار وقت قم در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ تشکیل شهرستان‌های جدید کهک و جعفریه در استان قم تصویب شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار