شهردار کرمانشاه با تأکید بر اجرای طرح بازیافت، گفت: باید تلاش کنیم بحث تفکیک زباله از مبدأ به یک فرهنگ در میان مردم تبدیل، تا از سرقت زباله‌های قابل بازیافت جلوگیری و با زباله‌گردی هم مقابله شود.
کد خبر: ۱۱۱۴۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳ 11 July 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس نادر نوروزی شهردار کرمانشاه امروز در دیدار مدیر عامل شرکت بازیافت بر تفکیک زباله از مبدأ و تداوم بازیافت زباله تأکید کرد.

وی افزود: خوشبختانه کرمانشاه اولین شهر در کشور بود که بازیافت زباله و تولید کود بیوکمپوست را آغاز کرد و با این کار از دفن زباله و از بین رفتن محیط زیست جلوگیری کرد.

شهردار کرمانشاه افزود: درست است که اجرای این طرح طی سالیان گذشته فراز و فرودهای زیادی داشته، اما قطعا سود سرشاری را از جهات مختلف نصیب شهر کرمانشاه به ویژه برای آیندگان خواهد کرد.

وی با تأکید بر اجرای طرح بازیافت، گفت: باید تلاش کنیم بحث تفکیک زباله از مبدأ به یک فرهنگ در میان مردم تبدیل تا از سرقت زباله‌های قابل بازیافت جلوگیری و با زباله‌گردی هم مقابله شود، در این راستا همه بخش‌های شهرداری و دیگر ارگان‌ها و سازمان‌ها به ویژه دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها باید بسیج شوند تا همچون بسیاری از شهرهای پیشرفته بتوانیم از زباله استفاده بهینه کنیم و فقط به فکر دفن یا نابودی آن نباشیم چرا که هم اکنون در کشورهای پیشرفته از زباله حتی تولید انرژی می‌کنند و باید برای جلوگیری از نابودی این سرمایه توسط زباله‌گردان و دلالان همه همکاری کنند.

شهردار کرمانشاه در پایان، گفت: مجموعه شهرداری آماده هرگونه همکاری جهت رفع مشکلات بازیافت هست چرا که همه ما دنبال یک شهر تمیز و زیبا با دارا بودن همه امکانات و تجهیزات زندگی سالم در شهر هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار