مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام:
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام گفت: هفت هزار و ۷۱۲ جلد کتاب جدید در ۹۰ عنوان ظهر امروز از طرف سازمان مرکزی به کتابخانه های استان اهدا شد.
کد خبر: ۱۱۱۴۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰ 10 July 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ فاطمه رستگار اظهار کرد: این تعداد کتاب در قالب طرح اهدای سه میلیون کتاب به کتابخانه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور با شعار "در مسیر دانایی بر بال کتاب" به استان ایلام تعلق گرفت.

وی افزود: این تعداد کتاب همزمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان و بعد از گذشت چندین سال و برای اولین بار و با هدف تازه سازی کتابخانه های کانون در نقاط مختلف استان اهدا شده است.

رستگار ادامه داد: تعداد کتاب های موجود در کتابخانه های کانون استان ۱۶۸ هزار و ۵۴۵ جلد بود که اکنون هفت هزار و ۷۱۲ جلد دیگر با موضوعات متنوع به تعداد کتاب های استان افزوده شد.

وی یادآور شد: این کتاب ها امروز وارد استان شد و از فردا عملیات توزیع آنها در کتابخانه های ثابت و سیار انجام می گیرد.

رستگار تاکید کرد: هدف و رسالت اصلی کانون ترویج و اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین اعضای کودک و نوجوان و خانواده های آنها و افزایش نرخ مطالعه در بین اعضای مراکز است.

وی اضافه کرد: این تعداد کتاب که تازه های نشر از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور است، بعد از گذشت چندین سال، بر غنای کتابخانه های استان می افزاید.

در آیین استقبال از کتاب های اهدایی جدید به کانون، برخی مدیران دستگاه های فرهنگی استان نیز حضور داشتند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام دارای ۱۸ کتابخانه ثابت، سیار و پستی است.

کانون استان ۲۲ مرکز ثابت و سیار دارد که به اعضای کودک و نوجوان ۶ تا ۱۸ ساله آموزش های متنوعی چون فرهنگی، ادبی، علمی، خلاقیت، هنری و سرگرمی ارائه می دهد.‌/ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار